Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:17:40 GMT

نخستین جشنواره موسیقی و خانواده، سنندج معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۴۹۵۷

نخستین جشنواره موسیقی و خانواده، سنندج معرفی شدند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: منتخبان نخستین جشنواره موسیقی و خانواده، سنندج شهر خلاق موسیقی معرفی شدند.

سرکه‌وت نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقه قرآنی (ترتیل خوانی) با مشارکت کانون فرهنگی و هنری کنعان و خانه قرآن انوارالرحمه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سال گذشته در ایام ماه مبارک رمضان جز خوانی قرآن با مشارکت شهروندان در نگارخانه برگزار می‌شد که امسال متاسفانه بواسطه شیوع ویروس کرونا این برنامه لغو شد.

وی گفت: با همکاری کانون فرهنگی و هنری کنعان  وخانه قرآن انوارالرحمه مسابقه قرآنی (ترتیل خوانی) ویژه براداران و خواهران و در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

نجفی افزود: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌تواند آیات 183 تا 185 سوره  مبارکه بقره را در قالب فایل تصویری به مدت دو دقیقه‌ونیم ضبط کنند و همراه با مشخصات کامل به شماره تماس 09189820460 ارسال نمایند.

وی گفت: شهروندان تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند تا در این مسابقه قرآنی شرکت کنند و در پایان پس از ارزیابی و داوری به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج در ادامه از معرفی سامی منتخبان اولین جشنواره موسیقی و خانواده، سنندج شهر خلاق موسیقی خبرداد و اظهار داشت: در راستای تقویت روحیه همدلی و حفظ انسجام بنیان خانواده در ایام شیوع ویروس کرونا که اعضای خانواده بیشتر در کنار هم بودند این شهرداری با همکاری انجمن موسیقی ایران شاخه کردستان نسبت به برگزاری جشنواره موسیقی خانوادگی، سنندج شهر خلاق موسیقی اقدام نمود.

نجفی عنوان کرد: این جشنواره در راستای انجام فعالیت هنری خانواده‌ها در کنار هم و همچنین قطع نشدن ارتباط شهروندان با اهداف شهر خلاق به صورت دوره‌ای هر دو هفته یک‌بار انجام خواهد شد.

وی افزود: در هر دوره با مشارکت صاحب‌نظران محورهای جشنواره انتخاب خواهد شد و با توجه به اینکه دوره دوم مصادف شد با ماه مبارک رمضان از محورهای دینی و آیینی بهره گرفتیم.

وی گفت: اولین دوره این جشنواره با استقبال خوب شهروندان روبه رو شد که پس از داوری صورت گرفته اسامی منتخبان اعلام  شد و بزودی از آنها تجلیل خواهد شد.

آرین شاکری، سینا مرادی، ژینیارو اویناردوهندو، باران رحمانی، عسل غلامی، آروین مرادی، ارنوشا رشیدپور، سینا صلواتی، هاور جمشیدی، شینا و اژوان محمدی از جمله افراد انتخاب شده در اولین جشنواره موسیقی و خانواده شهر خلاق موسیقی هستند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: موسیقی خانواده قرآن سنندج جشنواره موسیقی و خانواده شهر خلاق موسیقی ماه مبارک رمضان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، افزود: در این نمایشگاه ۹۵ غرفه از ۱۵ استان شامل زنجان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان، کردستان، فارس، کرمانشاه، البزر، یزد، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان برپا شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،سید رضا قندیلی، مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی اقوام را معرفی و بیان اصالت‌های اقوام ایرانی، تقویت و معرفی هویت ایرانی و اسلامی، تقویت همگرایی ملی و معرفی توانمندی‌های اقوام ایرانی ذکر کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌های موجب می‌شود تا به پیشینه و تاریخ غنی و مؤثر کشورمان برگردیم و فرهنگ و هویت خودمان را در میان نسل جوان تقویت کنیم.

این مسوول با بیان اینکه این نمایشگاه در زنجان به مدت ۶ روز برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی از امروز تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.


دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج