Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش دمای هوا و احتمال آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، گفت: با توجه به اهمیت زیستگاه‌های طبیعی و جنگلی استان، لازم است دستگاه‌های مسئول برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در اثر افزایش دما یا خطای انسانی آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، افزود: جذب اعتبار مورد نیاز از دستگاه های ملی و تجهیز جنگل ها به سیستم مانیتورینگ، یکی از ضرورت های مهم در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در آتش سوزی سال گذشته جنگل های ارسباران، شاهد تاخیر در استفاده از امکاناتی نظیر بالگرد آب پاش به دلیل کمبود امکانات در کشور بودیم، ادامه داد: وجب به وجب جنگل ها و مراتع، اهمیت بسزایی در زندگی انسان ها و سایر موجودات طبیعت دارند و تمامی ما انسان ها موظف به مراقبت از این نعمات خداوند هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی برای اقشار مختلف مردم نسبت به رعایت اصول ایمنی در جنگل ها و تفرجگاه ها نیز از جمله وظایف دستگاه های مسئول است که باید توجه بیشتری نسبت به این مهم داشت.

رحمتی اظهار داشت: مسئولیت مدیریت و فرماندهی بحران در شهرستان ها با فرمانداران است و سایر دستگاه های نظامی و امدادی نیز باید با هماهنگی فرمانداری نسبت به امدادرسانی و مقابله با حوادث، اقدام کنند.

وی خواستار مشارکت مردمی از طریق آموزش و سامان دهی شبکه ای نیروهای بومی و محله ای در شهرستان ها شد و گفت: این موضوع نیز می تواند نقش موثری در تسریع مدیریت حوادثی همچون آتش سوزی باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایمن‌سازی بازار تاریخی تبریز با استانداردهای بین‌المللی تأکید کرد و با اشاره به آتش سوزی سال گذشته در این بازار، گفت: ممانعت از فروش مواد اشتعال زا در بازار، یکی از جدی ترین مطالبات ماست که انتظار داریم مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار مطالعات تخصصی برای ایمن سازی، زیباسازی و حذف زواید بصری از  بازار تبریز و تامین اعتبار لازم توسط سازمان برنامه و بودجه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شد.

در این نشست که فرمانداران استان نیز به صورت ارتباط تصویری در آن حضور داشتند، تعدادی از مدیران کل استان به بیان گزارش عملکرد و نظرات خود نسبت به موضوعات مختلف پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز مراتع آذربایجان شرقی آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت

استاندار گیلان در گزارشی به رئیس جمهور از ‌آخرین وضعیت خسارات حریق امام‌زاده ابراهیم (ع) شفت گفت: در حادثه آتش‌سوزی این روستا ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدالله عباسی در گزارش ‌به رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت خسارات حریق امام‌زاده ابراهیم (ع) شفت اظهار داشت: ‌طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری روستای امامزاده ابراهیم شفت در حادثه آتش‌سوزی این روستا 389  واحد مسکونی و تجاری در قالب 120 ساختمان کامل تخریب شده و نیاز به  بازسازی دارد و نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

وی با ابراز خرسندی از دستور وزیر کشور در خصوص پرداخت تسهیلات به افراد آسیب دیده در حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت و حمایت دولت از این افراد افزود: یکی از مهمترین مباحث پیگیری موضوع پوشش بیمه ای آنها بود که ارزیابی ها انجام و کار تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه نیز اتمام یافت تا پرداخت خسارت انجام شود.

استاندار گیلان ادامه داد: در این راستا، 118 واحد پوشش بیمه ای داشتند و تعدادی از خانوارها نیز بیمه نبودند،  لذا ارزیابی‌های نهایی از سوی متولیان بیمه از منطقه حادثه‌دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت انجام شده و به زودی روند پرداخت آغاز می‌شود‌.

وی با بیان اینکه خودروی آتش‌نشانی در امامزاده ابراهیم شفت مستقر بوده است، گفت: با هماهنگی استانداری گیلان در 2.5 سال گذشته همواره با توجه به گردشگرپذیر بودن امام زاده ابراهیم(ع) شفت، یک دستگاه ماشین آتش نشانی در آنجا مستقر بوده است.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده درباره عدم استفاده از خدمات اطفای حریق گفت: برای جبران عدم تکرار چنین حوادثی، مقرر شد در جذب نیرو برای آتش نشانی در روستای امامزاده‌ ابراهیم شفت برای انجام خدمات این بخش، اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل برای برگزاری دور دوم انتخابات در آذربایجان شرقی
  • ۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است
  • عکس‌هایی از آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم که پربازدید شد
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود