Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بیگمی مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  به منظور پیشگیری از گسترش بیماری در بین کارکنان شاغل در صنایع غذایی و بهداشتی زیرپوشش و برای حفظ سلامت و ایمنی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، شیوه نامه پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا به تمامی کارخانجات، واحد‌های تولیدی، انبار‌ها و سردخانه‌های نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مسئول فنی واحد همچنین مکلف است در رابطه با رعایت بهداشت فردی و جمعی به تمامی کارکنان آموزش‌ها و هشدار‌های لازم را بدهد و مستندات آن را ثبت و نگهداری کند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تامین مواد ضدعفونی کننده مناسب و کافی، دستکش، ماسک و سایر اقلام حفاظتی از وظایف مدیریت مجموعه است و تمامی پرسنل شاغل نیز باید حداقل با ماسک و دستکش تجهیز شده باشند.

بیگمی افزود: تمامی رانندگان، کارکنان و پرسنل قبل از ورود به واحد، باید غربالگری شوند به گونه‌ای که از ورود افراد مشکوک با علائم حاد تنفسی به واحد جلوگیری شود.

او اضافه کرد: این موضوع بویژه در رابطه با کارکنان خطوط تولید، بسته بندی و انبار بصورت جدی و سخت گیرانه تری اعمال می‌شود.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: تمامی صنایع تولیدی مواد غذایی و بهداشتی باید مواد اولیه خام کشاورزی، دامی و دریایی مورد نیاز خود را از واحد‌های صنعتی یا کارگاهی دارای مجوز تهیه کنند.

او ادامه داد: تمامی وسایل حمل و نقل از قبیل کامیون، کامیونت، وانت، لیفتراک و همچنین سکو‌های بارگیری، پالت‌ها و چرخ دستی‌ها قبل از هر نوبت بارگیری، باید با مواد ضدعفونی کننده مناسب گندزدایی شوند.

بیگمی تصریح کرد: کارشناسان و بازرسان این مدیریت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان بصورت روزانه و مستمر (حتی در ایام تعطیل) از کارخانجات و واحد‌های تولیدی و توزیعی مواد غذایی و بهداشتی بازدید کرده اند و این بازدید‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس فاصله اجتماعی فرآورده های خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی