Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@13:57:54 GMT

گل‌محمدی:حنای این فدراسیون دیگر رنگی ندارد!

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۷۳۴۰

گل‌محمدی:حنای این فدراسیون دیگر رنگی ندارد!

عرفان حاج بابایی: کلاف پیچیده انتخابات هیات فوتبال استان تهران روز به روز پیچیده تر می شود. انتخاباتی که ماه ها است به دلایل مختلف برگزار نمی شود و همین باعث شده تا حبیب الله شیرازی،رییس فعلی این هیات،بدون هیچ ساز و کار قانونی در سمت خود باقی بماند. اتفاقی که مورد اعتراض مدیران ورزش و رسانه هاست اما گویا فدراسیون فوتبال هم چندان اراده ای به تغییر این وضعیت ندارد و حالا این انتخابات در سایه تصویب اساسنامه جدید فدراسیون و برگزاری انتخابات ریاست بالاترین نهاد فوتبالی ایران قرار گرفته و گویا به این زودی ها هم به سرانجام مشخصی نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص با رضا گل محمدی،مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران گفت و گویی انجام دادیم. مدیری که به گفته خودش تاکنون مقابل برگزاری یک انتخابات فرمایشی مقاومت کرده و امیدوار است پایان این ماجرا به نفع ورزش،فوتبال و قانون باشد.

*آقای گل محمدی اگر ممکن است در مورد ماجرای تقریبا تکراری برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران و دلیل عقب افتادن های پیاپی این انتخابات صحبت کنیم.

-قبل از اینکه وارد بحث شویم من از شما سوالی دارم. چرا به سراغ مدیران فدراسیون فوتبال نمی روید؟چون حرف های من که واضح و مشخص است اما می توانید از آن ها بپرسید که نظرشان در خصوص این حرف ها چیست. حرف های من یا درست است و یا غلط است.شاید آن ها به شما رسانه ها پاسخ دادند. اصحاب رسانه که زبان مردم هستند شاید بتوانند طرف مقابل را وادار به پاسخگویی کنند.

*شاید میزان پاسخگویی طرف مقابل به اندازه شما نباشد و همین انعکاس سخنان همیشگی شما در نهایت منجر به پاسخگویی آن ها شود.

- من همیشه پاسخگو بوده ام و این کار را هم وظیفه خود می دانم چون که مطبوعات یعنی مردم و ما باید به مردم پاسخگو باشیم. به طور کلی حرف من این است که شخصی به نام گل محمدی یا حرف غلطی می زند که در این حالت باید بگویند حرف من غلط است،یا حرف گل محمدی در خصوص غیرقانونی بودن وضعیت هیات فوتبال درست است که در این خصوص باید بگویند چرا تن به قانون نمی دهند؟ مدیران فدراسیون تا پیش از این می گفتند ما مطابق اساسنامه درست عمل می کنیم اما الان مشخص شد که این حنای فدراسیون هم دیگر رنگی ندارد.اساسنامه ای که نه فیفا قبول دارد،نه به تصویب دولت رسیده و نه مطابق سایر اساسنامه های ورزشی کشور است چه اساسنامه ای است؟

اگر می شود،چرا انتخابات را برگزار نمی کنید؟ اگر هم نمی شود که من می گویم نمی شود و مشخص هم شد که نمی شود،چرا کسی که 12 سال است رییس هیات فوتبال تهران است بازهم به صورت غیرقانونی در این سمت باقی مانده است؟ طرف مقابل می گوید اگر این حرف گل محمدی به کرسی بنشیند ما در خیلی جاهای دیگر هم باید پاسخگو باشیم پس بهتر است این اتفاق نیفتد. البته قول هایی داده اند که من مقداری فتیله کار را پایین بیاورم تا قضیه به نحوی حل شود که امیدوارم در نهایت این اتفاق بیفتد.

*آیا به نظر شما برای فدراسیون فوتبال، برگزاری انتخابات برای هیات فوتبال استان تهران اهمیتی ندارد که این ماجرا را مدام پشت گوش می اندازد؟

-اتفاقا برای آن ها بسیار مهم است که این انتخابات برگزار شود اما مطابق روندی که خودشان مایل هستند. اما من مقاومت کردم و این مطلب را قبول نکردم. آن ها به برگزاری انتخابات اصرار دارند. اما انتخاباتی که خودشان آن را برگزار کنند و خودشان هم رای گیری کنند و خودشان هم رای ها را بشمارند. چرا این اندازه تاکید بر روی برگزاری انتخابات توسط خودشان وجود دارد؟ چرا اجازه نمی دهند من انتخابات را برگزار کنم؟ آن ها چنین انتخاباتی را می خواهند اما من زیر بار نرفتم و گفته ام که تا هستم اجازه برگزاری چنین انتخاباتی را نمی دهم. به هر حال وضع موجود خیلی هم به ضرر فدراسیون نیست چون نماینده شان در هیات رییس است و خواسته شان تا کنون محقق شده است. من در نهایت امیدوارم که این وضعیت تغییر کند.

*شما گفتید که تا هستید اجازه برگزاری یک انتخابات فرمایشی را نخواهید داد. حالا شنیده می شود که شما در پایان اردیبهشت ماه بازنشسته خواهید شد. آیا این خبر درست است و این ماجرا به عمر مدیریتی شما قد نخواهد داد؟

-من این را رد نمی کنم. من ممکن است تا پایان سال بمانم و یا ممکن است فردا هم در اداره کل ورزش و جوانان تهران نباشم. ولی این راهی که من رفته ام به گونه ای است که بعد از من هم ادامه خواهد داشت و به این شکل نخواهد بود که با رفتن من این روند متوقف شود. این مطالبه عمومی در هر صورت ادامه خواهد یافت. به هر حال ممکن است من تا پایان سال بعد هم در اداره باشم و یا ممکن است همین فردا بازنشسته شوم یا به هر طریقی نباشم. تمامی حرف من این است که این مسئله باید به کمک رسانه ها و بقیه افراد به یک مطالبه عمومی بدل شود.اگر این اتفاق بیفتد چه با حضور گل محمدی چه بدون حضور او این ماجرا ختم به خیر می شود.

*شما یک نامه به آقای بهاروند نوشتید و از ایشان خواستید که برای سمت ریاست هیات فوتبال استان تهران یک سرپرست تعیین کند تا امور این هیئت تا زمان برگزاری انتخابات به صورت قانونی انجام شود. آیا بالاخره پاسخی به نامه شما داده شد؟

-نه. ایشان نه پاسخی به نامه من دادند و نه سرپرستی برای هیات تعیین کردند.

*و حالا با این اوصاف،در حال حاضر که ریاست هیات وجاهت قانونی ندارد،کارهای مربوط به هیئت به چه شکلی انجام می شود؟

-ما گفته ایم که هیچ ارتباطی با هیات فوتبال استان تهران نداریم و سازمان بازرسی کل کشور هم نامه رسمی نوشته است که اگر روند کاری هیات به صورت غیرقانونی ادامه پیدا کند،عواقب قانونی آن متوجه کسانی است که رییس فعلی را در این جایگاه نگه داشته اند.

*ضمانت اجرای قانونی این مسئله چیست و چرا اقدام حقوقی در این خصوص صورت نمی گیرد؟

-اتفاقا من در همین مورد خواهش می کنم که با آقای طاهری که بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور است صحبت کنید. شاید ایشان به شما پاسخ بدهد و این مسئله را پیگیری بکند.

*الان به عنوان مثال مدارس فوتبال که لازم است مجوز هیات فوتبال را داشته باشند به چه طریقی این کار را انجام می دهند؟

-ما اعلام کرده ایم که مجوز تمامی مدارس فوتبال را از طریق اداره کل ورزش استان تهران صادر می کنیم و مجوز هیات فوتبال در این خصوص هیچ اعتباری ندارد.

251 251

کد خبر 1386558

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال وزارت ورزش و جوانان هیات فوتبال استان تهران برگزاری انتخابات گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: پیرو دستور وزیر درباره برخی اتفاقات رخ داده، با قید فوریت جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد‌شروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، گفت: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، او هم از این موضوع استقبال کرد و‌ مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور من، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مسئله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت بگیرد.

وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری پیدا کند.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت از تیم ملی فوتسال برزیل برای حضور در ایران
  • دعوت از تیم ملی فوتسال برزیل برای حضور از ایران
  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • شروط مهم فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل آینده لیگ برتر
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • استعدادیابی ۹ هزار نفری هیات فوتبال استان تهران
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی