Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سایت دولتی تصریح کرد بدون انجام تغییرات واقعی، کاهش صفرهای پول ملی اقدام مناسبی نیست و ممکن است ظرف چند سال، همین صفرها دوباره برگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

کیهان

عینک بنفش را بردار کبود شده‌ای آقای علوی‌تبار

سردبیر روزنامه توقیف شده صبح امروز، مردم ایران را منفی‌باف، خودخواه و سرشار از نفرت و خشم توصیف کرد.

علیرضا علوی‌تبار ضمن یادداشتی در روزنامه شرق درباره «علل ناکامی اصلاح‌طلبان» نوشت: «طبقه متوسط در نتیجه سیاست‌های نادرست اقتصادی همراه با سیاست‌های نامناسب در ارتباطات خارجی، به شدت تضعیف شده و تحت فشار قرار گرفته است. ناکامی‌های مکرر در تلاش برای بهبود وضعیت و تحقیر همراه با هر ناکامی،‌ آرزوهای سرکوب‌ شده را به خشم و نفرت تبدیل کرده است. بی‌حوصلگی، افراط و تفریط، بی‌اعتمادی،  فردگرایی خودخواهانه، منفی‌بافی مداوم و پرهیز از هر نوع اقدام جمعی نظم یافته از ویژگی‌های جامعه کنونی ماست. به ویژه تورم لجام‌گسیخته‌ اعتماد به نفس و پیش‌بینی‌پذیری را از محرومان جامعه گرفته است».

صدور این قبیل قلم‌های کلی و مطلق‌گرایانه درباره مردم در حالی است که اولا طیف مدعی اصلاحات مدعی‌اند نباید مطلق‌گرایی کرد. ثانیا طیف مذکور بیشترین نقش را در مورد مدیریت از یک سو و پمپاژ رادیکالیسم و سیاه‌اندیشی و منفی‌بافی به مخاطبان خود داشته‌اند اما هرگز درباره این دو خیانت خود سخن نمی‌گویند.

ثالثا ملت بزرگ ایران با وجود همه ناملایمات، حماسه‌های بزرگ همدلی و ایثار برآمده از روحیه ایمان و امید بر جای گذاشته‌اند که حتی موجب تحسین رسانه‌های بزرگ غرب شده است.

 به نظر می‌رسد افراطیون مدعی اصلاحات به اعتبار تندروی‌ و سیاست‌زدگی، منفی‌بافی و سرانجام رسیدن به بن‌بست  مردم را نیز از پشت عینک می‌بینند. به تعبیر مولوی که بی‌نسبت با وضعیت امروز اردوگاه بنفش(ائتلاف مدعیان اصلاحات و اعتدال) هم نیست، «پیش چشمت ‌داشتی شیشه کبود/ زان سبب عالم کبودت می‌نمود/ گر نه کوری، این کبودی دان ز خویش/خویش را بدگو، مگو کس را تو بیش.»

شرط موفقیت حذف صفرها از پول ملی مهار تورم است

یک سایت دولتی تصریح کرد بدون انجام تغییرات واقعی، کاهش صفرهای پول ملی اقدام مناسبی نیست و ممکن است ظرف چند سال، همین صفرها دوباره برگردد.

خبر آن‌لاین از قول بهاءالدین حسینی هاشمی  نوشت: معمولا رژیم پولی که سیاستگذار حوزه پول کشورهاست اقدام به چنین کاری می‌کند که دوره طولانی تورم از سر گذشته باشد و شرایط به گونه‌ای باشد که ارقام چنان افزایش یابند که حمل و نقل، محاسبات و حافظه بیشتری را اشغال کنند و از این طریق بتوان صرفه‌جویی اقتصادی را در دستور گذاشت.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: مسئله این است که باید این اقدام در زمانی مناسب به اجرا گذاشته شود. یعنی در شرایطی که اقتصاد به دوره رونق بازگشته می‌تواند این اقدام اثرات بهتری داشته باشد. این شرایط بعد از دو، سه سال رونق اقتصادی و کاهش نرخ تورم به اندازه میانگین جهانی، اشتغال کامل، نبود کسری بودجه، نبود تحریم‌ها و مثبت شدن تراز تجاری داخلی و خارجی محقق خواهد شد.

او گفت: نباید فراموش کنیم تغییر واحد پول ملی به نحوی شکست غرور ملی است چرا که با این کار در واقع به کاهش قدرت پول ملی و دارایی‌های مردم اذعان می‌شود. سیاستگذار با این اقدام از شکست‌های اقتصادی خود خبر می‌دهد و به این ترتیب اتفاقی است که نمی‌تواند همیشه در دستور باشد.

حسینی هاشمی تاکید کرد: اگر در شرایط نامساعد دولت چنین اقدامی انجام دهد قطعا اثرات زیادی نخواهد داشت. همه کشورهای موفق در این زمینه تنها زمانی این کار را انجام دادند که ریسک بالقوه‌ای در کشور وجود نداشته است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تفاوت شرایط امروز با دوره ثبات، به شکست این طرح نخواهد انجامید؟ گفت: انتقاد من هم به همین مسئله است که امروز این شرایط حاکم نیست. باید توجه داشته باشید که وقتی ثبات اقتصادی وجود ندارد و تورم ۴۰ درصدی است هر دو، سه سال یکی از صفرها باز خواهد گشت. به نظر من این شرایط اکنون وجود ندارد و بهتر است که این اقدام در زمان بهتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: به هر حال مردم با واحد پول فعلی کنار آمدند و امور خود را می‌گذرانند. نمی‌شود هر چند سال هم واحد پول ملی را تغییر داد. بهتر بود سیاستگذاران شرایط مناسب‌تری را برای چنین تصمیمی آماده می‌کردند.

کارگزاران: حزب اتحاد ملت بیش از این گنداب نخوت را هم نزند

مجادله بی‌حاصل میان دو حزب پدرخوانده در طیف اصلاح‌طلبان بالا گرفته است.

چند روز قبل حمیدرضا جلایی‌پور عضو مرکزیت حزب اتحاد ملت با حمله به کارگزاران نوشت: کارگزاران یک تشکل سیاسی دونبش است. یک نبش این تشکل یا خواست اصلی این تشکل راه یافتن به قدرت به هر قیمت و در هر شرایطی است. حتی وقتی در راه رسیدن به این هدف کاندیدای اختصاصی‌شان در تهران چندمیلیونی سه هزار رای می‌آورد، می‌گویند اتفاقی نیفتاده و شتر دیدی ندیدی! و نبش دوم این تشکل هم از جامعه با دفاع از راست‌ترین سیاست‌های اقتصادی دلربایی می‌کند.

برای ورود به قدرت؛ دبیرکل این حزب، دائم اصلاح‌طلبانِ «جریان اصلی» را تخطئه می‌کند و به‌اصطلاح موتور اصلاح‌طلبان را پیاده می‌کند و وقتی هم موقعیت این تشکل سیاسی در افکارعمومی یا در میان چهره‌های اصلاح‌طلب «خراب» می‌شود؛ یکی دیگر از اعضای این حزب به رفوگری حرف‌های دبیرکل می‌پردازد؛ بدون اینکه مشی دبیرکل، رسانه‌ها و شورای مرکزی حزب تغییری کند.

کارگزاران متاسفانه در عمل نه عدالت را جدی می‌گیرد و نه دموکراسی را. اگر جای اعضای کارگزاران بودم؛ به‌جای اینکه دغدغه کل جبهه اصلاحات را داشته باشم و دائم برای این جبهه نسخه بنویسم، از اصلاح حزب خودم شروع ‌و فکری به حال این وضعیت «دونبش» این تشکل می‌کردم.

اما روزنامه سازندگی، ارگان کارگزاران در پاسخ به کنایه‌های جلایی‌پور نوشت: هرچند نمی‌توان انکار کرد که مجادلات امروز برآمده و تابعی از نتایج انتخابات دیروز و چشم‌انداز هولناک آن برای طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب است اما اصل و اساس این جدل‌ها به انحصارطلبی چهره‌هایی چون آقای جلایی‌پور بازمی‌گردد.

نیاز نیست تاریخ اصلاحات و نحوه تعاملات آقای جلایی‌پور و دوستان‌شان با سایر گروه‌های اصلاح‌طلب را بازخوانی کنید، کافی است در تیتر انتخابی ایشان بر نوشته خود دقیق شوید: «دکان دو نبش کارگزاران و جریان اصلی اصلاحات».

بله اصل و اساس اختلافات و های و هوی‌ها میان اصلاح‌طلبان برآمده از گنداب نخوتی است که سال‌هاست اتحادیون امروز و مشارکتیون سابق در آن غرق‌اند و خود را در جریان اصلاح‌طلبی اصل و دیگران را فرع می‌بینند و بوی بد آن امروز خواسته یا ناخواسته از قلم و دهان آقای جلایی‌پور به مشام رسیده است.

آقای جلایی‌پور از سر انصاف باید از خود بپرسید با چه حجتی و متمسک به کدام استدلال خویش را اینچنین در مرکز اصلاحات و دیگران را در پیرامون آن می‌دانید و می‌بینید؟ نفی سابقه کارگزاران در شکل‌دهی به دوم خرداد درست به مثابه نفی صلب است! العاقل یکفی بالاشاره.

درباره نتیجه انتخابات اخیر مجلس و تعداد رای سرلیست فهرست کارگزاران تقریر داشته‌اید و به کنایت از آن به وزن کارگزاران یاد کرده‌اید اما فراموش نمودید که آن فهرست بیش از اینکه فهرست کارگزاران باشد، فهرستی بود از چهره‌های اصلاح‌طلب از هر طیف و گروهی و اگر از مردم رای نگرفته بیش از اینکه آن رای نشان از وزن کارگزاران باشد، وزن اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی بوده است.

و این اتفاقا پدیده جدیدی نیست؛ اگر نقبی به گذشته بزنید و از دومین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یادی بکنید و به یاد بیاورید که فهرست مشارکت چگونه آزادترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی را به جمعی تازه منسجم شده از اصولگرایان باخت؛ نمی‌توانید بر سر اقبال و اراده مردم دکان دو نبش بزنید و هرگاه همای اقبال را بر اوج سعادت دیدید، به نام اصلاحات فهرست بدهید و هرگاه در اثر عملکردتان جغد ناامیدی را بر شانه مردم نشاندید و رنگ رخوت بحث شتر دیدی ندیدی ما نیست، نقل شتر سواری دو لا دو لای شما و دوستان‌تان است!

 دولت اگر مراقبت نکند پدیده شاندیزهای جدید درست می‌شود

یک نماینده مجلس می‌گوید باید مراقب بود که برخی شرکت‌های در حال واگذاری سهام، به «پدیده»‌های قانونی جدید تبدیل نشوند.

حسین‌زاده بحرینی در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: برخلاف بسیاری از صاحب‌نظران اقتصادی که گاه و بی‌گاه در مورد احتمال حبابی بودن قیمت سهام هشدار می‌دهند و اظهار نگرانی می‌کنند، تاکنون، شاهد اظهار نگرانی جدی در این خصوص از سوی آقای رئیس‌جمهور و مسئولان ذی‌ربط در دولت نبوده‌ایم.

تنها مورد استثنا، هشدار مدیریت سابق بازار سرمایه کشور، و تلاش‌های تنظیم‌گرانه وی برای معقول‌سازی نوسانات قیمت سهام بود که آن هم با مقاومت مقامات اقتصادی ارشد دولت و عدم حمایت رئیس‌جمهور مواجه شد و کار به استعفای او و تغییر مدیریت بازار سرمایه کشور کشید.

سازمان‌های مدیریت بورس ایجاد شده‌اند تا تغییرات قیمت سهام و نوسانات غیرعادی آن را در «کوتاه‌مدت» زیر نظر بگیرند و اجازه ندهند قیمت جاری سهم از «قیمت ذاتی» آن فاصله غیرمعقول پیدا کند.

کافی است وضعیت برخی از شرکت‌های حاضر در بورس، فرابورس یا بازار پایه را با وضعیت شرکت پدیده شاندیز مقایسه کنیم. شرکت «پدیده» پدیده‌ای بود که قریب شش سال، هزاران خانواده ایرانی را درگیر خود کرد و سرمایه و آرامش آنان را به مخاطره انداخت.

 به خاطر داریم که در مورد شرکت پدیده شاندیز، صرف‌نظر از تخلفات مدیریتی آن و صرف‌نظر از اینکه شرکتی که سهام آن با نام پدیده خرید و فروش می‌شد، از نوع سهامی خاص بوده و طبق قانون اجازه عرضه عمومی سهام را نداشت، مهم‌ترین موضوعی که باعث شد دستگاه‌های نظارتی ورود کنند و در نتیجه، خرید و فروش سهام و فعالیت‌های اجرایی آن عملا متوقف شود، این بود که قیمت جاری سهام پدیده از قیمت ذاتی آن پیش افتاده بود و این فاصله روز به روز افزایش می‌یافت.

طبق آخرین حسابرسی که چند سال قبل به دستور دادستانی، توسط حسابرس رسمی انجام شد، دارایی‌های شرکت پدیده پس از کسر بدهی‌ها و تعهدات آن، حدود 9 هزار و پانصد میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد. این در حالی بود که جمع قیمت روز سهام پدیده با احتساب بالاترین قیمت قبل از توقف (هر سهم 12/072 تومان)، به حدود 22 هزار میلیارد تومان بالغ می‌شد. یعنی ارزش جاری هر سهم حدودا «دو و نیم برابر» ارزش ذاتی آن بود.

امروز هم در بازار سرمایه ایران، شرکت‌های فراوانی هستند که فاصله ارزش جاری سهام آن‌ها از ارزش ذاتی سهامشان به مراتب بیشتر از «دو و نیم برابر» است، اما حساسیت هیچ مقام مسئولی برانگیخته نشده است!

اگر از دریچه بازده سهام هم به موضوع نگاه کنیم، همین وضعیت را مشاهده خواهیم کرد: سهم پدیده طی سه سال منتهی به توقف آن، حدودا 500 درصد بازده برای سهامداران خود به ارمغان آورد و باعث شد هزاران خانوار، با مشاهده چنین بازده قابل توجهی، خانه و سایر دارایی‌های خود را بفروشند و به امید سودآوری باز هم بیشتر، سهام پدیده بخرند. این در حالی است که در سه سال گذشته، بازده سهام 419 شرکت از مجموع 506 شرکت حاضر در بازار سرمایه ایران، بیشتر از 500 درصد بوده است!

همچنین سهامداران 213 شرکت بازده بالاتر از هزار درصد، سهامداران 58 شرکت بازده از 2 هزار درصد، سهامداران 29 شرکت بازده  بیشتر از 3 هزار درصد و سهامداران سه شرکت هم بازده بالاتر از 10 هزار درصد را تجربه کرده‌اند، یعنی ارزش دارایی آن‌ها بیشتر از صد برابر شده است! اگرچه ممکن است بخشی از این بازده‌ها، واقعی باشد و در نتیجه افزایش سرمایه داخلی شرکت‌ها و امثال آن اتفاق افتاده باشد، اما این مقایسه به روشنی نشان می‌دهد که حتی با لحاظ رشد متغیرهای اسمی همچون تورم و نرخ ارز، به احتمال زیاد، اقتصاد ایران آبستن شکل‌گیری «پدیده»‌های قانونی است.

وی می‌افزاید: متاسفانه تاکنون تصمیمات معطوف به مدیریت تقاضا در بورس، مورد قبول رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت قرار نگرفته است. نمونه این تصمیمات، مصوبه 98/12/14 هیئت مدیره سازمان بورس، در خصوص کاهش دامنه مجاز نوسان از 5 درصد به 2 درصد بود که شش روز بعد از تصویب، لغو شد.

متاسفانه در ماه‌های اخیر، بازار سرمایه کشور با پدیده «جذابیت اضافی» روبه‌رو شده و همین موضوع، ریسک آتی این بازار را به شدت افزایش داده است. هدف‌گذاری دولت و رئیس‌جمهور که می‌خواهند بازار سرمایه از جذابیت کافی برخوردار باشد به گونه‌ای که مانع هجوم نقدینگی و حملات سفته‌بازانه به سایر بازارها شود، هدف‌گذاری قابل درک و صحیحی است؛ اما هیچ دلیل منطقی و علمی وجود ندارد که مدیریت اقتصاد کلان کشور برای رسیدن به این مقصود، اجازه داشته باشد بازده بالقوه چندصد درصدی را برای فعالان بازار سرمایه تجویز کند، که متاسفانه کرده است. وظیفه ذاتی مدیریت بازار سرمایه کشور این است که با وضع قواعد تنظیم‌گرانه مناسب، جذابیت این بازار را منطقی و معقول کند.

همدیگر را نزنید! مثل آدم‌های فرهیخته طلاق بگیرید!

عضو حزب منحله مشارکت می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید یاد بگیرند که با همدیگر درست حرف بزنند و مثل آدم‌های با شخصیت از هم طلاق بگیرند.

عباس عبدی در روزنامه اعتماد به شکل سربسته به درگیری‌های اخیر اصلاح‌طلبان پرداخته و نوشت: اصلاح‌طلبان چگونه باید رفتار کنند تا سربلند بیرون آیند؟ در اینجا به یک اصل شکلی ولی بسیار مهم اشاره می‌کنم. مهم‌تر از هر چیزی باید یاد بگیریم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.

طعنه زدن و در یک جمله دستورالعمل صادر کردن که کی باید برود و کی باید بیاید و متلک‌پراکنی، نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند که جز کدورت و افزایش فاصله‌ها نتیجه دیگری ندارد. متاسفانه این نحوه گفتار از سال 1384 و شاید هم پیش از آن آغاز شد.

بدتر از همه اینکه معمولا چنین گفتارهای بی‌منطق و تحریک‌آمیزی بیش از حد معمول شنیده و بازنشر می‌شوند. این رفتار به ‌شدت ضد اصول پذیرفتنی اصلاحات است. باید از ادبیات سیاسی به معنای اعلام موضع و تضعیف یا دست انداختن طرف مقابل پرهیز کرد.

این ادبیات در صورت کاربرد، ویژه رقابت‌های انتخاباتی و برون‌حزبی و موقتی است. ادبیات درون‌گروهی متضمن استدلال و منطق و تکیه بر شواهد تجربی و گزاره‌های علمی فراتر از اشخاص گفت‌وگوکننده است.

وی با اشاره تلویحی به درگیری اخیر کارگزاران با حزب اتحاد ملت و شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌افزاید: پرداختن به گذشته و اینکه میراث‌دار اصلاح‌طلبی کیست و یقه‌گیری گذشته، جز اتلاف وقت و افزایش کدورت و شخصی کردن مسائل نتیجه دیگری ندارد.

مسئله مهم برای احزاب این است که از اظهارنظرهای فردی پرهیز کنند. این نمی‌شود که یک نفر از آنان نظر دهد، سپس دیگران به رفوکاری آن مشغول شوند. هزینه این رفتارها به خودشان و نیز همه اصلاح‌طلبان تحمیل خواهد شد و نفع چندانی از رفوکاری اظهارات نادرست و زیانبار نصیب نمی‌شود.

باید کلیه شعارهایی که داده می‌شود را در رفتار درون‌گروهی خود نهادینه کرد و به کار بست. بنده به نوبه خود خواهم کوشید که اگر چنین تحلیل و نظری از سوی هر گروهی منتشر شود آن را نقد کنم. نقد لزوما به معنای رد نیست، بلکه یک ارزیابی کلی است تا از این طریق به فضای گفتمانی اصلاح‌طلبان کمک شود.

به گمانم اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند که کماکان به صورت منسجم و واحد تصمیم بگیرند، باید راه آن را از طریق گفت‌وگوی آزاد پیدا کنند. در عین حال راه را باز بگذارند که دیگران اگر قانع نشدند مسیر خود را بروند، بدون اینکه انگ و برچسب به آنها زده شود.

ولی اگر گروهی هم پیدا شد که راه خود را جدا کرد و رفت، دیگر حق ندارد در صورت شکست تقصیر را به گردن دیگران بیندازد که چرا با ما همراهی نکردید؟ خلاصه اگر هم می‌خواهید طلاق بگیرید، مثل دو آدم فرهیخته باشید. برای جدا شدن نیاز به جنگ و جدل و خراب کردن یکدیگر نداریم تا توجیهی برای جدایی باشد.

ایران

اشکال در مدرک تحصیلی محدود به منتخب تفرش نیست

 خبر اول اینکه، پس‌ از اعلام نظر شورای نگهبان درباره بی‌اعتبار بودن مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مجلس یازدهم، زمزمه‌هایی از اشکالات مدرک تحصیلی برخی منتخبان دیگر نیز به‌ گوش می‌رسد. خبرگزاری فارس گزارش داد که این مسأله در خصوص برخی منتخبان استان‌های گیلان و اصفهان نیز تکرار شده است.

بر اساس این گزارش، اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبین مجلس یازدهم از استان گیلان اشکالاتی دارد، اظهار داشت: باید شک و شبهه در مورد مدرک تحصیلی منتخبان مجلس یازدهم رفع شود؛ این در حالی است که مدرک تحصیلی منتخب تفرش توانست برای جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی داشته باشد. باید نهادها و دستگاه‌های مختلف ناظر بر انتخابات مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبین گیلان را بررسی کرده و صحت و سقم آن روشن شود.

در همین حال خبرگزاری فارس در گزارش خود آورده است: «شنیده می‌شود در یکی از این موارد یکی از منتخبان یاد شده در شهرستان‌های استان اصفهان در دریافت مدرک تحصیلی خود دچار مشکل شده و نتوانسته مدرک معتبر و مورد نیاز وزارت علوم را ارائه کند.» این خبرگزاری افزوده «احتمالاً این منتخب در معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود دچار مشکل شده است که شورای نگهبان در حال حاضر در حال بررسی موضوع است.»

الیاس قالیباف و محمدعلی نجفی امروز در دادگاه

 خبر دیگر اینکه، دادگاه شکایت پسر قالیباف از محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران امروز برگزار می‌شود. به‌گزارش ایرنا، حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفته که جلسه رسیدگی به این شکایت در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت برگزار می‌شود.

به‌گفته او، الیاس قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه ۲، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه ۲ و همچنین از نجفی به‌عنوان شهردار وقت تهران تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده‌اند.

ماجرا از این قرار است که حراست منطقه ۲ شهرداری تهران در ۱۷ بهمن سال ۹۶ گزارشی در مورد تخلفات مؤسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس متعلق به الیاس قالیباف مبنی بر تخلفات و جرایم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه ۲ اعلام کرد و او هم گزارش حراست را به انضمام اسناد و مدارکی برای نجفی -شهردار وقت تهران- فرستاد.

نجفی نیز گزارش را در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرد و نوشت: «به پیوست، گزارش شهردار منطقه ۲ در خصوص احتمال وقوع جرایم و تضییع حقوق شهرداری تهران در ارتباط با مؤسسه شمس‌الشموس تقدیم می‌شود و خواهشمند است به موضوع رسیدگی کرده و نتیجه را به شهرداری اعلام دارید.» پیگیری ای که حالا تحت عنوان نشر اکاذیب، افترا و انتشار مطالب خلاف واقع از سوی الیاس قالیباف نسبت به آن طرح شکایت شده است.

درخواست سخنگوی وزارت خارجه امریکا برای تحریم «ماهان»

 دست آخر اینکه،  سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با طرح ادعاهایی علیه شرکت هواپیمایی ماهان، خواهان تحریم این شرکت از سوی کشورهای جهان شد. به گزارش ایلنا، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه امریکا در توئیتر خود در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: ماهان ایر حمل‌کننده سلاح‌های مخرب کشتارجمعی است و از تروریسم و حکومت مادورو حمایت می‌کند، همچنین این شرکت هواپیمایی ویروس کرونا را منتشر می‌کند. او برای ترغیب کشورها به این تحریم در ادامه افزود: با دور نگه داشتن ماهان ایر از کشور خود از ویروس کرونا و خطر تحریم‌ها خود را دور کنید.

خراسان

اقدام عجیب برخی ایرلاین های داخلی برای ارزان نشدن بلیت

گزارش یک نهاد مسئول نشان می دهد تعدادی از ایرلاین های مهم و پرتردد کشورمان، طی روزهای اخیر در بخشنامه هایی خطاب به بخش های فروش و آژانس های مسافرتی طرف قرارداد خود، تاکید کرده اند مجموعه های حقیقی و مجازی فروش بلیت حق ندارند از نرخ کف تعیین شده برای بلیت های آن ها، عدول کنند و آن را ارزان تر به مشتریان عرضه کنند و در غیر این صورت، با فروشندگان بلیت های ارزان قیمت برخورد خواهد شد!  

الزام مدیران به استفاده از نظرات تخصصی بازنشسته ها

یک مقام مسئول در ابلاغیه روزهای اخیر خود خطاب به تعدادی از سازمان ها و ادارات، از آن ها خواسته در زمینه تاکیدات مسئولان ارشد دولتی و دستورات شورای عالی اداری در سنوات گذشته برای چابک سازی و پویایی هرچه بیشتر چارت تعدادی از دستگاه ها، به تشکیل کمیته های بازبینی چارت واحدها اقدام کنند که در این کمیته ها، علاوه بر حضور مدیران مربوطه، استفاده از پیشنهادها و حضور صاحبنظران و شاغلین خبره که به ساختار و ماموریت های آن دستگاه واقف باشند، ضروری است.

آرمان

مرگ تعدادی از سربازان پاکستانی

تعدادی از سربازان پاکستان در نزدیکی مرز ایران کشته شده‌اند. این در حالی است که رسانه‌های پاکستانی از کشته شدن 6 سرباز پاکستانی در انفجاری در یک منطقه مرزی با ایران خبر داده‌اند. گفتنی است این اتفاق در 14 کیلومتری مرز با ایران رخ داده است.

کرونا مثبت دستیار شخصی ایوانکا ترامپ

گفته می‌شود که دستیار شخصی ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از دو ماه گذشته از منزل کار می‌کرد و خودش را در قرنطینه قرار داده بود. این دستیار به لیست کارمندان کاخ سفید پیوسته است که در چند وقت گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به سخنگوی مایک پنس، معاون ترامپ و پیشخدمت شخصی دونالد ترامپ اشاره کرد. گفتنی است بیش از 2/1میلیون مورد تایید شده ابتلا به کروناویروس در سراسر آمریکا ثبت شده و تاکنون 77 هزار و 180 تن جان باخته‌اند.

استعفای محمد بنا کذب است

چند روزی است شایعه استعفای محمد بنا هم به گوش می‌رسد. برخی معتقدند بنا که هیچ‌وقت به انتخابی اعتقاد نداشته است، به خاطر اصرار فدراسیون کشتی روی این چرخه نمی‌خواهد به کارش ادامه دهد. یک استوری در صفحه شخصی محمد بنا با مضمون این جمله که «آمدن دلیل می‌خواهد، ماندن بهانه و رفتن هیچ‌کدام» شایعه استعفای او را قوت بخشید. گفتنی است با این حال محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی این شایعه را رد کرد و گفت: این خبر صحت ندارد و بنا همچنان در خدمت تیم ملی کشتی فرنگی هست.

بلوچستانی‌ها کوچکترین مادران ایران

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بیشترین میانگین سن مادران در استان‌های تهران و اصفهان (30 سال) بوده است. کمترین میانگین سن مادران در استان‌های سیستان و بلوچستان (25.88)، گلستان (27.64)، اردبیل (28.27) و خراسان شمالی (28.39) بوده است.

نامه علیه مالک تراکتورسازی

معاون سابق استقلال قرار است به‌خاطر شکایت از زنوزی، در کمیته اخلاق حاضر شده و توضیحات تکمیلی‌تری درباره خواسته خود ارائه دهد. در حالی که خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه علی خطیر باید به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برود تا درباره اظهارات زنوزی مالک تراکتور توضیحاتی دهد ولی حالا مشخص شده است که ماجرا برعکس است. خطیر 11 روز قبل در این کمیته از زنوزی شکایت کرده است. گفتنی است ظاهرا معاون سابق استقلال قرار است به خاطر شکایت از زنوزی، در کمیته اخلاق حاضر شده و توضیحات تکمیلی‌تری درباره خواسته خود ارائه دهد و بعد از آن مالک باشگاه تراکتورسازی در آن کمیته حضور می‌یابد تا از خود دفاع کند.

الگوبرداری لیگ ایران از بوندسلیگا

مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایران همه شرایط را برای برگزاری ادامه مسابقات لیگ در ایران مهیا کرده‌اند. گفتنی است در این خصوص آنها پروتکل‌های بهداشتی متعددی را بررسی کرده‌اند تا در صورت صدور مجوز شروع تمرینات و برگزاری مسابقات از سوی ستاد مبارزه با کرونا بازی‌ها با رعایت اصول بهداشتی انجام شود. این در حالی است که یکی از مواردی که به تازگی به دست مسئولان سازمان لیگ رسیده و احتمال دارد در صورت شروع لیگ آن را اجرا کنند، پروتکل بهداشتی‌ای است که در آلمان مورد استفاده قرار گرفته است.

بدهی عجیب 6‌هزار و 400 دلاری پرسپولیس!

بحران مالی در پرسپولیس شرایط این باشگاه را بحرانی‌تر از همیشه کرده است. شرایطی که مدیران وقت پرسپولیس را مجبور کرده برای تامین هزینه‌های یکی از سفرهای تیم، مبلغی را از آژانس ارائه‌دهنده خدمات هواپیمایی قرض بگیرند. یعنی باشگاه عملا نه تنها هزینه هتل و پرواز را پرداخت نکرده بود، بلکه در اقدامی جالب برای هزینه‌های جاری خود نیز از مدیر آژانس تقاضای پولی به‌عنوان قرض می‌کند در ادامه مدیر این آژانس هم 6400 دلار به نماینده باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌کند، پرداختی که تا به امروز تسویه نشده است.

دستگیری شهردار اسبق لواسان

امام جمعه لواسانات شنبه 20 اردیبهشت با انتشار توئیتی از دستگیری «حمید یعقوب نژاد»، شهردار سابق لواسان در رابطه با تخلفات این شهرداری خبر داد. حجت الاسلام سید سعید لواسانی، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: یکی از مصادیق قانون‌دانانِ قانون‌گریز یعنی «یعقوب نژاد»، شهردار اسبق لواسان در رابطه با تخلفات شهرداری لواسان بازداشت شد. وی افزود: شهردار بازداشتی (علی حیدریان) معاون عمرانی وی بود و رئیس شورای شهر بازداشتی (امیر افراسیابی) نیز خود را شاگرد او می‌دانست. امام جمعه لواسان در استان تهران گفت: کلاک یکی از مسائل دوران وی است؛ مبارزه با فساد پیش می‌رود

حرم رضوی شب‌های قدر بسته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر همچنان بسته خواهد بود و مشتاقان می‌توانند از طریق برنامه زنده تلویزیونی از فرصت معنوی این شب‌ها بهره‌مند شوند. به منظور بهره‌گیری از فرصت معنوی شب‌های قدر مقرر شد در نقاطی از اماکن عمومی و روباز با رعایت کلیه اصول و پروتکل‌های بهداشتی مراسم این شب‌ها برگزار شود. 22 مکان روباز در مناطق مختلف سطح شهر به این امر اختصاص یافته، این مکان‌ها با همکاری شهرداری مشهد، هیات مذهبی و سایر دستگاه‌های مرتبط در فاصله ساعات 21.30 تا 30 دقیقه بامداد به برگزاری مراسم اقدام خواهند کرد.

ضربه مهلک به تیم‌های ملی

تیم‌های ملی فوتبال ایران در سال‌های گذشته نتایج بسیار بدی را کسب کردند که نتیجه این اتفاق، سقوط تیم‌های ایرانی در رده‌بندی آسیایی و همینطور شکست در رقابت‌های مختلف بود. فدراسیون فوتبال در دوره مدیریتی علی کفاشیان با وجود تمام انتقادها توانست نتایج خوبی را به دست آورد و در پی همین برنامه‌ریزی‌ها بود که تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان توانستند با موفقیت در رقابت‌های آسیایی، راهی جام جهانی شوند. این روند در دوران مهدی تاج و با سیاست‌های مختلف محمدرضا ساکت به شکست منتهی شد و امروز تیم‌های ملی در وضعیت مناسبی حضور ندارند.

کرونا کدام بازار را سکه کرد

با وجود بحران اقتصادی جهان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، بعضی از شرکت‌ها رشد و سود عجیب و غریبی داشته‌اند. فروش نسخه جدید بازی «کال آو دیوتی» با عنوان «جنگ مدرن» که سال گذشته منتشر شد، در سه‌ماهه اول سال 2020 نسبت به 2019، 21‌درصد رشد کرده و به 1.52‌میلیارد دلار رسیده است.» درآمد شرکت «Electronic Arts» نیز که بازی‌های مشهور و محبوبی مانند فیفا و سیمس را ساخته، 12‌درصد رشد کرده است. «زوم» برندی است که بزرگترین رشد ناگهانی را در جهان داشته است. این برنامه که ابزاری برای کنفرانس ویدئویی است، تنها در یک روز میزبان 300‌میلیون نفر در جلسات ویدئویی بوده است. در سه ماهی که از سال 2020 گذشت، سهام این شرکت 120‌درصد رشد کرد.

نسخه ساقیان موادمخدر برای درمان کرونا!

پزشک و درمانگر اعتیاد و مدیر پیشین مرکز ملی مطالعات اعتیاد گفت: سوداگران مرگ بلافاصله پس از شیوع بیماری کرونا در ایران، موضوع دروغین نقش و تاثیر دو مخدر تریاک و شیره در پیشگیری از ابتلا به این بیماری را بین مصرف‌کنندگان و چه بسا سایر افراد را مطرح کردند تا منابع درآمدی جدید برای خود دست و پا کنند. تبلیغات دروغین و فریبنده این چنینی در مورد مصرف مشروبات الکلی هم انجام شده که متاسفانه موجب نابینایی و مرگ گروه زیادی شده و آمار آن قابل تامل است. مصرف هیچ‌یک از مخدرها نه‌تن‌ها در مبتلا نشدن افراد به بیماری کرونا نقشی ندارد، بلکه با تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد، ضریب احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری کووید- 19 را نیز افزایش می‌دهد.

امثال اردشیر زاهدی باید بتوانند بیایند

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس با تمجید از مواضع اردشیر زاهدی گفت: این نگاه تنگ ماست که باعث فرار عده‌ای می‌شود. وی در ادامه افزود: من که اعتقادم این است همه‌کسانی که ایرانی هستند به آب و خاک‌شان پایبندند. این نگاه تنگ ماست که باعث فراری عده‌ای می‌شود و خود به خود یک عده‌ای تصور می‌کنند که مملکت فقط مال اینهاست. مملکت مال همه‌ آن کسانی است که اهل این مملکت هستند، در آن به‌دنبال می‌آیند، تلاش می‌کنند، زندگی می‌کنند و می‌میرند. هیچ‌کسی که اهل این مملکت است بعید می‌دانم که به این راحتی… مگر این که دلش مریض باشد وگرنه یک انس…

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار سرمایه کشور آقای جلایی پور الیاس قالیباف اصلاح طلبان مدرک تحصیلی تیم های ملی شهردار وقت رئیس جمهور منتخب تفرش دستگاه ها هزار درصد اصلاح طلب شرکت ها منطقه ۲ چند سال پول ملی سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تأثیر سیلاب استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زیرکوه، مهدی دوستی صبح امروز در بازدید از مناطق سیل زده زیرکوه اظهار داشت:  16 روستا و 14 پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر 7200 نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها به صورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود 50 کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود 50 میلیارد تومان می باشد. باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح گردد تا در تابستان مشکلی برای تأمین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، 8 کیلومتر لوله 300 جی آرپی بمرود_ حاجی‌آباد است که به صورت کامل از بین رفته است، ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تأکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تأمین می‌گردد، لذا اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/250/

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید