Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ابراز امیدواری کرد که دولت الکاظمی نقش عراق را در عرصه بین المللی تقویت کرده و قدرت اصلی حامی و یاور مسئله فلسطین باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان در لبنان روز شنبه گفت  به مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق برای ایجاد ثبات و شکوفایی در عراق امیدوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلان در بیانیه‌ای گفت: «امیدواریم که تشکیل دولت عراق مرحله جدیدی از همکاری و  همبستگی میان عراقی‌ها را بنیان نهد تا عراق رابه جایگاه بین المللی آن بازگردانده و  به کشوری قوی و شکوفا مبدل کنند که از ثبات سیاسی برخوردار است و قدرت اصلی حامی برادران عرب و مسلمان و یاور مسئله فلسطین باشد که همچنان آن را مسئله اساسی و محوری خود برمی شم‌یم».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان در لبنان تاکید کرد: «اعتماد بزرگ نمایندگان ملت به الکاظمی انگیزه‌ای مضاعف برای کار در مسیر شکوفایی عراق و تامین وحدت، ثبات، استقلال و شکوفایی آن ایجاد می‌کند تا نقش کارآمدی در عرصه بین المللی و به خصوص در اتحادیه عرب ایفا کند که همبستگی عربی و اسلامی را تقویت و به نفع مسائل امت است».

قبلان دستاوردهای نظامی اخیر ارتش عراق و گروه‌های الحشد الشعبی در سرکوب گروه‌های تکفیری و ناکام گذاشتن نقشه‌های آنها در ارتکاب جنایات در عراق را ستود و گفت این ترویست‌ها نه فقط برای عراق برای برای کشورهای و ملت های منطقه خطرناک هستند.

دولت جدید عراق به ریاست مصطفی الکاظمی بالاخره پنجشنبه گذشته پس از پنج ماه بلاتکلیفی و کشمکش بر سر نخست وزیر جدید تشکیل شد.

انتهای پیام/.خ

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق لبنان الکاظمی اسلامی شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود