Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@18:21:00 GMT

حذف ترم،‌ شرط بازگرداندن شهریه دانشجویان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۹۳۵۶

محمدرضا آهنچیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره حذف نیم سال تحصیلی جاری به علت ایجاد برخی مشکلات برای دانشجویان و بازگشت شهریه، اظهار داشت: اگر با درخواست دانشجویی که برای حذف ترم دلیل منطقی داشته باشد، موافقت شود پس شهریه هم باید بخشیده شود چرا که این دو مورد لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی با بیان این که وزارت علوم بر حداکثر همکاری دانشگاه ها با دانشجویان تاکید دارد، ادامه داد: در صورت موافقت نکردن با حذف نیم سال، دلیلی هم برای بخشش شهریه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم به مساعدت دانشگاه ها در حذف ترم یا تخفیف و بازگرداندن شهریه اشاره و خاطرنشان کرد: گزارش های دریافت شده حاکی از آن است که دانشگاه ها با حداکثر ارفاق با شرایط دانشجویان برخورد می کنند.

آهنچیان در این باره با ذکر چند مثال، اظهار داشت: مراکز آموزش عالی با دانشجویی که تقاضای تخفیف یا تعویق شهریه دارد، مدارا می کنند؛ حتی به گفته معاون آموزشی یکی از دانشگاه های معتبر ایران، پرداخت شهریه یک دانشجو تا یک سال به تعویق افتاده است.

وی یادآور شد: این موارد برای دانشجویان متقاضی صدق می کند و ممکن است دانشجویی نیازی به این تخفیف ها نداشته باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم همچنین گفت: بحرانی برای حذف ترم به علت مساعدت دانشگاه‌ها با شرایط دانشجویان وجود ندارد و دانشگاهی در این زمینه غیرمنطقی رفتار نکرده است، مگر اینکه گزارشی به این وزارتخانه ارایه شود.

آهنچیان به این نکته اشاره کرد که تصمیم گیری درباره شهریه ها بر عهده معاونت آموزشی وزارت علوم نیست بلکه هیأت امنای دانشگاه ها در این باره تصمیم گیری می کنند.

به گزارش ایرنا، در نوروز امسال، معاونت آموزشی وزارت علوم مجوز حذف ترم را به علت شیوع ویروس کرونا به دانشجویان و دانشگاه ها در مواقع ضروری داد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آموزشی وزارت علوم دانشگاه ها حذف ترم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟