Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف گفت: موقوفات هرمزگان، ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش کشاورزی و شیلات دارند.

مجید حاجی در حاشیه بازدید از موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بازدید از موقوفات هرمزگان، شاهد ظرفیت خوب این استان برای سرمایه‌گذاری به‌خصوص در بخش کشاورزی و شیلات بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در منطقه دهنو شهرستان بندرعباس نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین مستعد مزرعه پرورش میگو داریم که بخشی از آن متعلق به اداره‌کل منابع طبیعی هرمزگان است و امیدواریم با مذاکراتی که توسط مسئولان استانی انجام خواهد شد، بخش متعلق به سازمان اوقاف مشخص‌ شده و به‌زودی مزرعه میگویی در سطح چند صد هکتار را  در این منطقه راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف با بیان اینکه پروژه فاز ۳ موقوفه ناصری در شهر  بندرعباس نیز پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است، گفت: موقوفه دیگری که مورد بازدید قرار دادیم، ۴۰ هکتار از نخیلات شهرستان حاجی‌آباد بود؛ این زمین‌ها نیز ظرفیت بسیار خوبی برای تولید خرمای پیارم که یکی از بهترین خرماهای کشور است، دارد.

حاجی با اشاره به مزارع و نخیلات پراکنده اوقاف در بخش فین تصریح کرد: متأسفانه به دلیل کم‌آبی و آفاتی که این نخیلات دچارش شدند، برداشت خوبی نیز صورت نگرفته است، اما با رویکرد جدید سازمان اوقاف و تغییر این رویکرد از نظام اجاره‌داری صرف به سمت مشارکت، سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های تخصصی و دانش‌بنیان، امیدواریم بتوانیم با کمک همکارانمان در اداره‌کل اوقاف هرمزگان شرایط خوبی برای این نخیلات، که از مزیت‌های نسبی استان هرمزگان است، ایجاد کنیم.

وی در پایان بیان کرد: به امید خدا، این سفر و پروژه‌های سرمایه‌گذاری که در این استان تعریف خواهد شد، نوید روزهای خوبی را برای هرمزگان خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اقتصادی سازمان اوقاف وامور خیریه بهره وری موقوفات سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه