Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزراش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در جلسه شورای علمی این مرکز روز شنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور متخصصان و پزشکان افزود: با شروع بیماری و اوج‌گیری آن، بیمارستان همه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و امکانات خود را به درمان بیماران کرونا اختصاص داد و تلاش و جدیت فراوانی را در این جهت به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ولایتی گفت: هشتاد روز از شروع پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان مسیح دانشوری می‌گذرد و در این مدت حدود یک هزار و ۹۵۸ نفر پذیرش شده‌اند و در حال حاضر بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که در روزهای اوج بیماری تعداد مراجعات روزانه به ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر می‌رسید از مراجعه روزانه ۷۷ نفری به درمانگاه برای تشخیص و درمان کرونا خبر داد.

دکتر ولایتی همچنین تعداد مبتلایان کادر پزشکی و پرسنل بیمارستان به کرونا را ۱۰درصد اعلام کرد.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر این‌که مرکز همچنان در حال خدمت رسانی است بیان کرد: اگر مجدداً با پیک بیماری در کشور مواجه شویم این آمادگی در بیمارستان وجود دارد که مستقیم و یا با ارجاع دیگر مراکز، خدمت رسانی نماید.

وی در پایان از تلاش‌های همکاران در بخش‌های مختلف که شبانه روزی و با تعهد و توجه مثال‌زدنی در مقابله با بیماری کرونا فعالیت نمودند تشکر کرد.

در ادامه این جلسه، طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی و معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری هم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته گفت: در هشتادمین روز شیوع بیماری هستیم و به‌طور متوسط تعداد بیماران کرونایی بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر تغییر می کند و بخش عمده‌ای نیز از دیگر بیمارستان‌ها به این مرکز اعزام می شوند .

وی افزود: در حال حاضر ۳ بخش بستری و ۲ بخش ICU مشغول خدمت به بیماران کرونا هستند و شرایط دیگر قسمت‌های بیمارستان از هفته گذشته به حالت عادی بازگشته است.

ایدنی مشاور معاون آموزشی و قائم‌مقام دبیر شورای تخصصی وزارت بهداشت از ارائه و به اشتراک‌گذاری تجارب مقابله، مبارزه و درمان کرونا با دیگر مراکز درمانی داخلی و خارج از کشور خبر داد.

جماعتی فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و قائم‌مقام ریاست بیمارستان مسیح دانشوری هم گفت: در بخش ICU بلافاصله بعد از شروع فعالیت درمانی، پروتکل های موردنیاز روند اقدامات در بخش مراقبت‌های ویژه تهیه و به کار گرفته شد، ضمن آن که روش به کار گرفته‌شده در بیمارستان مسیح دانشوری در غالب مراکز درمانی کشور به کار گرفته‌ شد و پس‌ازآن از طریق وبینار به اطلاع پزشکان خارج از ایران رسید و مورداستفاده قرار گرفت.

در ادامه این نشست بهادری استاد و متخصص برجسته پاتوبیولوژی بیمارستان هم با تشکر و قدردانی ویژه از کارکنان و کادر درمانی بیمارستان تأکید کرد: ضروری است کماکان با توجه به ارجاع بیماران کرونایی از دیگر مراکز، آمادگی لازم کماکان در بیمارستان وجود داشته باشد.

انتهای پیام /

167 / 167 ابتلای کارکنان درمانی بیمارستان مسیح دانشوری پذیرش بیمار کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیمارستان مسیح دانشوری پذیرش بیمار کرونا بیمارستان مسیح دانشوری بیماران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد

ایسنا/یزد با ایثار یک هموطن، ششمین اهدای عضو سال جاری در یزد رقم خورد.

دکتر «سید کاظم رضوی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این باره تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه با ایثار و فداکاری خانواده مصطفی سلطانی ۶۳ ساله که به علت ‌خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد به وقوع پیوست.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، این مسئول عنوان کرد: کبد این ایثارگر حیات در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان یک بیمار نیازمند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان