Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی از ایجاد صلح و سازش در یک پرونده کیفری با موضوع ضرب و جرح و توهین با همت اعضای شعبه ۱۵۷ مجتمع قضایی شهید کامیاب مشهد خبر داد. تاریخ انتشار: 04:47 - 21 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۹۳۱۷

محمود رفسنجانی، معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به بخشنامه ریاست قوه قضاییه بیان کرد: طبق این بخشنامه کلیه دعاوی کیفری قابل گذشت و جنبه خصوصی دعاوی غیرقابل گذشت با هدف اصلاح ذات البین ابتدا در شورای حل اختلاف باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و نهادینه کردن فرهنگ گذشت در جامعه اثرات فردی و اجتماعی مهمی برای طرفین خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صلح و سازش در شورای حل اختلاف در محیطی غیر قضایی انجام می‌شود، افزود: از نظر اجتماعی یکی از مهم‌ترین فواید صلح و سازش در جامعه کم شدن کینه جویی‌ها و حل و فصل ریشه‌ای دشمنی‌ها و اختلافات است.   بیشتر بخوانید: صلح و سازش در پرونده اختلاف مالی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال مختومه شدن پرونده اختلاف مالی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال رفسنجانی ضمن قدردانی از اعضای شعبه ۱۵۷ مجتمع قضایی شهید کامیاب مشهد در خصوص پرونده‌ای کیفری که با تلاش اعضای این شعبه مختومه به سازش شد، اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع ضرب و جرح و توهین پس از ثبت در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، پیرو بخشنامه ریاست قوه قضاییه جهت سازش طرفین به شعبه ۱۵۷ شورای حلاح اختلاف ارجاع شد.

رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: در این پرونده چهار نفر درگیر بودند که ماحصل تلاش‌های اعضای شعبه گذشت شاکی از اتهامات وارده بود و در مقابل متهم نیز با ابراز ندامت متعهد شد اقداماتی در جهت رضایت خاطر شاکی انجام دهد.

رفسنجانی با بیان اینکه اصلاح ذات البین در دعاوی کیفری در شورا‌های حل اختلاف موجب کاهش ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی خواهد شد، گفت: سازش طرفین در این پرونده مانع از طرح چهار پرونده دیگر در دادگاه شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری شورا های حل اختلاف شورای حل اختلاف دادگستری خراسان رضوی پرونده کیفری صلح و سازش شورای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: ۲۳ سال پیش در دزفول قتلی رخ داده که منجر به ایجاد اختلافات شدید و نزاعی بین ۲ طایفه ساکن استان لرستان شده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف و با ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و همچنین درخواست مکرر خانواده قاتل از شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول برای وساطت برای حل و فصل موضوع، با موافقت رئیس دادگستری این شهرستان، اعضای این شعبه به خرم آباد عازم و با هماهنگی صورت گرفته، چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان اولیای دم برای اخذ رضایت و اقدامات اولیه را انجام دادند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: اولیای دم پس از ۲۳ سال از قاتل فرزند خود گذشت کردند و زندگی دوباره‌ای را به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

کد خبر 6099141

دیگر خبرها

  • ‌وکلا در راستای ایجاد صلح و سازش تلاش کنند
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود