Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:29:05 GMT

پذیره نویسی سهام دولتی از طریق اپلیکیشن آپ

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۵۴۰۹

پذیره نویسی سهام دولتی از طریق اپلیکیشن آپ

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس است و برای کسانی طراحی شده که آگاهی و یا وقت کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس ندارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آسان پرداخت، در واقع صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادهای مالی هستند که به منظور مدیریت حرفه‌ای وجوه سرمایه‌گذاران، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، تأسیس شده‌اند و تحت نظارت آن سازمان فعالیت می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق‌های سرمایه گذاری چندین نوع مختلف هستند که یکی از آنها از نوع ETF است. عملکرد اصلی صندوق ETF یا Exchange Traded Fund  سرمایه گذاری در اوراق بهادار یا دارایی‌های فیزیکی است. می‌توان گفت مهم ترین ویژگی این صندوق ها، داد و ستدپذیری واحدهای سرمایه گذاری آنها در بازار سرمایه است. یعنی شما هر زمان که دوست داشته باشید، می‌توانید به شیوه معاملات سهام عادی، یک یا چند واحد از یک صندوق ETF را بخرید، یا چند واحد از آن را بفروشید.

پذیره نویسی سهام دولتی چیست؟

وزارت اقتصاد در اطلاعیه‌ای، فراخوان واگذاری و پذیره ‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) «واسطه‌گری مالی یکم» را منتشر کرده و از طریق این واگذاری، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و همچنین بیمه‌های البرز و اتکایی امین را واگذار می‌کند.

چگونه می‌توانم این سهام را خریداری کنم؟

ابتدا باید بدانید که خرید این سهام به ازای هر کد ملی  از ۱۰ هزار تومان تا سقف دو میلیون تومان امکان پذیر است. تاریخ شروع پذیره نویسی از ۱۴ لغایت ۳۱ اردیبهشت است و پس از پایان پذیره ‌نویسی، در زمان مقتضی همه درخواست‌ها را بررسی شده و میزان واحد تخصیص داده شده به شما از طریق سامانه‌ سمات اعلام خواهد شد.

امکان پذیره نویسی سهام دولتی از طریق بانک‌ها و همراه بانک‌های (ملی، مسکن، تجارت، مهر، ملت، کشاورزی، سپه، پارسیان، صادرات، سامان و دیگر بانک‌ها ) فراهم شده است. باتوجه به وضعیت بیماری کرونا و تاکید بر عدم حضور و تجمع افراد، امکان پذیره نویسی سهام دولت از طریق اپلکیشن‌ آپ نیز در نظر گرفته شده است.

امکان خرید در چند نوبت برای هر کد ملی نیز فراهم است و کاربران می‌توانند مبلغ مورد نظر خود برای سرمایه‌گذاری را در چند نوبت تا پیش از پایان پذیره‌نویسی پرداخت نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آسان پرداخت پذیره نویسی سهام سرمایه گذاری صندوق ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • جدیدترین هالیوودی فوتبال انگلیس؛ ویل فرل سهام لیدز را می‌خرد
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی