Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد بر لزوم تدوین طرح جامع راهبردی پنج ساله این دانشگاه تأکید کرد و گفت: چابک‌سازی، تدوین برنامه مدیریت مالی و تشکیل شورای اقتصادی از جمله برنامه های اجرایی است.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت رئیسه این دانشگاه که در سازمان مرکزی برگزار شد، با تأکید بر لزوم رعایت کامل موازین شرعی و اسلامی در این دانشگاه، اظهار داشت: از دهه ۶۰ تسهیلات مختلفی در قالب وام به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می شد که متاسفانه خلاف بخشنامه‌های این دانشگاه، خارج از عقود اسلامی از این وام ها سود دریافت می شد که این عدد حتی به ۱۲ درصد هم می رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از ابتدای دوره مدیریت جدید دانشگاه و با پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، حذف سود وام های خارج از عقود اسلامی کارکنان در دستور کار قرار گرفت و پس از اصلاحات لازم و تدوین مقررات جدید، از ابتدای خردادماه امسال دریافت هرگونه سود از وام های ارائه شده از محل منابع دانشگاه حذف می شود.

طهرانچی در ادامه این جلسه با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امروز همزمان با ولادت کریم اهل بیت(ع)، اولین جلسه هیأت رئیسه به صورت حضوری در سال جدید را برگزار می کنیم و از این امام همام می خواهیم به دانشگاه آزاد اسلامی برکت عطا بفرماید.

وی بر لزوم شفاف‌سازی عملکرد و ارائه گزارش های مشخص، سیستمی و پاسخگویی شایسته به هیأت امنا تأکید کرد و گفت: تمامی اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی باید گزارشات مکتوب خود را به صورت مرتب برای اعضای هیأت امنای دانشگاه ارسال کنند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه تدوین طرح جامع راهبردی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، اقدام ضروری است که باید انجام شده و به تصویب هیأت رئیسه و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برسد، افزود: خوشبختانه در این زمینه از ماه ها قبل و همزمان با شروع پیاده‌سازی سند دانشگاه اسلامی، فعالیت هایی را در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرده‌ایم. هدف ما در برنامه ها، افق ۱۴۰۴ بوده و اکنون نیز در تلاشیم یک برنامه جامع راهبردی پنج ساله تا سال ۱۴۰۴ تدوین کنیم.

وی افزود: این برنامه تنها مربوط به سازمان مرکزی نبوده و شامل استان ها نیز می شود. به این شکل که سیاست و برنامه‌ریزی توسط سازمان مرکزی انجام شده و استان ها در سطح برنامه‌ریزی عملیاتی و اجرا درگیر خواهند شد.

طهرانچی، دانشگاه مرجعیت‌ساز و اقتدارآفرین را یکی از بسته های کاری طرح پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: برای مدل دانشگاه کارآمد باید برنامه های اقتصادی، فناوری، بازنگری قوانین و روان‌سازی برای پنج سال تدوین شود. در این راستا برنامه جامع مدیریت اقتصادی دانشگاه ذیل برنامه دانشگاه کارآمد تهیه شده که تا سه ماه آینده برای تایید به هیأت امنای دانشگاه ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه الهام‌بخش یکی دیگر از بسته های کاری طرح پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی است که امور مربوط به آن توسط معاونت امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی انجام شده و به صورت پروژه‌محور در حال تدوین است. نکته قابل توجه این است که همه این بسته ها باید ذیل برنامه جامع راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی برای مدت پنج سال احصاء شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اولین بحث اجرایی این دانشگاه، چابک‌سازی، تدوین برنامه مدیریت مالی و تشکیل شورای اقتصادی است که به طور جدی از سوی هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می شود.

طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که با درایت و همدلی، یکپارچه‌سازی را در دانشگاه آزاد اسلامی تقویت کنیم. به این منظور، به جای نظام بخشنامه‌محور، با اقناع مدیران و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، کارها را پیش خواهیم برد، چرا که معتقدیم اگر اقناع پیش نیاید، موفقیت حاصل نخواهد شد.

در این جلسه، موضوع حذف وام های ربوی و خارج از عقود اسلامی به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تصویب اعضا قرار گرفت و مقرر شد از ابتدای خردادماه سال جاری، تمامی وام های پرداختی به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه که از محل منابع داخلی دانشگاه پرداخت می شود، در قالب قرض الحسنه و یا عقود اسلامی ارائه شود.

همچنین در ادامه مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مصوبات امروز جلسه هیأت رئیسه دانشگاه، گفت: با توجه به تاکید اعضای هیأت امنا و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، موضوع حذف سود وام‌های خارج از عقود اسلامی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه به عنوان یکی از اولویت‌های این معاونت در دستور کار قرار گرفت و ضمن بررسی موضوع، قوانین و مقررات لازم برای حذف این سودها تهیه و تدوین شد.

وی ادامه داد: از دهه شصت چند نوع تسهیلات اعتباری در قالب وام‌های ضروری، مسکن، خودرو و تعمیر مسکن از محل منابع داخلی دانشگاه آزاد اسلامی به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه پرداخت و از این وامها سود دریافت می‌شد که خارج از عقود اسلامی و بخشنامه‌های دانشگاه بود و با موازین شرعی مخالفت داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: حدود یک سال است که در این معاونت به دنبال اصلاح وام‌های خارج از عقود اسلامی دانشگاه بودیم که خوشبختانه در جلسه امروز هیأت رئیسه دانشگاه و همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) موضوع «حذف سود وام‌های خارج از عقود اسلامی در دانشگاه» به تأیید رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه رسید.

مشکینی تشریح کرد: براساس بند یک این بخشنامه، کلیه تسهیلات اعطایی از محل منابع داخلی دانشگاه، از ابتدای خردادماه سال ۱۳۹۹ در قالب قرض‌الحسنه بوده و کارمزد تمامی آنها صرفاً براساس نحوه محاسبه کارمزد وام صندوق پس‌انداز دانشگاه، مندرج در بخشنامه شماره ۵۶/۴۰۲۹۹۱ مورخ  ۱۳۹۱/۱۱/۱۸  محاسبه و دریافت می‌شود و مابقی شرایط تابع مقررات مندرج در بخشنامه و دستورالعمل‌های قبلی است.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین براساس تبصره این بخشنامه، مانده بدهی وام‌های تسویه نشده، پس از کسر مانده سود در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۱ می‌بایست به عنوان تسهیلات جدید تلقی و کارمزد آن براساس کارمزد مندرج در بند یک محاسبه و به مانده اصل تسهیلات اضافه و طبق مانده تعداد اقساط قبل از تاریخ ۱۳۹۹/۳/۱ مجدداً تقسیط و از دریافت کنندگان تسهیلات دریافت و اعمال حساب شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: خلاف آنچه از سوی برخی جریان‌ها گفته می‌شد، ما به هیچ وجه تغییری در وام ها نداشتیم و مقابل ارائه تسهیلات را نگرفتیم، بلکه تنها به دنبال حذف سود خارج از عقود اسلامی بودیم، چرا که معتقدیم تمامی ضوابط و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی باید مطابق با موازین اسلامی باشد.

مشکینی از رایزنی و مقدمات انعقاد قرارداد با برخی از بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور همه تلاش ما رفع نگرانی معیشتی کارکنان و اعضای هیأت علمی است. با توجه به این موضوع، صحبت‌های اولیه برای دریافت وام‌ ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن و وام ضروری ۷۰ میلیونی در قالب مرابحه انجام شده که به زودی نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه اعضای هیات علمی وام طرح جامع معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه حذف سود وام های خارج از عقود اسلامی هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی توسعه مدیریت و منابع دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی رئیس دانشگاه آزاد علمی دانشگاه آزاد امنای دانشگاه جامع راهبردی محل منابع اعضای هیأت انجام شده پنج ساله پنج سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری وهفته بزرگداشت مقام معلم میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش در مصلای نماز جمعه رودسر برپا شد.

این میز خدمت به‌منظور پاسخگویی مطلوب به شهروندان میز خدمت با حضور اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه در مصلای نماز جمعه شهرستان رودسر برپا شد.

بهمن پنجعلی‌زاده مرسه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خانواده بزرگ و شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی بوده که خدمات فراوانی در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ ارائه کرده و به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غیر دولتی جهان منشأ خدمات ویژه‌ای در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری، پژوهشی و فرهنگی به کشور بوده و تأثیر آن بر توسعه علمی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.

میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش پس از خطبه‌های نمازجمعه با هماهنگی دفتر امام جمعه به مدت یک ساعت در مصلای شهرستان رودسر بر پا شد و نمازگزاران حاضر موضوعات خود را به شکل مستقیم با مسؤلان این دانشگاه در میان گذاشتند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش در تاریخ ۲۴ بهمن سال ۱۳۸۲ به دنبال درخواست‌های مردمی و پیگیری شخصیت‌های علمی و فرهنگی شهرستان به عنوان مرکز زیر نظر واحد لاهیجان با پذیرش ۱۰۰ دانشجو در یک ساختمان استیجاری راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد و در یال ۱۳۸۶ به واحد مستقل دانشگاهی تبدیل شد، هم اکنون این واحد دانشگاهی در زمینی به مساحت ۵ هکتار و ساختمان آموزشی به مساحت ۷ هزار متر مربع با بیش از ۵۰ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۶۵۰۰ فارغ‌التحصیل نقش بسیار مهمی در توسعه فضای علمی، آموزشی و فرهنگی شهرستان‌های رودسر و املش ایفا کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند