Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@17:10:22 GMT

«اسید آمینه» تابستان امسال تولید و روانه بازار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۴۱۹۶

«اسید آمینه» تابستان امسال تولید و روانه بازار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام گفت: «تولید اسید آمینه در حوزه کشاورزی تابستان سال جاری به سرانجام می‌رسد و روانه بازار می‌شود.»

حمید شهابی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره بایدها و نبایدهای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: «با توجه به نامگذاری امسال به جهش تولید باید وابستگی‌مان را به نفت کمتر کنیم و در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید با افزایش طرح‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای به تحقق شعار سال کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق در جهت تحقق شعار سال گام برداریم، اضافه کرد: «برای این امر در دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام روی دو موضوع کار می‌کنیم؛ محور نخست استفاده بهینه و کامل از ظرفیت‌های واحد تربت جام مانند زمین‌های کشاورزی، ساختمان‌ها و آزمایشگاه‌هاست که امسال برای نخستین‌بار در طول تاریخ تأسیس دانشگاه تربت جام زمین‌های کشاورزی را که 20 هکتار است، کشت کردیم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام تصریح کرد: «سال گذشته یک آزمایشگاه آب و خاک‌شناسی کشاورزی راه‌اندازی کردیم که به بهره‌برداری رسید و اکنون خدمات لازم را به مردم شهرستان تربت جام و کشاورزان ارائه می‌دهد.»

شهابی بیان کرد: «کار تولید اسید آمینه در حوزه کشاورزی را آغاز کرده‌‌ایم که تقریباً در اواخر کار خود قرار دارد و اگر کرونا شیوع پیدا نکرده بود، اکنون به بهره‌برداری کامل رسیده بود و امیدوارم تابستان سال جاری به تولید انبوه برسد.»

وی با اشاره به طرح‌های دیگر مانند عصاره‌گیری عنوان کرد: «با توجه به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام در راستای کشت گیاهان دارویی مانند کشت زیره سبز فعالیت می‌کنیم و از سوی دیگر سعی می‌کنیم کشاورزان را به کشت گیاهان دارویی ترغیب کرده تا از این محصولات برای عصاره‌گیری استفاده کنیم.»

کدام بخش از ظرفیت‌ واحد تربت‌جام به تحقق جهش تولید کمک می‌کند؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام در پاسخ به این پرسش که کدام بخش از ظرفیت‌های دانشگاه شما کمک بیشتری به تحقق جهش تولید می‌کند؟ چنین توضیح داد: ظرفیت فیزیکی واحد تربت جام زمین‌های کشاورزی و آزمایشگاه‌هاست؛ علاوه بر آن برنامه‌هایی با عنوان «راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان» داریم.

شهابی با بیان اینکه روی اقتصاد دانش‌بنیان کار می‌کنیم، تشریح کرد: «مقام معظم رهبری در موضوع جهش تولید به‌خصوص در عرصه علم و فناوری و کارهای آزمایشگاهی به فعالان و اقشار جوان خیلی امید بسته‌اند.»

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد تربت جام را برای تحقق جهش تولید چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به آنا گفت: «آزمایشگاه‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام هستند دو دسته‌اند؛ نخست آزمایشگاه‌هایی که فقط کاربرد درسی دارند و البته وجود آنها هم لازم است. دوم آزمایشگاه‌هایی که به بیرون از دانشگاه خدمت‌رسانی می‌کنند؛ مانند آزمایشگاه آب و خاک، آزمایشگاه بتن یا آزمایشگاه گیاه‌پزشکی.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام با بیان اینکه از راه فعالیت آزمایشگاه‌ها درآمدزایی می‌کنیم، افزود: «به هر حال بخشی از کارهای ما موجب ایجاد تولید و ارزش افزوده می‌شود.»

شهابی با تشریح اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام در سال 98 (رونق تولید) مطرح کرد: «سال گذشته بیشتر سعی داشتیم بستر را آماده کنیم؛ به‌عنوان مثال تجهیزات لازم را برای آزمایشگاه‌های خود فراهم ‌کردیم و با چند کشاورز قرارداد بستیم تا روی زمین‌های کشاورزی ما کار کنند.»

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام اسید آمینه جهش تولید زمین های کشاورزی واحد تربت جام جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ همایون حائری در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید؛ نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان آماده می‌شوند

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

کد خبر: 1229395 برچسب‌ها وزارت نیرو

دیگر خبرها

  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک