Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@23:28:14 GMT

خلاقیت‌های نوآورانه به کمک نشر معارف اسلامی بیایند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۵۱۹۷

خلاقیت‌های نوآورانه به کمک نشر معارف اسلامی بیایند

در شرایطی که معادلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان بر پایه قدرت رسانه ها و استفاده از ظرفیت‌های نوین تبلیغاتی شکل می‌گیرند، خلاقیت‌های نوآورانه می توانند به نشر معارف ناب اسلامی نیز کمک کنند. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تویسرکان، گاهی شرایط و مقتضیات زمان و مکان به گونه ای است که برخی روش‌های تبلیغی و اقناع سازی در حوزه دین نیازمند ابتکارات و خلاقیت‌هایی هستند که بر دایره اثر گذاری آن بیفزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به کارگیری خلاقیت‌های نوآورانه به معنای نادیده گرفتن و حذف اصول و مبانی محوری دینی نیست بلکه استفاده از ابزار و راهکارهایی است که بر جذابیت خوراک‌های فرهنگی و دینی و گیرایی آن می‌افزایند.

اکنون فضای مجازی بستری بی بدیل و بسیار اثر بخش برای نشر معارف الهی، دینی و اسلامی است که باید ذوق جوانان مستعد مسلمان به گونه‌ای از آن استفاده کند که پیام حقانیت مبانی دینی را به گوش جهانیان برساند.

جوانان مومن انقلابی فضای مجازی را به بستر نشر اسلام تبدیل کنند

حجت الاسلام مرتضی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی موقت نمازهای جماعت و مجالس دینی و اماکن متبرکه شده است، احساس نیاز به تولید محتواهای اثر گذار فرهنگی بیش از پیش خود را نشان می دهد.

وی افزود: همچنانکه امت اسلام برای دفاع از مرزهای جغرافیایی و تمامیت ارضی خود به مجاهدان همیشه بیدار نیاز دارد، مرزهای عقیدتی اسلام، تشیع و انقلاب نیز به جهادگران بیدار در فضای رسانه و مجازی نیاز دارد.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه برگزاری مجالس نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) و ادعیه و زیارات از مهمترین محورهای نشر سبک زندگی و تفکر اسلامی و شیعی به شمار می روند تاکید کرد: اکنون هر جوان مسلمان باید با خود سازی و آموختن معارف ناب اسلامی ابتدا خود و سپس جامعه را نسبت به مفاهیم سبک زندگی اسلامی آگاه کند.

وی تصریح کرد: آنچه امروز از آسیب های مختلف اجتماعی مانند طلاق، خودکشی، پوچ گرایی، سرقت و مواردی از این قبیل در جوامع مختلف بشری دیده می شوند به دلیل فاصله گرفتن از معارف عمیق الهی است.

امام جمعه تویسرکان ابراز کرد: باید علاوه بر حفظ اصول از فنون، علوم و ابزارهای نوین و خلاقانه برای اثر بخشی بیشتر و عمیق تر در زمینهتبلیغ معارف اسلامی بهره وری حداکثری ایجاد شود.

وی گفت: نباید هر سوال و کنجکاوی به خصوص در میان نسل جوان را به بی دینی و مخالفت با مذهب تلقی کنیم بلکه باید این گونه کنکاش ها را فرصتی برای ترویج معارف ناب الهی و اسلامی بدانیم.

ویژه‌برنامه‌های نیمه ماه مبارک رمضان در بستر فضای مجازی ارائه می‌شود/ برگزاری متفاوت جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)اصفهان| در فضای مجازی میهمان خدا باشید+ فهرست برنامه‌هاامام‌جمعه تبریز: از ظرفیت فضای مجازی برای جریان‌سازی گفتمان انقلاب استفاده شود

 

رسانه ها فضای مجازی را به دانشگاه مجازی رمضان تبدیل کنند

حجت الاسلام ناصر حسنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: با ورود به ماه مبارک رمضان، فضای عمومی، تخصصی و تحلیلی فضای مجازی و رسانه های اثر گذار می توانند همانند یک دانشگاه مجازی نشر معارف اسلامی عمل کنند.

وی بیان کرد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی موقت اماکن متبرکه و زیارتی و مساجد شده نباید پیوند بین اقشار مختلف مردم و مفاهیم و آموزه های اصیل دینی به ویژه در ماه رمضان کمرنگ شود.

حجت الاسلام حسنی ایجاد روحیه امید، آرامش و هدفمندی پایدار را از مهمترین کارکردهای نشر معارف الهی توسط فعالان فضای مجازی در روزهای شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مفاهیم سبک زندگی اسلامی، خدا محوری و توکل به قدرت زوال ناپذیر خالق آفرینش است که میزان آرامش و امید به زندگی را در اقشار مختلف مردم تقویت می کند.

وی تاکید کرد: سبک زندگی اسلامی برای همه زوایا و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و همچنین شرایط بحرانی راهکارهای کاربردی و اثر بخش ارائه داده و موجب کاهش پر معنای آسیب های اجتماعی می شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همچنین ماه رمضان فرصتی طلایی برای بروز و ظهور خلاقیت جوانان در فضای مجازی برای تبیین و ترویج معارف دینی و کمک به رشد و بالندگی فرهنگی جامعه است.

وی متذکر شد: در حالی که نباید همه شیوه های سنتی تبلیغ معارف دینی را بی اثر خواند و کنار گذاشت،  باید با توجه به نیازها و شرایط زندگی فردی و اجتماعی عصر حاضر به رفع شبهه ها و پاسخ سوالات عموم مردم پرداخت.

حجت الاسلام حسنی ابراز کرد: اکنون استفاده از ظرفیت بالا و اثر بخش فضای مجازی برای تعمیق آموزه های دینی در اقشار مختلف جامعه نه تنها فقط یک سلیقه شخصی و اختیاری بلکه یک ضرورت اثر گذار و انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/749/ی

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام فضای مجازی سبک زندگی نشر معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر

یک پیج افغان نوشت: وسعت ایران 187 میلیون هکتار است. یک میلیون هکتار شهرها و روستاها، جاده ها و اماکن. 14 میلیون میلیون هکتار زمین های کشاورزی و بیش از 150 میلیون هکتار منابع طبیعی است. اگر فقط 300هزار هکتار از این منابع آزاد شده و در اختیار 15 میلیون مهاجر قرار گیرد بسیاری از مشکلات زندگی افاغنه حل خواهد شد./ایران تایمز

دیگر خبرها

  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!