Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با آغاز دومین دوره توزیع سراسری کمک های مومنانه در سراسر کشور استقبال چهرهای مشهور سیاسی در کنار مردم قدرت مضاعفی به این رزمایش داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص رزمایش کمک مومنانه و لبیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این فرمان ولی‌فقیه برای دست‌گیری از نیازمندان در ماه رمضان و راه‌اندازی پویش «کمک مومنانه» برخی از چهره‌های مشهور عرصه‌های مختلف نیز در کنار مردم به این پویش پیوستند تا ادای دینی به مردم کشورشان کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این عمل می توان نمره قابل قبولی به ملت ایران داد، چرا که ثابت کردند با فرهنگ ایرانی اسلامی خود، نه تنها در مواقع بحرانبرخلاف مدعیان پیشرفت و تمدن دست به غارت فروشگاه ها نمی زنند، بلکه با مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، خوش می درخشند.

طلاب و روحانیون کردستانی حامی رزمایش کمک مؤمنانه هستند

ماموستا اقبال بهمنی مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در آستانه مرحله دوم رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی شاهد استقرار ارزش های اسلامی در تمامی عرصه ها در کشور هستیم.

وی افزود: سپاه پاسداران به عنوان یکی از مولودهای با برکت انقلاب اسلامی طی چهار دهه از عمر با عزت خویش منشا برکات بسیاری در کشور بوده است.
این روحانی برجسته اهل سنت کشور تصریح کرد: تلاش ها و خدمات نیروهای خدوم سپاه در عرصه های محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان در جامعه مثال زدنی است.

ماموستا بهمنی با اشاره به توزیع بیش از 12 هزار بسته معیشتی در قالب مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای این رزمایش بزرگ اجتماعی بار دیگر جایگاه والای خود را در عرصه های اجتماعی و محرومیت زدایی به همگان نشان داد و بدون شک مرحله دوم این رزمایش نیز زمینه ساز برکات بسیاری برای خانواده های نیازمند و محروم کردستانی در ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی افزود: طلاب و روحانیون کردستانی به ویژه طلاب و روحانیون شهرستان سنندج نیز با توجه به پایگاه و جایگاه اجتماعی خویش در جریان این رزمایش همراهی خوبی با سپاه داشتند و در اجرای مرحله دوم این رزمایش نیز نقش آفرینی خواهند کرد.ماموستا بهمنی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات ارزنده اجتماعی در ایام مختلف سال تداوم داشته باشد.

 

فرهنگ انسان دوستی در خون و باور ایرانی هاست

حجت السلام والمسلمین احمد علی قاسمی زاده؛ امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: یقیناً یکی از مسائلی که باید به صورت اجتماعی همه ما در آن مشارکت فعال و پویا داشته باشیم کمک کردن به نیازمندان است  طی توصیه قرآن :> و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هم این کمک به افراد مستحق و نیازمند است.
 
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان پرفضیلت ترین زمان برای کمک به دیگران و رفع دغدغه معیشتی و اقتصادی از محرومان و نیازمندان است و بهترین فرصت برای مودت و همدلی و همکاری است.
  امام جمعه موقت شهرستان چابهار افزود: در همه ماه های سال باید این کمک ها باشد و در شرایطی که کشور دچار بحران و کرونا است یقینا نیاز قوی تر و شدیدتر خودش را نشان می دهد، خدا را شاکریم که تدبیر بلند مقام معظم رهبری در خیلی از مسائل کشور گره‌گشا بوده و در این مورد خاص هم ما همه تابع دستور معظم‌له هستیم.
  وی تصریح کرد: در کل کشور مردم ما یک حضور آگاهانه در رزمایش کمک مومنانه داشتند مردم در شهرهای مختلف خودجوش و در پایگاه های مذهبی با کمک برادران سپاه و بسیج این کمک مومنانه را انجام داده و انجام می‌دهند.
 
حجت السلام قاسمی زاده با اشاره به کمک خیرین و قدردانی از آنها گفت: خوشبختانه خیرین در عرصه‌های مختلف، هم در بحث سیل، زلزله و همین کمک مومنانه خوش درخشیدن، در همین بلوچستان حتی کسانی هستند با توجه به اینکه خودشان فقیر هستند اما به دیگران کمک می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: ملت انقلابی ایران امروز ماموریت بزرگ خود را در اجرای رزمایش کمک مومنانه، در معرفی زندگی با معنویت، رحمت و محبت، ایثار و از خود گذشتگی به جهان، به خوبی نشان می دهد.

رمز پیروزی ملّت ایران، پیوند آنها با قرآن و عترت است

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با صاحب نیوز، با اشاره به اینکه رمز پیروزی ملّت ایران، پیوند آنها با قرآن و عترت است، اظهار کرد: مردم ایران به دلیل پیوند عمیقشان با قرآن و عترت به پیروزی های بزرگی از دوران قبل از انقلاب تا دفاع مقدس رسیدند و قطعا در همه صحنه ها با تمسک به این دو اصل، موفق خواهند شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران، درس بزرگ حضور به موقع در صحنه های نیاز را از امام خمینی(ره) آموختند و امروز با عمل به فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب، از سدّ مشکلات عبور خواهند کرد.وی تأکید کرد: دشمن تلاش می کند تا بین مردم و نظام فاصله بیندازد ولی از دوران دفاع مقدس تاکنون شاهد هستیم که ملت با بصیرت، پشت سر رهبری در حرکت است و امروز نیز در مواجهه با ویروس منحوس کرونا در رزمایش کمک مؤمنانه به فرمایشات رهبری لبیک گفت.حجت الاسلام سالک ضمن دعوت مردم به حضور در عرصه کمک به نیازمندان، خاطرنشان کرد: ملت فهیم ایران با شنیدن فرمایشات رهبر انقلاب در رزمایش کمک مؤمنانه به سرعت وارد عمل شدند و طوفان همدلی را ایجاد کردند و در جایی دیگر پای کار آمد و به یاری خدا به جنگ با کرونا رفت و این رفتار ارزشمند فقط و فقط از ملتی فهیم و مؤمن برمی آید.وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که ملت در دو میدان بزرگ از جمله مقابله با کرونا و اجرای رزمایش کمک مؤمنانه به میدان تلاش و عمل آمد و شاهد بودیم که افرادی در روستاها دست به کار شده و با عمل به فرمایشات رهبری، صحنه های زیبا از همدلی را خلق کردند.نماینده مجلس دهم، خاطرنشان کرد: بنده نیز در جلساتی که با حضور خیران و مسئولان در خصوص رزمایش کمک مؤمنانه برگزار شد حضور داشتم و شاهد بودم که خیرانی بودند که قصدشان معامله با خدا بود و خواهش می کردند که نامشان در این کمک مؤمنانه برده نشود.وی تأکید کرد: هر کسی به هر اندازه که در توان دارد به میدان مقابله با کرونا و همچین یاری محرومان قدم بگذارد تا درد محرومیت، غمی دیگر بر مشکلات ناشی از کرونا بر خانواده های آسیب دیده از  این وضعیت وارد نکند.

تجربه گرانسنگ دفاع مقدس به کمک رزمایش مواسات و همدلی آمد

محمد اسماعیلی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مردم ایران در اتفاقاتی که در طول 40 سال گذشته در نظام اسلامی روی داده است در صحنه‌ها حضور جدی و فعال دارند چرا که نظام و کشور متعلق به مردم است.وی افزود: این رزمایش نشان داد که مردم ایران همچون گذشته در همه سختی‌ها پای کار بوده و دست دولت‌ها را گرفته‌اند که باید قدردان چنین مردمی بود.عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا مردم ایران با همدلی و کنار هم بودن صحنه‌های زیبایی از کمک به همنوع را در معرض دید جهانیان قرار داده‌اند.

اسماعیلی گفت: شیوع بیماری کرونا موجب شد تا مردم ایران با خدمات رسانی به همنوعان خود باردیگر همدلی را تجربه کرده و کمک‌های خود را به نیازمندان اهدا کنند.وی ادامه داد: کمک مردم به کسانی که از این شرایط آسیب دیده‌اند به ویژه در ماه مبارک رمضان نشان داد ایرانی‌ها در حد توان و مقدورات پای کار آمده و جلوه‌های باشکوهی را به نمایش گذاشتند.عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما تجربه گرانسنگی همچون دوران دفاع مقدس را داریم که مردم از همه توان خود برای پشتیبانی از جبهه استفاده می‌کردند.اسماعیلی تصریح کرد: همنوع دوستی ایرانی‌ها به ویژه مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان زبانزد عام و خاص بوده و در این شرایط سخت همدلی و در کنار هم بودن را مشاهده می‌کنیم.وی با اشاره به نقش سپاه و بسیج در جمع‌آوری و توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان، خاطرنشان کرد: سپاه و بسج در همه زمینه‌ها پیشگام بوده و همانگونه که در جبهه‌های حق علیه باطل درخشیدند در زمان سازندگی و محرومیت زدائی نیز در توسعه کشور نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند.عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیج به عنوان بدنه مردم در خدمات رسانی پیشگام بوده و در صحنه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و رزمایش کمک مومنانه هم حضور فعال و خوبی دارد.

 

مسئولان در پویش کمک مومنانه پیشگام باشند

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با رزمایش کمک  مومنانه گفت: یکی از اصول اولیه تعالیم انسان ساز و رهایی بخش اسلام، تعاون، همکاری، برادری و وحدت است که از در صدر اسلام محور این فعالیت ها مسجد بود.

وی ادامه داد:  اکنون نیز  ولی امر مسلمین که ادامه دهنده راه انبیاء و اولیای خداوند است با توجه به شرایط خاص کشور و مشکلات بیکاری و بیماری کرونا یک بار دیگر یکی از الگوهای رفتار اسلامی تحت عنوان پویش کمک مومنانه جهت دستگیری از نیازمندان جامعه را به همه یادآورشدند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از وظایف حاکمیت و دولت، توجه و رسیدگی به نیازمندان جامعه است اما خوشبختانه ملت فهیم و انقلابی ایران اینبار نیز برگ زرینی را در تاریخ این کشور ورق زدند به گونه ای که انسان را به یاد فرمایشات امام راحل می آورد که در ابتدای انقلاب و جنگ فرمودند این ملت ، این مردم از ملت و مردم زمان رسوال الله هم بهتر هستند.

صادر شدن تجهیزات پزشکی ایران به اروپا شکست هیمنه غرب بود

حسن پور با اشاره به صادر شدن تجهیزات پزشکی ایران به اروپا تشریح کرد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب و توطئه های رنگارنگی که علیه نظام و رهبری می شودو با آن حجم تبلیغات گمراه کننده غربی ، بعضی از خودی های داخل مجمع نظام نیز باورشان شده بود که وضعیت آمریکا و اروپایی ها از ما بهتر است اما امروز در بحث کرونا شاهد شکست و به هم ریختن هیمنه غرب شدیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  به لطف خداوند در مدت اخیر شهرستان های سیرجان و بردسیر در پویش مردمی کمک مومنانه گام های بزرگی برداشته اند ضمن این که خیرین این شهرستان در بحث خرید تجهیزات پزشکی مخصوصا دستگاه ونتیلاتور رتبه اول کشور را دارند.

وی عنوان کرد: در سیرجان بیش از ۴ هزار بسته سبد غذایی را از طریق نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و … در اختیار نیازمندان قرار داده شده است.

حسن پور با بیان این که در بحث کمک مومنانه بیشترین همراهی و مشارکت را مردم داشتند،تشریح کرد:  موضوع مورد توجه این است که افرادی در پویش کمک مومنانه قدم برمی دارند که در برخی مواقع نیازمند کمک هستند و این از توفیقات الهی است که خداوند به مردم این کشور داده است.

حسن پور در رابطه با اقدامات بسیج و سپاه در پویش کمک مومنانه گفت: امام (ره) فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود و یا در جایی دیگر فرموده اند که بسیج قلب من است این حکایت از دید بلند و جامعه شناسانه امام در بحث نیروهای مسلح است.

سریع ترین و بی منت ترین کارها در کشور توسط سپاه انجام می شود

وی ادامه داد: امروز موفق ترین، بهترین، سریع ترین و بی منت ترین کارها توسط نیروهای مسلح از جمله سپاه تحت فرماندهی فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در کشور انجام می شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در چند وقت اخیر شاهد بودیم که ماهواره ای توسط جوانان مومن و متخصص سپاه به فضا پرتاب شد که سبب شگفتی همگان شد از این رو باید دانست که با اعتماد به این جوانان نیز می توان در بخش خودرو نیز گام برداشت و موفق بود.

حسن پور با بیان این که کارهای بزرگ باعث اعتماد بیشتر مردم می شود، توضیح داد: خوشبختانه نیروهای مسلح در زمینه کمک مومنانه نیز عملکرد قابل قبولی داشتند و امیدواریم که چنین کارهایی ادامه دار باشد.

وی اظهار داشت: در کنار کارهای بزرگ باید به دنبال حل مشکلات اشتغال جوانان باشیم چرا که اگر مشکل اشتغال حل شود خودبخود بحث معیشت و توجه به نیازمندان جامعه سرعت بیشتری پیدا می کند.

مسئولان در پویش کمک مومنانه پیشگام باشند

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیوستن به پویش کمک مومنانه گفت: مسئولان باید در این پویش پیشگام مردم باشند، من نیز حضور در این پویش را جزو وظایف اصلی خودم دانستم و از همان روزهای اول به پویش کمک های مومنانه پیوستم.

 

مردم در رزمایش کمک مومنانه پای مکتب امام علی(ع) و امام حسن(ع) نشستند

آیت الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ درباره‌ی اجرای رزمایش کمک مومنانه اظهار کرد: دفتر نماینده‌ی مجلس خبرگان رهبری در استان، سالانه سبد کالای غذایی ماه مبارک رمضان را در روز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) بین نیازمندان توزیع می‌کند.

وی افزود: در سال جاری با توجه به شرایط موجود و وضعیت نامتعارف اقتصادی، در راستای تهیه سبد غذایی نیازمندان قدم‌های محکم‌تری برداشتیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان اذعان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مواسات و کمک مومنانه، مردم سراسر کشور با روحیه‌ی قوی خود برای خدمت به مستضعفین پای کار آمدند تا به نوبه‌ی خود یک جهش و حرکت مضاعفی را رقم بزنند.

وی گفت: دفتر نماینده‌ی مجلس خبرگان رهبری در راستای رزمایش مومنانه و کم شدن فشارهای اقتصادی گام‌های موثری برداشت و از شروع ماه مبارک رمضان بیش از صدها بسته‌ی معیشتی حاوی ۱۲ قلم کالای اساسی و مواد شوینده را بین نیازمندان توزیع کرد که البته تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی هم‌چنان ادامه دارد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در کنار تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از دفتر نمایندگی مجلس خبرگان و دستگاه‌های مرتبط با این دفتر، خدمات فرهنگی و معنوی در قالب توجیهات و مسائل به فراخور شرایط موجود ارائه شد.

وی بیان کرد: همچنین به صورت مداوم برای برنامه‌ریزی و اجرای طرح رزمایش کمک مومنانه با تمام توان تلاش می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: مردم استان قزوین برای قرارگیری در مکتب حضرت علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) پای کار رزمایش مومنانه آمدند و برای انجام این کار تمام توان خود را بکار گرفتند تا توشه‌ی دنیا و آخرت خود را فراهم کنند.

کار جهادی سپاه لرستان در رزمایش کمک مومنانه قابل تقدیر است

مهرداد ویسکرمی منتخب مردم خرم آباد و چگنی در مجلس: در گفت وگو با سفیرافلاک با قدردانی از اقدامات جهادی سپاه در برهه های مختلف به ویژه عرصه کمک مومنانه اظهارداشت: سپاه جزیی از مردم است و همیشه در کنار مردم بوده به طوری که در زمان سختی ها از قبیل سیل، زلزله و سازندگی همین نهاد انقلابی موثر که خاری در چشم دشمنان نظام است، اقدامات ارزشمندی انجام می دهد.

منتخب مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و کمبود منابع برای کمک عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور و مسائل اضطراری که پیش می آید حرکات مردمی می تواند کمک مهمی در رفع مشکلات باشد.وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسدار امنیت و از دل مردم است، گفت:حرکت جهادی سپاه در قالب رزمایش کمک مومنانه حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر است زیرا در حمایت از خانواده های آسیب دیده از کرونا صورت می گیرد.ویسکرمی یادآور شد: دولت هم با برنامه ریزی بهتر و دادن تسهیلات کم بهره می تواند به اقشار محروم وآسیب دیده از کرونا کمک خوبی داشته باشد.

رزمایش کمک مومنانه در کشور انقلاب به پا کرده است

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با رزمایش کمک مومنانه و مواسات اظهار داشت: یک حرکت انسانی و اسلامی بسیار دلپسندی در کشور به راه افتاده است، که ایمان مردم این حرکت را جهت دهی می کند.وی ادامه داد: مردم نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند چه زیباست رزمایش مواسات و کمک مومنانه ای در ایران شروع شود که افرادی که در بحران کرونا دچار آسیب شدند و از کار افتاده اند، دیده شوند، دستشان گرفته شود، لبیک گفتند و همانند همیشه پا به عرصه گذاشتند.حجت الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و آموزه های دینی که یکی از نشانه های انسان مومن را مواسات، همدردی مالی و کمک معرفی کرده است، حرکتی بسیار زیبا در ایران اسلامی آغاز کرده است.نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه رزمایش کمک مومنانه در خراسان شمالی نیز در چندین مرحله اجرایی شده است، گفت:  امروز همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) حرکتی دیگر رقم خواهد خورد و بسته های معیشتی آماده شده برای نیازمندان و آسیب دیدگان ارسال خواهد شد.

وی یادآور شد: این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان در استان خراسان شمالی و سایر شهرستان ها ادامه خواهد داشت.حجت الاسلام یعقوبی گفت: رزمایش کمک مومنانه و مواسات در واقع انقلابی به پا کرده است، که مردم احساس می کنند در این شرایط باید بخشی از مالشان را برای کمک به برخی خانواده ها هزینه کنند .امام جمعه شهرستان بجنورد با بیان اینکه مردم در این شرایط کرامت شان را نشان داده اند، گفت: انشاالله بیماری کرونا که یک آزمون بشری بوده ، به زودی از سر ملت کوتاه شود و مردم به زندگی عادی برگردند.وی اضافه کرد:  مردم می توانند براساس تجربه هایی که در این مدت کسب کردند در سازندگی ایران اسلامی شریک شوند و اقتصاد و جهش تولید را رقم بزنند.

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی رزمایش کمک مومنانه پویش کمک مومنانه رزمایش کمک مؤمنانه شیوع بیماری کرونا ماه مبارک رمضان بسته های معیشتی مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی خراسان شمالی حجت الاسلام مجلس خبرگان مردم ایران خانواده ها دفاع مقدس آسیب دیده امام حسن ی معیشتی صحنه ها عرصه ها پای کار حسن پور کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام احمد خاتمی در مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) که ظهر امروز با حضور فرماندهان سپاه استان قزوین، مسوولان استانی، پاسداران، پیشکسوتان و جامعه بسیجیان در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: افتخار می کنیم مکتب ما، مکتب جعفری است که همواره از آن به نیکی یاد می شود.

به روایت فارس، وی با تاکید بر اینکه عالمان، بزرگان و شهدای برجسته ای در طول تاریخ از قزوین معرفی شده اند که جهان اسلام به وجود آنها افتخار می کند، افزود: سید آزادگان مرحوم ابوترابی برای ملت ما بسی مایه افتخار است و حق حیات بر گردن آزادگان دارد. شهید محمدعلی رجایی عزیز دیگر شهید برجسته استان قزوین و الگوی عملی مسوولان و شهید حسین لشگری که ۱۸ سال در اسارت رژیم بعث بود، از دیگر بزرگان عزیز قزوینی نزد مردم کشور ما هستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حدیثی از امام صادق(ع) با موضوع علوم مورد نیاز انسان ها در هر زمانی وجود دارد که ایشان در آن می فرماید «خداشناسی»، «وظیفه شناسی»، «انسان شناسی» و « دشمن شناسی» چهار علم مورد نیاز اصلی انسان است.

حجت‌الاسلام خاتمی عنوان کرد: خداباوری علم اولی است که امام صادق(ع) به آن تاکید داشته است. این علم نباید صرفا لقلقه زبان باشد بلکه در عمل باید دیده شود. مصداق خداباوری، در عمل امام راحل مشهود است. ایشان برای احیای دین و مقابله با ظلم به پا خواست در این مسیر به نیرو و حمایت الهی تکیه کرد.

وی تصریح کرد: ۱۵ سال رسانه های رژیم طاغوت، امام راحل را تخریب کردند اما این اقدامات نتیجه ای جز افزایش عزتمندی امام(ره) نزد خدا و مردم نداشت. امام(ره) با خداشناسی در عمل، ملت ما را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی رهبری کرد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: دومین علم این است که نعمت های خدا را بشناسیم. در دوران طاقوت و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مواردی مانند «اخلاق ستیزی، دین ستیزی، استقلال ستیزی، حیا زدایی و مردم ستیزی» حرف اول را در این کشور می زد.

حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: موضوع رأی دادن و انتخابات در آن سال ها مفهومی نداشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به فرصت رای دادن و انتخاب مسیر کشور دست یافتند که می توان به عنوان یک نعمت یاد کرد و باید قدردان آن بود. مردم بصیر ما بیش از ۴٠ سال است که در انتخابات های مختلف حضور یافته اند و نماینده مجلس، رئیس جمهور، نماینده خبرگان و نمایندگان شورای شهر را انتخاب کرده اند و اینها همه نعمت هستند.

وی اذعان کرد: در انتخابات سال گذشته دشمنان تمام تلاش خود را کردند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند اما ملت بزرگ ما با وجود جنگ رسانه ای و توطئه هایی که دشمن به راه انداخت، به میدان آمدند و با مشارکت ۴۱ درصدی راه خود را انتخاب کردند و نشان دادند این راه را همچنان ادامه خواهند داد. در حالی که در آمریکا مدعی دموکراسی فقط ۲۵ درصد پای صندوق رای حضور داشتند.

خطیب موقت جمعه تهران سومین علم را تکلیف مداری عنوان کرد و گفت: باید بدانیم تکلیف و وظیفه امروز ما چیست؟ امروز تکلیف ما حفظ نظام اسلامی است که با حضور در صحنه محقق و تمام مشکلات با این حضور حل شده و می شود.

حجت‌الاسلام خاتمی تاکید کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی با حضور مردم در صحنه مدیریت شد و این تکلیف مداری بود که برخی در جبهه و برخی در پشت جبهه، خدمت کردند. فتنه ۸۸ در نهایت با حضور بصیرانه و تکلیف مدارانه مردم عزیز، با شعار حماسی «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» خنثی شد.

وی با بیان اینکه امروز در حال جنگ اقتصادی با دشمنان این آب و خاک هستیم، گفت: دشمنان مشکلات اقتصادی را ایجاد کرده اند تا به کشور ما آسیب بزنند اما مردم ما به ندای مقام معظم رهبری لبیک جانانه گفته اند و نشان داده اند پای عزت و سربلندی ایران اسلامی می ایستند. در این راستا نیز همه باید بدانیم امروز تکلیف، ماندن در صحنه و دفاع از نظام مقدس اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران چهارمین علم را علم دشمن شناسی عنوان کرد و یادآور شد: باید بدانیم دشمن کیست و چه هدفی را می خواهد دنبال کند. دشمن برای اقشار مختلف مردم ما به ویژه جوانان و بانوان برنامه دارد و به دنبال این است که ملت ما را مایوس کند.

حجت‌الاسلام خاتمی تاکید کرد: بی تردید توطئه آسیب زدن به حجاب بانوان، نقشه و برنامه ای است که دشمن طراحی کرده و از این طریق می خواهد هویت و حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند.

وی با بیان اینکه دشمن برای دور کردن جوانان کشور ما از دین و اخلاق، سرمایه گذاری هنگفتی در فضای مجازی انجام داده است، افزود: بر این اساس همه وظیفه داریم آگاهانه در صحنه حضور پیدا کنیم و با تبیین مسائل، در روند خنثی سازی فتنه ها و توطئه های مختلف دشمن نقش آفرین باشیم.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902781

دیگر خبرها

  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد