Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@02:28:17 GMT

علت بی‌خوابی‌های مکرر را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۹۴۶۱

علت بی‌خوابی‌های مکرر را بشناسیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، تینا سلامت بخش با بیان اینکه بی‌خوابی مزمن اغلب از عواملی مانند اختلالات جسمی یا روانی ناشی می‌شود، اظهار داشت: روان پریشی و یا افسردگی نیز از دیگر دلایل بی‌خوابی مزمن است و از این رو از روش‌های رفتاری که بی‌خوابی را کاهش می‌دهد می‌توان به ‌آرام سازی اعصاب یا همان ریلکسیشن، محدودیت گذاری برای خواب و روان‌درمانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با این روش‌ها می‌توان استرس و اضطراب و تنش بدن فرد مبتلا به بی‌خوابی را کاهش و یا تسکین داد و از طرفی با تنظیم و تمرین تنفس همان عمل دم و بازدم و به دنبال آن تمرکز و آرامش، می‌توان به ذهن فرد کمک کرد تا عضلات خود را رها کرده و آرام آرام به استقبال خواب رفت.

اختلالات خواب را جدی بگیریم

این روانپزشک افزود: کاهش مدت زمان حضور فرد در رختخواب و یا پرهیز از خواب روزانه از دیگر راهکارهای مفید برای کاهش بیماری فرد مبتلا به بی‌خوابی مزمن است.

سلامت بخش تصریح کرد: آسم، آپنه یا انسداد راه هوای حلق و بینی،‌ نارکوپسی یا حمله ناگهانی خواب‌، سندرم تکان دادن پا، آرتروز، بیماری کلیوی، نارسایی قلبی، بیماری پارکینسون و پرکاری تیروئید از دلایل مختلف ابتلای افراد به بی‌خواب است.

وی ‌اظهارداشت: بی خوابی مزمن ممکن است بر اثر مشکلات رفتاری و یا انجام کار شیفتی، مصرف کافئین، الکل و مواد مخدر نیز در برخی افراد بروز کند.

این رواندرمانگر افزود: ترکیب دارو و درمان شناختی - رفتاری مبتلایان به بی‌خوابی مزمن به اثبات رسیده، از این رو مراجعه به مراکز درمانی و صحبت با یک درمانگر و یا شرکت در جلسات گروه درمانی می‌تواند به کاهش اضطراب در هنگام خواب کمک بسزایی کند. 

کد خبر 509997 برچسب‌ها بیخوابی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افسردگی بیماری پارکینسون بیخوابی بی خوابی مزمن بی خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و پایدار در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، راضیه پیله وران برای فردا هفتم اردیبهشت جوی آرام و پایدار را در استان پیش بینی کرد و گفت: در این مدت دما‌های بیشینه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در روز‌های شنبه و یک شنبه نیز با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار در استان برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب علاوه بر افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد تا بازه نسبتا قابل ملاحظه در برخی مناطق، بارش‌های خفیف و پراکنده قابل پیش بینی است.

به گفته کارشناس هواشناسی استان در این مدت دما‌های کمینه و بیشینه تغییر محسوسی نخواهند داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جوی آرام و پایدار در لرستان
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • یک حقوقدان: دستفروشی جرم نیست، بلکه صرفاً رفتاری غیرمجاز محسوب می شود
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • تن هاخ: برد ما برابر کاونتری شرم‌آور نبود؛ پرسیدن مکرر این سوال، شرم‌آور است!
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»