Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@03:02:43 GMT

دولت آمریکا فرصت تولید میلیون‌ها ماسک را از دست داد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۷۱۷۸

دولت آمریکا فرصت تولید میلیون‌ها ماسک را از دست داد

یک روزنامه مشهور آمریکایی از بی تدبیری و انفعال دولت ترامپ در از بین بردن فرصت تولید میلیون‌ها ماسک ان ۹۵ در آغاز بحران شیوع ویروس کرونا خبر داده است. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه واشنگتن پست نوشت: دولت ترامپ در آغاز شیوع ویروس کرونا به پیشنهاد تولید میلیون ها ماسک توسط یک شرکت واقع در تگزاس بی توجهی کرده و به این ترتیب چنین فرصت مهمی را از بین برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، یک کارخانه تولیدکننده تجهیزات پزشکی در تگزاس در اوایل بحران شیوع ویروس کرونا به دولت ترامپ پیشنهاد تولید میلیون ها ماسک ان 95 را داده بود ولی انفعال و بی تدبیری کاخ سفید موجب فرصت سوزی شده است.

داماد ترامپ؛ عامل اوضاع نابسامان کاخ سفید در تدارک لوازم پزشکی برای مقابله با کرونااوباما انتقاد انتخاباتی از ترامپ را آغاز کرد

 

مایکل بوون مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی "پرستیژ امریتک" روز 22 ژانویه یعنی یک روز پس از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، پیشنهادی را برای دولت ترامپ ارسال کرده و اعلام نموده است که از کشورهای زیادی حتی هنگ کنگ سفارش ساخت ماسک ان 95 دریافت کرده است.

وی در ایمیلی برای مقام های ارشد بهداشت و درمان آمریکا هشدار داده است که کاهش تولید ماسک توسط شرکتهای آمریکایی می تواند تهدید بزرگی علیه امنیت ملی این کشور باشد ولی این شرکت می تواند تولید ماسک های ان 95 را تا 1.7 میلیون عدد در هفته برساند.

واشنگتن پست افزود: چند روز پس از ارسال این نامه، وی متوجه شد که مقام های ارشد دولت آمریکا از جمله رابرت کدلک معاون وزیر بهداشت در امور اورژانسی علاقه ای به چنین پیشنهادی ندارند.

گرچه لاورا ولف مدیر بخش حفاظت از زیرساختهای حیاتی وزارت بهداشت آمریکا در جواب ایمیل بوون گفته بود که دولت واشنگتن پاسخی به این پیشنهاد نداده است ولی وی بار دیگر بر درخواست خود اصرار کرده و در ایمیل مجددی برای وزارت بهداشت آمریکا بار دیگر پیشنهاد خود برای تولید ماسک را مطرح کرده است.

ولی دولت آمریکا در نهایت این پیشنهاد را قبول نکرد و فرصت بزرگ تولید ماهانه 7 میلیون ماسک در خاک ایالات متحده را از بین برد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ویروس کرونا اخبار آمریکا ویروس کرونا تولید میلیون ها ماسک ویروس کرونا دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها