Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، به مناسبت آغاز هفته اکرام ایتام (۱۵ تا ۲۱ رمضان) گفت: این برنامه‌ها امسال در روز ۲۱ رمضان با کمک صدا و سیما و به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

او افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین ویژه حامی‌یابی برای ایتام و کودکان نیازمند غیریتیم است از این رو شناسنامه این افراد در سایت اطلاع رسانی کمیته امداد قم به نشانی emdad.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir قرارداده شده تا حامیان بتوانند افراد را انتخاب و بخشی از هزینه‌های آن‌ها را بر عهده بگیرند.

او با اشاره به اینکه ۱۸ هزار حامی ایتام در قم وجود دارند عنوان کرد: سرانه پرداخت حامیان به ایتام در قم بالاترین سرانه در کشور است و هم اکنون به ۴۱۰ هزار تومان رسیده است.

میرشکار با بیان اینکه طرح محسنین ویژه فرزندان طلاق یا فرزندان پدران دارای بیماری صعب العلاج است گفت: دو هزار نفر از این فرزندان حامی ندارند که انتظار داریم مردم خیر قم حمایت از این دو هزار نفر را در روز ۲۱ رمضان برعهده بگیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم افزود: امسال تاکنون مردم قم پنج میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده اند که نتیجه آن توزیع بیش از ۱۶ هزار سبد کالا برای خانواده‌های زیر پوشش بوده است.

میرشکار افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی قم را ۲۲ هزار خانوار ذکر کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با کمک خیران سبد کالای هفت هزار خانوار باقیمانده را تا پایان این هفته تامین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی از افزایش ورودی خانوار‌های زیر پوشش به علت مشکلات اقتصادی مانند تورم و بیکاری خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۸۰۰ خانوار جدید به کمیته امداد اضافه شدند.

میر شکار افزود: علاوه بر این، ۱۸ هزار خانوار پارسال از کمک موردی کمیته امداد برای تامین جهیزیه و امثال آن بهره‌مند شدند.

او گفت: پس از شروع کرونا، مراجعات به کمیته امداد افزایش یافته و لازم است مردم و خیران بیش از پیش به کمک این افراد بشتابند.

میر شکار در عین حال از برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش سخن گفت و افزود: پارسال، دو هزار خانوار با دریافت وام اشتغال از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند که تنها پنج درصد بیشتر از سال ۹۷ بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان از کمک ۶۷ میلیارد تومانی مردم قم به کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان ۴۴ درصد بیشتر از سال ۹۷ بوده است.

حجت الاسلام ولدان قائم مقام قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت هم در ارتباط تلفنی با این برنامه با اشاره به اینکه ۲۰ هزار خانوار آسیب دیده از کرونا شناسایی شده‌اند گفت: تاکنون بیش از هشت میلیارد و ششصد میلیون تومان برای این افراد واریز شده است.

حجت الاسلام حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد جمکران هم که دیگر میهمان تلفنی این برنامه بود گفت: با راه‌اندازی قرارگاه، (گامی به سوی جامعه مهدوی) ده هزار بسته معیشتی و ۵۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام/الف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی طرح اکرام ایتام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد هزار خانوار زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل

سید علی حجتی ا در نشست مشترک مسئولان کمیته امداد به منظور بررسی مفاد تفاهم نامه بین این ۲ نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقا سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در بین مدد جویان (دختران ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر اردبیل به شرکت کنندگان ارایه می‌شود، اذعان کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند