Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه سد چم‌شیر گچساران امسال آبگیری می‌شود، گفت: در سال مالی آینده مبلغ 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت برای ایجاد دهکده آبی در کنارسدچم‌شیر گچساران تخصیص داده شد.

علی خوانپایه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به اینکه سدچم‌شیر گچساران در نیمه دوم امسال آبگیری می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون  این سد از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پروژه با اعتباری به میزان 3 هزار میلیارد تومان در حال احداث است، گفت:  تا کنون در پروژه نیروگاه وسدچم شیر گچساران یک هزار و 800 میلیارد تومان هزینه  شده  و برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن این پروژه نیاز به یک هزار و 200 میلیارد تومان دارد.

فرماندار گچساران  ادامه داد: فاز بعدی  سد چم شیر در قالب تولید برق  خواهد بود که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

خوانپایه در ادامه به تخصیص اعتبارات برای ایجاد مجتمع تفریحی و گردشگری  آبی در کنار این سد چم شیر گچساران خبر داد و گفت:  با توجه به اهمیت ظرفیت‌های آبی  با پیگیری‌هایی که در سطح ملی و استانی انجام شده، ایجاد دهکده گردشگری در کنار سد چمشیر گچساران تصویب شد.

 وی با اشاره به ظرفیت بالای این سد عنوان کرد:  ایجاد دهکده آبی در کنار سدچم‌شیر گچساران  می‌تواند ظرفیت مناسبی در توسعه گردشگری آبی در استان و شهرستان باشد.

بالاترین مقام اجرایی گچساران  با اشاره به اینکه در سال مالی آینده اعتبارات خوبی به پروژگه‌های نیمه تمام در شهرستان گچساران تخصیص داده شده است، گفت: در سال مالی آینده مبلغ 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت برای ایجاد دهکده آبی  در کنارسدچم‌شیر گچساران تخصیص داده شد.

خوانپایه  اظهار کرد:سدچم شیر گچساران  می تواند پتانسیل  گردشگری  را در این شهرستان ایجاد کند.

به گزارش فارس،  مطالعه احداث سد چم شیر در سال 73 از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

عملیات اجرای احداث سد و نیروگاه چم شیر از سال 1391 آغاز شده  و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار گرفته است.

 در حال حاضر 125 میلیون متر مکعب آب از سد در حال ساخت چم شیر برای بخش های صنعت و کشاورزی این شهرستان اختصاص داده شده که از این میزان 65 میلیون متر مکعب برای آبیاری زمین‌های دیم در گچساران و 60 میلیون مترمکعب آب نیز برای مصارف بخش صنایع از سد چم شیر اختصاص یافته است.

 تأمین آب آشامیدنی و صنعت، بهره‌مند شدن زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعب، تولید 282 مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی در زمان اجرای طرح و زیرساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای ساخت این سد است.

حجم کل مخزن این سد 2 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب با مساحت 51 کیلومتر مربع، طول دریاچه 48 کیلومتر و تراز نرمال از سطح دریا 604 متر است.

 این سد در زمان بهره برداری در هر ثانیه 500 لیتر در ثانیه آب تخلیه می‌کند .

تراز سد چم شیر از سطح دریا برای آبگیری تا سال آینده به 560 متر خواهد رسید.

سد چم شیر دارای یک میلیون و 100 متر مکعب حجم بدنه،604 متر طول تاج، 150 متر ارتفاع، 75 متر عرض بدنه و سه دهنه سرریز اوجی دریچه دار است.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران خوانپايه فرماندار چم شیر گچساران ایجاد دهکده میلیون متر برای ایجاد سد چم شیر متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از کشف ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، ارسلان خادمیان، از کشف ۱۰ تن و نیم چوب قاچاق در گچساران خبر داد و اظهار کرد: مأموران پاسگاه انتظامی امامزاده جعفر (ع) شهرستان گچساران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در محورهای مواصلاتی این شهرستان ایست و بازرسی دایر کردند.

وی افزود: مأموران حین انجام ایست و بازرسی به یک دستگاه خودروی کامیون بنز مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: مأموران در بازرسی از خودروی مذکور ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه، در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب این منابع توسط سودجویان، مبارزه و برخورد قانونی و جدی با این اخلالگران در دستور کار است و شهروندان می‌توانند مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 747468

دیگر خبرها

  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است