Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@06:10:30 GMT

انتظار ۹ساله راه‌آهن ایلام برای کلنگ‌زنی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۰۰۸۵

انتظار ۹ساله راه‌آهن ایلام برای کلنگ‌زنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از قدس آنلاین، هشتم آذر سال ۹۰ مجتبی اعلایی، استاندار وقت، در جمع خبرنگاران برگه‌ای را نشان داد و با شوق و ذوق فراوان اعلام کرد: «در حال آوردن قطار به ایلام هستیم. فردا اگر قطار آمد، نگویید سر و صدای قطار اجازه نمی‌دهد، بخوابیم!»

۹ سال از آن زمان گذشته و نرسیدن قطار به ایستگاه ایلام خواب از چشمان مردم ربوده و همه را در این سال‌ها چشم‌انتظار گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه راه‌آهن غرب تا استان کرمانشاه رسیده و آخرین وعده دولت کلنگ‌زنی پروژه راه‌آهن استان از سمت اسلام‌آباد غرب توسط رئیس جمهوری در سفر به استان ایلام بود، اما این سفر هم به سرانجام نرسید و باید منتظر بود که بالاخره این پروژه کلنگ‌زنی می‌شود یا خیر.

تاکنون ۲ رئیس جمهوری و ۴ استاندار و ۶ نماینده مجلس وعده راه‌آهن ایلام را داده‌اند، ولی هنوز مردم ایلام در آرزوی شنیدن صدای سوت قطار مانده‌اند.

در حال حاضر وعده مسئولان منوط به سفر رئیس جمهوری به استان و کلنگ‌زنی این پروژه معطوف شده است، در حالی که سفر رئیس جمهوری به این استان برای سومین بار لغو شده است.

مقدمات آماده است

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه تمامی مقدمات، مطالعات، زمان‌بندی و بودجه پروژه راه‌آهن ایلام آماده شده است اظهار کرد: به طور حتم در سفر آتی رئیس جمهوری به استان این پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

علی‌اصغر کاظمی افزود: فاز اول این طرح به طول ۱۷ کیلومتر از سمت اسلام‌آباد تا ایلام طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت راه‌آهن به‌خصوص در استان کوهستانی ایلام بسیار هزینه‌بر است گفت: برای آغاز به کار این پروژه ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کاظمی ادامه داد: قرار شده است در نشست با رئیس جمهوری و جمعی از مدیران کلان، وزرای مربوطه و سازمان برنامه و بودجه اعتبار مشخصی برای این پروژه ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه کل عملیات ریل‌گذاری مسیر اسلام‌آباد غرب به ایلام ۷۳ کیلومتر است یادآور شد: البته در تلاش هستیم که در فاز بعدی ایلام به راه‌آهن اندیمشک در سمت جنوب نیز متصل شود.

روزشمار وعده‌ها

حمود عباس‌زاده مشکینی، استاندار وقت ایلام، در ۲۱ دی سال ۹۱ نوید آن را داد که تا پایان سال جاری کلنگ فاز اول اتصال ایلام به شبکه سراسری راه‌آهن بر زمین زده می‌شود.

محمدرضا مروارید، استاندار دیگر ایلام، هم در سال ۹۵ از پیگیری رئیس جمهوری برای اتصال ایلام به راه‌آهن کشور خبر داد.

بعد از آمدن قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار جدید، پروژه راه‌آهن ایلام حتی قرار شد به عراق متصل شود.

آبان‌ ۹۶ سلیمانی دشتکی در گفت‌وگو با رسانه‌ها از پیمانکاری قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه راه‌آهن ایلام سخن گفت و اظهار کرد: بعد از رایزنی با وزیر مسکن و شهرسازی و موافقت وزیر، پروژه راه‌آهن ایلام آغاز می‌شود.

اگرچه در بهمن ۹۸ نیز از مشخص شدن پیمانکار قطعه اول راه‌آهن ایلام خبر داده شد، واقعیت این است که این پروژه در واقع منتظر همان مراسم کلنگ‌زنی است.

کد خبر 510078 برچسب‌ها ریل و راه آهن - قطار طرح‌های عمرانی استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ریل و راه آهن قطار طرح های عمرانی استان ایلام پروژه راه آهن ایلام رئیس جمهوری کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را  از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اشاره کرد: برای تحقق این امر با اپراتور‌ها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قرارداد‌هایی در این زمینه باشیم.

کرباسی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمند‌سازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

وی  با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ادامه داد: هدف اصلی‌ این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتور‌ها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند‌.

کرباسی اضافه کرد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح های آن ها مورد تأیید معاونت علمی، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت ها کسر می‌شود‌.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان ضمن اشاره به اینکه براساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به اپراتور‌ها داده شود، گفت: هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد. این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان ‌آورد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار ایلام همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • سفر همزمان رئیس سیا و هیاتی از حماس به قاهره
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است