Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه انحصار در بخش خودروسازی باید شکسته شود، گفت: اخذ عوارض سنگین از خودروهای خارجی زمینه رقابت را از بین برده و مردم را مجبور به خرید خودروهای بی‌کیفیت داخلی می‌کند.
به گزارش خرداد ،جلیل رحیمی جهان آبادی عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو‌های داخلی، گفت: هنگامی که عوارض‌ غیرمنطقی را بر خودرو‌های خارجی با کیفیت و قیمت مناسب به عنوان یک دستورالعمل در کشور اجرا می‌کنیم، زمینه رقابت در اقتصاد را از بین برده و مردم را مجبور به خرید خودرو بی‌کیفیت داخلی با قیمت بسیار بالا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انحصار در بخش خودروسازی باید شکسته شود
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو در شرایطی که رقابتی وجود ندارد، کاملاً طبیعی است، افزود: مولفه‌های کیفیت، قیمت مناسب، خدمات پس از فروش و ایمنی در شرایطی مفهوم پیدا می‌کنند که مردم حق انتخاب داشته باشند. اما متاسفانه مردم حق انتخاب دیگری جز خرید خودروهای داخلی بی‌کیفیت ندارند. از این رو اگر دلالان هم قیمت خودرو را افزایش ندهند، خودروسازها و قطعه‌سازها افزایش می‌دهند.
ایجاد فضای رقابتی میان خودروساز داخلی و بین‌المللی تنها راه برون رفت از بحران خودرو است
این نماینده مجلس ایجاد فضای رقابتی میان خودروساز داخلی و بین‌المللی را تنها راه برون رفت از بحران خودرو در کشور دانست و تصریح کرد: باید فضایی برای رقابت خودروسازهای داخلی و خارجی فراهم کنیم و خودروساز داخلی یا با سطح کیفی و قیمت پایین خودروسازهای بین المللی رقابت کنند یا تعطیل شوند. امروز در دنیایی نیستیم که سالیان سال مردم را وادار به خرید خودروهای بی‌کیفیت و بدون استاندارد کنیم و با به خطر انداختن جان هزاران نفر، پول را به جیب خودروسازها  قطعه سازان و دلالان بریزیم.
خودروهای داخلی با پلتفرم 40 سال گذشته تولید می‌شوند
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: برخی از خودروهای داخلی مانند پژو با پلتفرمی قدیمی و متعلق به دهه 80 میلادی تولید می‌شود. از طرفی خودرو پراید نیز به دلیل استاندارهای پایین ایمنی 40 سال است که در هیچ کشوری تولید نشده و حق تردد ندارد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، افزود: باید اجازه دهیم خودرو خارجی با عوارض متناسب، معقول و اندک وارد کشور شده و شرکت‌های دولتی و خصوصی خودروسازی به رقابت با آنها بپردازند. در صورت فراهم شدن این فرآیند پس از یک دهه، افرادی در کشور می‌توانند در تراز جهانی و هم سطح کشورهای پیشرفته خودرو تولید کنند.
 مشکل اقتصاد با جادوگری و شعار حل نمی‌شود
وی با انتقاد از اخذ عوارض سنگین از خودروهای خارجی ادامه داد: چرا اجازه نمی‌دهید مردم خودرو باکیفیت سوار شوند؟ اقتصاد علم است و با جادوگری، سخنرانی و شعار مشکلی حل نمی‌شود. قانون اقتصاد مبتنی بر عرضه و تقاضا است، بنابراین مادامی که رقابت و کیفیت را از تمام عرصه‌های خودروسازی حذف می‌کنیم، باید انتظار قیمت 90 میلیون تومانی پراید را هم داشته باشیم.
تعیین تکلیف صنعت خودروسازی در کشور باید از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد
جهان‌آبادی با بیان اینکه تعیین تکلیف صنعت خودروسازی در کشور باید از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد، گفت: تولید خودرویی پس از 40 سال با کیفیت و ایمنی که روز به روز کمتر می‌شود، ظلم آشکار به مردم و اشتباه بزرگ در اقتصاد کشور است. برچسب ها: خودروسازی

منبع: خرداد

کلیدواژه: خودروسازی خرید خودرو بی کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول

بازار امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد قیمت خودرو در تمامی محصولات نسبت به روز گذشته تغییری ندارد و با همان قیمت ثابت، بدون تغییر معامله می‌شود.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با آغاز روند دوباره معاملات در بازار، هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و تمامی محصولات در ثبات کامل خرید و فروش می‌شوند. در ادامه نرخ دلار به عنوان مهم‌ترین محرک بازار خودرو تاثیری بر قیمت تمامی محصولات نداشته است.

قیمت خودروهای داخلی

در روز جاری قیمت خودروهای داخلی هیچ تغییری نداشته و ثابت مانده‌اند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران‌خودرو با قیمت ثابت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان قابل خرید و فروش است.

قیمت پژو پارس سفارشی ELX نسبت به روز گذشته تغییر ندارد و با قیمت ۷۴۷ میلیون تومان می‌توان آن را از بازار خریداری کرد.

رانا پلاس پانوراما (ارتقاء) از دیگر محصولات ایران‌خودرو، هیچگونه تغییری نداشته و با قیمت ۷۱۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

کوییک R اتوماتیک از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که همانند سایر محصولات این شرکت بدون تغییر است و با قیمت ۵۴۲ میلیون تومان می‌توان خرید کرد. سایر محصولات نیز به همین ترتیب بدون تغییر بوده‌اند.

قیمت خودروهای مونتاژی

از ابتدای معاملات امروز، قیمت خودروهای مونتاژی همانند خودروهای داخلی تغییری ندارند.

آریزو ۵ اسپورت از محصولات برتر مدیران خودرو با قیمت یک میلیاردو ۴۱۷ میلیون تومان قابل خرید است که این محصول هیچ تغییر قیمتی نسبت به روز گذشته خود نداشته است.

قیمت تیگو ۸ پرو (هیبرید) در حال حاضر ۳ میلیارد و ۱۶۵میلیون تومان بوده که یکی دیگر از محصولات مدیران خودرو به شمار می‌رود.

جک S۵ از دسته محصولات کرمان موتور است که با قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. سایر محصولات مونتاژی نیز بدون هیچ تغییر قیمتی ثابت مانده‌اند.

هایما ۸ اس از محصولات ایران‌خودرو بوده که تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و در بازار با قیمت یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول