Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:18:39 GMT

۵۵ هزار دقیقه محتوای دینی درفضای مجازی تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۹۸۴۹

۵۵ هزار دقیقه محتوای دینی درفضای مجازی تولید می‌شود

اباذر جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری اجتماعات و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، امکان اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان امسال فراهم نبود به همین دلیل استفاده از ظرفیت مجازی و به کارگیری مبلغان نخبه و تراز اول کشوری در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با پشتیبانی‌های فنی و زیرساختی ایجاد شده در دفتر تبلیغات اسلامی سه کانال برای پخش زنده اینترنتی راه اندازی و روزانه ۱۸ برنامه با مشارکت ۵۴ مبلغ نخبه و تخصصی دفتر تبلیغات تولید و به صورت زنده از این کانال ها پخش می‌شود.

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، ادامه داد: هر کانال روزانه ۹ ساعت برنامه اجرا می‌کند که در آن هر مبلغ نیم ساعت به بیانات معرفتی و تبلیغی اقدام می‌کند.

جعفری بیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان یک هزار و ۶۳۰ برنامه برنامه به صورت زنده از طریق کانال های ایجاد شده پخش خواهد شد که تا کنونی نیمی از آن محقق شده است ضمن اینکه ۱۰۰ کلیپ از ۱۲ سخنور مطرح تاکنون تولید و به مرور در قالب شبکه های اجتماعی و یا رسانه‌های استانی و ملی در حال پخش هستند.

وی گفت: با توجه به نیاز مراکز استان به منظور بهره گیری از مبلغان توانمند و نخبه، با هماهنگی های ایجاد شده میان دفتر تبلیغات اسلامی و مراکز صدا وسیمای برخی استان‌ها، ۱۳۰ برنامه در قالب برنامه های تولیدی و پخش زنده در این ایام تولید و پخش می‌شود.

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه کودک را یکی از حوزه‌های مهم و تخصصی دانست و ادامه داد: با توجه به ضرورت پرداختن به مباحث دینی برای کودکان، طلبه های زیر مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی که به صورت تخصصی در این زمینه کار کرده اند، بیش از ۸۰ برنامه را تولید و در شبکه های اجتماعی درحال بارگذاری هستند.

جعفری، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مهم فضای مجازی به منظور تبلیغ و ترویج معارف دینی گفت: فضای مجازی، بستری است که علاوه بر تهدیدات جدی، فرصت های طلایی نیز به همراه خود دارد که استفاده از این فرصت‌ها به منظور ترویج مبانی دینی و کاهش آسیب‌های فضای مجازی ضروری است.

وی ادامه داد: طلبه های علوم دینی امروزه شناخت و تسلط خوبی نسبت به فضای مجازی دارند و این موجب شده تا حضور بلغان متخصص در این فضا بسیا پررنگ تر از گذشته باشد.

مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: یکی از هدف گزاری های دفتر تبلیغات اسلامی بسترسازی برای حضور مبلغان دینی و تبلیغ در فضای مجازی است که تاکنون برای ۲۴۰ مبلغ برتر صفحه اختصاصی ایجاد و فایل‌های صوتی و تصویری سخنرانی‌های آنها را بر روی این سایت ها بارگذاری کرده‌است.

وی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی جهت ضرورت ارتقای سلامت معنوی جامعه و بهره مندی مردم از معارف دینی و سخنان نخبگان و مروجان دینی استفاده از بسترهای نوین ارتباطی را در دستور کار قرار داده‌است.

برچسب‌ها ویروس کرونا حوزه علميه قم دفتر تبلیغات اسلامی پروندهٔ خبری ماه مبارک رمضان؛ روزگار کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حوزه علميه قم دفتر تبلیغات اسلامی ویروس کرونا حوزه علميه قم دفتر تبلیغات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند

ایتنا - یوتیوب اعلام کرد که از سازندگان می‌خواهد که محتوایی که با هوش مصنوعی ساخته شده را برای بینندگان فاش کنند.
یوتیوب در حال معرفی ابزار جدیدی است که از کاربران می‌خواهد محتوایی را که بینندگان می‌توانند به‌عنوان یک شخص، مکان یا رویداد واقعی اشتباه بگیرند، که با رسانه‌های تغییریافته یا مصنوعی، از جمله هوش مصنوعی مولد، ایجاد شده است، افشا کنند.

به گزارش ایتنا، هدف از افشای اطلاعات جدید جلوگیری از فریب دادن کاربران است، زیرا ابزارهای مولد جدید هوش مصنوعی تشخیص واقعی و جعلی را دشوارتر می‌کنند. کارشناسان هشدار داده‌اند که هوش مصنوعی و دیپ‌فیک خطر قابل‌توجهی در طول انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایالات متحده به همراه خواهند داشت.

یوتیوب در ماه نوامبر اعلام کرد که قصد دارد به‌روزرسانی را به عنوان بخشی از معرفی بزرگ‌تر سیاست‌های جدید هوش مصنوعی ارائه کند.

یوتیوب می‌گوید که خط ‌مشی جدید سازندگان را ملزم نمی‌کند که محتوایی را که به وضوح غیرواقعی یا متحرک است را افشا کنند. همچنین سازندگان را مجبور نمی‌کند که به افشای محتوایی که از هوش مصنوعی مولد برای کمک به تولید، مانند تولید اسکریپت‌ها یا زیرنویس‌های خودکار استفاده می‌کنند، بپردازند.

این پلتفرم ویدیوهایی را هدف قرار می‌دهد که از شباهت یک فرد واقعی استفاده می کنند. به‌عنوان مثال، سازندگان باید افشا کنند که چه زمانی محتوایی را به‌صورت دیجیتالی تغییر داده‌اند تا صورت یک فرد را با چهره دیگری جایگزین کنند یا به‌طور مصنوعی صدای یک فرد را برای روایت یک ویدیو تولید کنند.

یوتیوب می‌گوید که اکثر ویدیوها دارای برچسبی هستند که در توضیحات ظاهر می‌شوند، اما برای ویدیوهایی که موضوعات حساس‌تری مانند سلامت یا اخبار را لمس می‌کنند، این شرکت برچسب برجسته‌تری را روی خود ویدیو نشان می‌دهد.

بینندگان در هفته‌های آینده برچسب‌ها را در همه قالب‌های یوتیوب، از جمله برنامه تلفن همراه و به زودی روی دسک‌تاپ و تلویزیون، مشاهده خواهند کرد. یوتیوب  همچنین قصد دارد اقدامات اجرایی را برای سازندگانی که به طور مداوم از برچسب‌ها استفاده نمی‌کنند، در نظر بگیرد.

دیگر خبرها

  • رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد