Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:18:16 GMT

هم‌نشینی با کتاب در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۷۵۹۳

هم‌نشینی با کتاب در روزهای کرونایی

در این شرایط، همه نهادها در شرایط خاص موجود، به دنبال ایفای  نقش اجتماعی خود برآمدند و کتابخانه‌های عمومی استان نیز از این قاعده مستثنی نبود و در مقابل افراد جامعه باید به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.

به عقیده کارشناسان، کتاب‌ها این قابلیت را دارند که بتوانند در این روزهای سخت ، آرامش را به فرد برگردانند و می‌توان گفت، مطالعه آموزنده‌ترین فعالیتی است که موجب می‌شود زمان مفیدتر و با آرامی طی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات نشان می‌دهد که ۶ دقیقه کتاب‌خوانی می‌تواند تا ۶۸ درصد استرس را کاهش دهد، در حقیقت، مطالعه با ایجاد آرامش موجب کاهش استرس می‌شود و بهتر از سایر روش‌های معمول مانند گوش دادن به موسیقی، پیاده‌روی یا خوردن چای بر تنش‌زدایی موثر است.

سهم کتابخانه‌های استان در این روزها بیش از سایر نهادها به چشم می‌خورد، کتابخانه‌های عمومی با معرفی کتاب‌های متناسب با رده‌های سنی مختلف در فضای مجازی و همین‌طور قصه‌خوانی و برگزاری جشنواره‌های کتاب‌خوانی و نقاشی در این روزها موجبات نشاط و سرگرمی را تا حدودی برای اعضا خود فراهم کردند.

خانه نشینی فرصتی برای آشتی با کتاب

مریم از شهروندان شهرکردی در رابطه با کتاب‌خوانی در این روزهای کرونایی می‌گوید: ما در خانه کتاب‌ها را به صورت جمعی می‌خوانیم،پدر کتابی را که شب قبل اعضای خانواده با مشورت همدیگر انتخاب کرده‌اند را با صدای بلند می‌خواند و برخی قسمت‌هایی که برای‌مان جذاب است را چندین بار جمع‌خوانی می‌کنیم و همه با هم می‌خوانیم.

این مادر شهرکردی که دارای دو فرزند است در ادامه می‌گوید: یکی از لذت‌بخش‌ترین ساعات این روزهای ما، همین کتاب‌خوانی همگانی است که فرزندانم برای رسیدن زمان تعیین شده برای مطالعه دسته‌جمعی لحظه شماری می‌کنند.

مریم می‌گوید: متناسب با علاقمندی‌های اعضای خانواده کتاب‌ها را انتخاب می‌کنیم و می‌خوانیم،یک شب کتاب قصه برای دختر ۶ ساله‌ام ، یک شب متناسب با فرزند پسرم که علاقه زیادی به فضا و نجوم دارد، یک شب کتاب‌های رمان که مادر خانواده علاقمند است، بهمین ترتیب انتخاب می‌شوند.

این مادر شهرکردی در ادامه اظهار داشت: برخی از کتاب‌ها را از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی بخصوص کتابخانه ملاصدرا دانلود و مطالعه می‌کنیم.

رسول حاتمی از اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان معتقد است: ویروس کرونا بهترین فرصت بود تا کتاب‌هایی را که سال‌هاست در کتابخانه‌های شهر می‌دیدم، ولی فرصت مطالعه را نداشتم را بخوانم.

حاتمی اظهار داشت: کتاب‌های زیادی را در این مدت خواندم ولی بیش از همه یکی از کتابها مرا مجذوب خود کرده و این کتاب را بیش از سه بار خواندم.

این شاعر هم استانی ادامه داد: مطالعه کتاب در این روزهای سخت کرونایی می‌تواند روش مناسبی باشد تا فرد را از تفکرات منفی و استرس دور کند.

حاتمی یادآور شد: ۲۰ دقیقه مطالعه، می‌تواند تاثیر مثبتی در نگرش افراد ایجاد کند و با ترویج مثبت‌اندیشی، آرامش روانی را برای فرد فراهم کند.

مرتضی کوهی فایق از دیگر شهروندان شهرکردی گفت: در این روزها ساعتی را در خانه با فرزند پسرم که ۱۳ ساله است تمرین نوشتن می‌کنیم.

کوهی فایق توضیح می‌دهد: شروع نوشتن ما در قالب نامه بود برای فامیل‌هایی که نتوانستیم در روزهای عید به دیدارشان برویم و کم‌کم که این مهارت را بهتر یاد گرفتیم، برای خودمان کاراکتر ساختیم و شروع به نوشتن موضوع کاراکترهای خود کردیم، تا امروز که به طور تقریبی یک کتاب کامل شده است.

کوهی فایق که کارشناس ارشد جامعه شناسی دارد، معتقد است: با این کار مهارت نوشتن، تفکر، خلاقیت را در فرزندم تقویت کردم و هم اینکه پسرم بسیار خوشحال است که می‌تواند با مهارت بیشتری بنویسد و بخواند.

بهترین غذای روح، مطالعه کتاب خوب  است

مریم چرامی روانشناس و پژوهشگر خانواده در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: همانطور که  برای داشتن جسم سالم، بدن به تغذیه خوب و سالم نیاز دارد، اگر فرد بخواهد روح و روان سالمی داشته باشد، باید روان فرد غذای خوب و مناسبی را دریافت کند که این غذای مناسب روح، کتاب است.

چرامی در ادامه یادآور شد: افراد سعی کنند در این روزها سراغ کتاب ‌های مفید و خوب بروند و از خواندن هر کتابی دوری کنند، زیرا اگر کتاب خوب انتخاب نشود می‌تواند تاثیرات ناخوشایند و منفی را بر فرد به جا بگذارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شهرکرد در ادامه توصیه می‌کند، بهترین روش برای گذراندن این اوقات کتاب خواندن است، زیرا با مطالعه فرد عمیق می‎شود و درک می‎کند و هر جای از کتاب می‌تواند مطالعه را متوقف و به صفحات قبل برگردد، تا بیشتر بیندیشد و با هر بار خواندن خود را بجای کاراکتر اصلی کتاب قرار دهد و مطالعه را پیش ببرد و با این کار هم به قدرت تفکر پی می‌برد و هم ذهن فرد رشد پیدا می‌کند.

چرامی تصریح کرد: در این روزها، اگر افراد خانواده کتاب‌های مفید و امید بخش را مطالعه کنند و نکات کلیدی این کتاب‌ها را در اختیار سایر افراد خانواده قرار دهند،می‌توانند تا حد زیادی از فشارها و استرس‌های ناشی از بیماری کرونا مقابله کنند.

کتابداران نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه دارند

مسوول کتابخانه امیرکبیر شهرکرد در رابطه با فعالیت‌های این نهاد کتاب‌خوانی در استان می‌گوید: در این روزها سعی کردیم تا با استفاده از شبکه‌های مجازی،علاوه بر جذب مخاطبین بزرگسال، برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های فرهنگی متنوعی در نظر بگیریم، تا علاوه بر پُر کردن اوقات فراغت این گروه، رابطه آنها را با کتاب و کتابخانه حفظ کرده باشیم.

امیر بنی‌طالبی ادامه داد: ما با به اشتراک‌گذاری کتاب‌های صوتی ویژه کودکان، سعی کردیم جای خالی کتاب را در این روزها برای آنها پر کنیم تا بدانند که می‌توانیم در خانه بمانیم و کتاب بخوانیم.

بنی‌طالبی در ادامه گفت:از دیگر فعالیت‌های کتابخانه در فضای مجازی حفظ ارتباط‌مان با گروه سنی جوان و بزرگسال بود که برای این گروه سنی نیز به باز نشر آثار معرفی شده توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معرفی منابع موجود در پایگاه‌های مطمئن دیجیتال در قالب کتب گویا و معرفی متنی کتاب پرداختیم. 

لیلا جعفری، مسئول کتابخانه ملاصدرا فرخشهر نیز از جمله کتابدارانی است، که این روزها با ارتباط موثر و صمیمی با اعضای این کتابخانه سعی دارد شرایط پیش آمده را به فرصتی برای استحکام ارتباط کتاب‌خوانان با کتابخانه تبدیل کند.

وی، با اشاره به فعالیت و حال و هوای این روزهای کتابخانه، گفت: کتابخانه ملاصدرا فرخشهر از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های این استان است و مخاطبان بسیاری دارد که بعضی از آن‌ها به قول خودشان با کتاب‌های این کتابخانه کودکی تا میانسالی خود را سپری کرده‌اند و در طول عمرشان هیچ‌گاه ارتباط‌شان با کتابخانه قطع نشده است.

وی ادامه داد: با تداوم تعطیلی کتابخانه‌ها، سعی کردیم از طریق فضای مجازی با درج پیام‌های بهداشتی و معرفی کتاب‌های مفید، سلامت جسم و روح دوست‌داران کتاب را حفظ کنیم.

مسوول کتابخانه ملاصدرای فرخشهر افزود: ارتباطات خوبی که با اعضا و مراکز مختلف فرهنگی داشتیم، امروز به کمک‌مان آمده است تا حضوری پررنگ در فضای مجازی داشته باشیم، مراکز فرهنگی به ما در اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و معرفی کتاب‌های مفید و تشویق کودکان به کتاب‌خوانی از طریق فضای مجازی در اختیار خودشان کمک می‌کنند. 

کرونا نتوانست فرهنگ کتاب‌خوانی و کتابخانه را معطل خود کند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری می‌گوید: از زمان شیوع کرونا و با تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، این نهاد فرهنگی از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشترین استفاده را داشته است.

فرهاد خلیل مقدم در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: هر چند کتابخانه‌های عمومی استان به صورت فیزیکی بسته شدند، ولی فعالیت کتابخوانی و کتابخانه‌ها در فضای مجازی همچنان ادامه دارد و می‌توان ادعا کرد که حتی کرونا نیز نتوانست کتابخانه و کتابخوانی را معطل خود کند.

خلیل مقدم افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی با تلاش کارشناسان و کتابداران و به منظور اجرای رسالت خود که ارتقای شاخص‌های کتاب و کتابخوانی است، از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، با تشریح برنامه‌های برگزار شده توسط کتابخانه‌های عمومی و تعامل با اعضا در فضای مجازی تصریح کرد: در حال حاضر همه برنامه این نهاد از طریق فضای مجازی دنبال می‌شود.

خلیل مقدم، در تشریح برنامه‌های روزهای کرونایی نهاد کتابخانه های عمومی استان، گفت:راه‌اندازی پویش ملی «هر خانه یک کتابخانه» از ۱۲ اسفندماه سال ۹۸، با همراهی موثر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، همزمان با ایام تعطیلی این نهاد فرهنگی یکی دیگر از برنامه‌ها به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ مطالعه بوده است.

وی افزود: از آنجا که به طور معمول در میان قفسه‌های کتابخانه‌های شخصی، کتاب‌هایی وجود دارد که فرصت خواندن آنها فراهم نشده است، در پویش «هر خانه یک کتابخانه» از همه مردم دعوت شد که به سراغ یکی از این کتاب‌ها رفته و با ارسال یک عکس با کتاب مورد نظر، خلاصه‌ای از آنچه که از خواندن این کتاب فراگرفته‌اند را در قالب یک فایل صوتی و یا ویدئو به دبیرخانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: پویش «هر خانه، یک کتابخانه» نیز همانند سایر برنامه‌ها مورد توجه و استقبال اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفت و آثار بسیاری به دبیرخانه پویش ارسال شد.

وی، با اشاره به پویش کتابخوان ویژه کتابداران نیز در ایام تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: در این پویش با عنوان «هر کتابدار، یک کتابخوان» کتابداران کتابخانه‌های عمومی با معرفی کتاب‌های مفید و و اثرگذار و انتشار آن در فضای مجازی اقدام به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کرده‌اند.

خلیل مقدم گفت: از مهمترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی از آغاز شیوع ویروس کرونا اطلاع‌رسانی در خصوص دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بوده است.

خلیل مقدم، در همین باره ادامه داد:جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به ویژه امام رضا آغاز شده است.

وی، به جشنواره نقاشی «کرونا را شکست می دهیم» اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می دهیم» ویژه گروه سنی کودک، ۴ تا ۱۲ سال (متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴) با محوریت «کارهایی که در ایام تعطیلات کرونا و حضور در منزل انجام می شود»، «کتابخوانی در تعطیلات کرونا»، «مراقبت های بهداشتی در مواجهه با کرونا ویروس» و «تشکر از پزشکان و پرستاران»، یکی از برنامه های کتابخانه های عمومی بوده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

هم‌اکنون ۵۳ باب کتابخانه عمومی در استان چهارمحال وبختیاری فعال است که ۹ کتابخانه از این تعداد روستایی است.

۴۰ هزار نفر از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری عضو کتابخانه‌های عمومی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری کتاب ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری کتاب کتابخانه های عمومی استان نهاد کتابخانه های عمومی معرفی کتاب فضای مجازی کتاب های مفید ترویج فرهنگ ویروس کرونا فرهنگ کتاب کتاب خوانی کتاب ها نهاد کتاب خلیل مقدم برنامه ها یک کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر، مادر، ما متهمیم ...

وقتی در اتوبوس انسان‌هایی را می‌بینی که بعد از دوران پرتلاطم کرونا علیرغم مریضی هنوز با ماسک و دستمال بیگانه‌اند و با عدم رعایت خود ده‌ها نفر را در این شرایط سخت درگیر بیماری می‌کنند ، وقتی در کوچه تنگ ، با ماشین کنار می‌کشی تا ماشین روبرو بدون دردسر عبور کند و در ادامه نگاه طلبکارانه را دشت می‌کنی، وقتی در جشن چهارشنبه‌سوری ،به جای آتش بازی و جشن و شادی و استفاده از وسایل امن امروزی با مواد محترقه وحشتناک و خطرناک جشن تاریخی با فوت بیش از ۲۰ نفر و مشکلات بیمارستانی بیش از ۲۰۰۰ نفر را نظاره می کنی ، وقتی در عصر حاضر هنوز بنا به عدم رعایت بدیهیات و اصول اولیه بهداشت فردی باید با بوی نامطبوع و کثیفی بسوزی و بسازی ، وقتی در زندگی امروزی هنوز اصول اولیه آپارتمان نشینی را جانیفتاده می‌بینی ، وقتی توانایی و درک و فهم مردم از روابط متقابل در تمامی نقش‌ها را در مرز فاجعه رصد می‌کنی ، وقتی آمارهای فرهنگی ، اجتماعی را به گِل نشسته می‌بینی ، وقتی ...

چندی‌ست به رفتار و کردار عموم مردم بیشتر حساس و دقیق شده‌ام و گویی هرچه بیشتر دقیق می‌شوم عمق دردناک ماجرا بیشتر هویدا می‌شود.

آنچه می‌بینم چیزی جز زوال فرهنگی نیست. دیگر کار از معضلات بزرگ فرهنگی گذشته، مشکلات به عدم رعایت سطوح ابتدایی فرهنگ رسیده.هرچند دیدن این زوال در جامعه ایی که کتاب در آن تبدیل به کالای لوکس شود و خرید کتاب فراموش شود و لیست کتاب های پرفروشش هم بنا به محتوای کتاب برق شوقی در چشمت نمی اندازد، جامعه ایی که پرفروش ترین فیلم‌هایش فیلم های کمدی دم دستی هستند و فیلم های اخلاقی و فرهنگی حوصله دیده شدن نمی یابند ، جامعه ایی که کافه هایش از پاتوق بحث های روشنفکری به پاتوق بازی های مافیایی تغییر جهت داده ، جامعه ایی که از زنگ هنر و فرهنگ در ساختار آموزشی اش چیزی جز اسمی نمادین باقی نمانده ، جامعه ایی که اساتید دانشگاهی که الگوهای جذاب سنین جوانی هستند از تهی سرشار شده و چیزی به تعداد انگشتان دست از آنها باقی نمانده، جامعه ایی که رسانه اش خوراک فرهنگی تزریق نمی کند و بنا به شکاف عمیق کارسازی اش را از دست داده پیش بینی این وضعیت چندان عجیب نبوده و نیست.

قطعا نگاه ایده آل گرایانه ندارم و می دانم در هر جامعه ایی (حتی جوامع پیشرفته فرهنگی) هم فیلم های کمدی و تفریحات سرگرم کننده طرفداران خودش را دارد و همچنین آگاهم که بخشی از این تغییرات حاصل مناسبات و اقتضائات زندگی امروزه است اما صحبت از تناسب و تعادل است. وقتی تناسب و تعادل به کلی برهم خورد و فیلمها و صفحات و تفریحات دم دستی و سطحی فاصله ی کیلومتری با موارد تحلیلی و قابل تامل و فاخر می یابد نتیجه متفاوت و غم انگیز می شود.

آری، در هر جامعه‌ایی حاکمیت و دولت با فرهنگ‌سازی از طریق دو ابزار قدرتمند رسانه و فضای آموزشی که در دستانش است نقش اساسی ایفا می کند و برکمتر کسی پوشیده نیست که فرهنگ‌سازی در وهله اول وظیفه دولت و حاکمیت است تا با ابزارهای قدرتمندش فرهنگ سازی کند و جهت دهد و در ادامه نیز خانواده. اما وقتی در ساختار کلان این هدف را کم رنگ وکارکرد تاثیرگذاری اش را کم رمق می یابی، یا جهت دهی اش را جهت دهی مناسب تحلیل نمیکنی و خانواده را نیز به عنوان بازیگر فعال بعدی، به دلیل حضور در همین بستر اقتصادی فرهنگی در اکثر موارد غیرموثر و پیرو می یابی چه باید کرد؟

آیا باید ایستاد و این سقوط دهشتناک را نظاره کرد ؟ آیا همچون اقتصاد و ... کاری از دستمان برنمی آید؟

نقش افراد (به ویژه بنا به فراگیر شدن فضای مجازی ) در ریز موارد چه می شود؟

در این خصوص شاید نتوان در بُعد کلان کاری کرد و این فرصت بنا به موارد گفته شده در حیطه و توان ما نباشد یا در نگاه بدبینانه تر از دست رفته باشد و فرآیندی جدی تر و قوی تر و متفاوت تر برای احیایش نیاز باشد ، اما در خصوص ریز موارد و خرده فرهنگها نقش افراد کمرنگ نیست

اینکه در رانندگی اینچنینیم، اینکه بدیهیات بهداشتی اولیه را نمی دانیم، اینکه موارد ابتدایی آداب و معاشرت را بلد نیستیم ،اینکه با هنر رابطه نا آشناییم ، پای چیزی بیش از کمکاری دولت و حاکمیت در میان است..

به نظرم برخلاف اقتصاد و سیاست های کلان سیاسی که نمی‌توان در بعد فردی چندان کارساز بود، در بحث فرهنگی شاید بتوان تلنگر و جریانی ایجاد کرد. جریانی هرچند کوچک.

شاید در عصری که فضای مجازی محرومیت و محدودیت های دانستن و یادگیری را از بین برده و از طرفی هر صفحه مجازی خودش نقش یک بیلبورد را ایفا می کند ،عضویت در گروه‌های منتشر کننده مطالب مفید ، خواندن و بازنشر تلنگرهای فرهنگی در فضاهای مجازی مان می تواند خود به خود نقش موثری در بیداری ما و در ادامه، جامعه ایجاد کند. باید از فضای مجازی نه فقط در جهت خرید وسرگرمی و پُرکردن اوقات فراغت که گاها برای دِین فرهنگی مان بهره ببریم.

باید آستین ها را بالا زد، زوال فرهنگی با سرعتی عجیب در حال پیشروی ست . معضلی که تحملش از زوال اقتصادی و سیاسی به مراتب سخت تر است چرا که اگر دلخوشی و تکیه گاه فرهنگی مان هم از دست دهیم، تحمل بار اقتصادی ،سیاسی دیگر غیرممکن خواهد بود.

پس، از آنچه داریم برای آنچه می‌توانیم اصلاحش کنیم نهایت استفاده را ببریم.

همرفیق ،همشهری، همکار و هم میهنی عزیز ، حداقل با رعایت موارد اولیه فرهنگی و اضافه کردن چند پیجِ خوب ادبی، روان‌شناسی ، تحلیلی و اندیشه ایی به صفحات مورد علاقه خود و اضافه کردن عادت مطالعه روزنامه و کتاب خوب چرخه زوال فرهنگی را به سهم خود بشکن و در سال جدید از فضای مجازی ،درکنار استفاده کاری یا پُر کردن اوقات فراغت برای خواندن ، تامل کردن ،تغییر کردن و در ادامه بازنشر مسائل فرهنگی برای استفاده دیگر دوستان بهره ببر . ساده ترین و کمترین کارهایی که بدون هزینه یا با حداقلی ترین هزینه می توانیم انجام دهیم و جای هیچ بهانه جویی در آن نیست.

قصد شعار دهی های کلیشه ایی ندارم اما چاره ایی نیست، تا دیرنشده خانه تکانی فرهنگی کنیم و برای نجات تتمه بارقه های سوسو زننده فرهنگی بکوشیم.

که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

*فعال اجتماعی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903032

دیگر خبرها

  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز