Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:58:21 GMT

۲۰۰ بسته غذای گرم در بین جذامیان مهاباد توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۹۸۴۷

۲۰۰ بسته غذای گرم در بین جذامیان مهاباد توزیع شد

سرهنگ اردلان گلیج روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این غذاهای گرم در آشپزخانه پادگان این تیپ پخت و در راستای اجرای طرح مهدوی در ماه مبارک رمضان و نیز رزمایش گسترده همدلی مومنانه با رعایت اصول بهداشتی در بین خانواده جذامیان این روستا توزیع شد.

وی هزینه هر پرس غذای گرم را ۲۰۰ هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: خیران این شهرستان باید به وضعیت خاص و متفاوت بیماران جذامی توجه داشته باشند و در این شرایط خاص که به خاطر شیوع بیماری کرونا در کشور ایجاد شده، این قشر از جامعه را تنها نگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده تیپ ۳۶۴ پیاده شهید نصیرزاده مهاباد اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون نیز ۵۳۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط این پادگان تهیه و برای تحویل به نیازمندان واقعی این شهرستان در اختیار اداره صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

سرهنگ گلیج اظهار امیدواری کرد تا با همدلی و همیاری بین مردم و رعایت مسائل بهداشتی، بیماری کرونا را شکست داده و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

روستای «بصری» یکی از روستاهای توابع مهاباد است که در دهه ۳۰ شمسی مسوولان بهداری آن زمان به کمک پزشکان خارجی، آن را به عنوان یک محل اسکان مرکزی برای ریشه‌کن‌ کردن بیماری مالاریا ساختند که پس از ریشه‌کن ‌شدن مالاریا در دهه ۵۰، با کمک دولت‌ مرکزی، بیماران مبتلا به جذام از سطح شهر جمع‌آوری شدند و به این روستا انتقال یافتند.

روستای «بصری» با ۷۵ نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری شرق مهاباد و در مسیر جاده مهاباد - بوکان واقع است.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و در سایه هماهنگی مناسب ستاد شهرستانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، بیشتر اقشار مردمی و مسوولان این شهرستان با همگرایی در یک مسیر مشخص حرکت می‌کنند؛ تا جایی که مشارکت مالی خیران و اقدامات برجسته مسوولان این شهرستان در بسیاری از رسانه‌های استان بازتاب داشته است.

پنج‌ هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی هم‌اکنون با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش‌آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی کمک های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی کمک های مردمی مهاباد آذربایجان غربی کمک های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • در گذشت پیرترین معلم ایران در سن ۱۰۷ سالگی
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت