Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@10:12:58 GMT

پوشش حوادث در تهران نیازمند یک نگاه ملی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۸۹۵۵

به گزارش صدای ایران، محسن هاشمی در میان جلسه صبح امروز شورای شهر تهران، ریاست را به ابراهیم امینی سپرد و پس از ترک جلسه با حضور در جمع خبرنگاران گفت:  زلزله اخیر تهران یک بار دیگر نشان داد که لازم است با همکاری دولت زیر ساخت‌ها در تهران افزایش یابد.

وی با بیان این که ضروری است که شهروندان تهرانی تا ۷۲ ساعت پس از وقوع حادثه حداقل به آب شرب ایمن دسترسی داشته باشد، گفت: بحث امداد رسانی توسط خود شهروندان نیز مورد توجه است و آنها باید آموزش ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هاشمی با بیان این که در زمین لرزه اخیر مشاهده شد که باز هم شهروندان به خیابان آمدند و ترافیک افزایش یافت، گفت: خوشبختانه شاهد ریزش آوار نبودیم و گرنه با مسدود شدن مسیرها، ترافیک افزایش پیدا می‌کرد.

به گفته هاشمی، در ۴۸ ساعت اول پس از وقوع حادثه دستگاه‌های امدادی نمی‌توانند کمک‌های خود را به صورت سازماندهی توزیع کنند و لازم است مردم با دریافت آموزش‌های به یکدیگر کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که نباید نسبت به زلزله تهران بی تفاوت بود، اظهار کرد: با توجه به گسترش استان تهران شاهد هستیم که حدود ۱۷ میلیون نفر در این منطقه زندگی می‌کند و مسئله این است که بافت فرسوده در این مناطق نیز افزایش یافته و لازم است پیش از آن که اتفاق جدی رخ دهد فکری به حال آنها داشته باشیم.

وی با بیان این که زلزله تهران فرادولتی است و باید در حد ملی به آن رسیدگی کرد گفت: می‌دانید که در گذشته مدیریت بحران در تهران تا ۳۰۰ کشته بر عهده شهردار تهران بود، اما با توجه به حساسیت تهران در قانون جدید مدیریت بحران این اختیار به وزیر کشور و ستاد ملی بحران گذاشته شده است والبته این تصمیم در حالی گرفته شد که قانون مدیریت یکپارچه در پایتخت اجرا نمی‌شد و عملا شهرداری نظارتی بر مجموعه‌های دیگر همچون آب و برق و گاز نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که باید فکری ملی برای حوادث از جمله زلزله در تهران کرد گفت: می‌بینید که هر دولتی که بر سر کار می‌آید بحث انتقال پایتخت مطرح می‌شود و بعد بحث می‌شود که باید برای این انتقال پول زیادی صرف کرد و اگر یک دهم آن را صرف ایمنی سازی کند، مشکل حل می‌شود. اما باز هم این اتفاق نمی‌افتد.

وی در مورد لزوم افزایش دستگاه‌های لرزه نگار در تهران تصریح کرد: همانطور که می دانید این دستگاه‌ها در اختیار سازمان ژئوفیزیک است که باید تعداد آنها افزایش یابد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سپهر خلجی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، درباره دیدار اخیر رئیس جمهور با مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، اظهار داشت: تهران بر خلاف اینکه پایتخت است و این تصور وجود دارد که دارای امکانات بوده، اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران، موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است. باید در نگاه متوازن دولت، این استان نیز مورد توجه قرار گیرد.   خلجی گفت: با این نگاه، برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفر‌های استانی رئیس جمهور، باید به تهران نیز توجه شود، اما چون تهران بزرگ است، باید این سفرها، منطقه به منطقه و برای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، کارهای لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است/ افزایش پوشش ابر
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور 
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند