Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، سید صفا علی فاطمی مدیرعامل شرکت زیست فرایند صنعت صبا در خصوص این دستگاه گفت: بیورآکتورها، از جمله تجهیزاتی هستند که در کشت انواع سلول‌های جانوری و گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند، این تجهیزات نقش کلیدی در توسعه زیست‌بوم مرتبط با زیست فناوری در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از این دستگاه در شرکت‌های دارویی، مراکز علمی، تحقیقاتی و تولید فرآورده های زیستی استفاده می‌شود. در حال حاضر واردات این دستگاه سخت‌تر از گذشته است، خوشبختانه موفق شدیم این محصول دانش بنیان را ۴۰ درصد ارزان‌تر از نمونه مشابه خارجی تولید کنیم، همین موضوع سبب شده دامنه مشتریان داخلی این محصول گسترش یابد

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اظهار کرد: این شرکت با بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی امیدوار است که بتواند علاوه بر بازار داخلی، به افق‌های صادراتی مورد نظر مجموعه نیز دست یابد.  

فاطمی افزود: حضور در چند نمایشگاه برگزار شده توسط معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به این شرکت کمک کرد تا با طیف جدیدی از مصرف کنندگان آشنا شود. تاکنون از دو کشور تایلند و سوریه نیز درخواست‌های داشته‌ایم و امیدوار هستیم با توجه به کیفیت محصولات و با کمک معاونت علمی و فناوری، محصولاتمان را به دست مشتریان غیر ایرانی نیز برسانیم.

وی یادآور شد: ساخت فرمنتورها، در حجم‌های مختلف از دیگر تولیدات این شرکت است. از این دستگاه نیز در کشت سلولی استفاده می‌شود.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان ایران ساخت زیست فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان ایران ساخت زیست فناوری شرکت دانش بنیان ایران ساخت زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی، از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این مقوله است.

همچنین تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید ابزار‌ها و دستگاه‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های ستاد علوم شناختی محسوب می‌شود.

در همین راستا، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در سال گذشته حمایت از سرمایه‌گذاری در خصوص طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی ارزان قیمت و قابل حمل (Handheld Devices) را برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکرد‌های شناختی در دستور کار قرار داد.

این ستاد از شرکت‌های فعال در حوزه شناختی، اساتید دانشگاه‌ها، و سایر محققان حوزه علوم شناختی دعوت شد تا اطلاعات و جزئیات دستگاه‌هایی که توسط آنها قابلیت ساخت دارد را به ستاد علوم شناختی ارسال کنند تا پس از تأیید، حمایت ستاد از فعالیت در حوزه مورد نظر انجام شود.

 در چارچوب این سیاست و فراخوان ستاد چندین شرکت آمادگی خود را برای طراحی و ساخت ابزار‌ها و دستگاه‌های ارزان قیمت قابل حمل در زمینه‌های تحریک مغزی خانگی (نوروفیدبک و بیوفیدبک)، دستگاه‌های پرتابل ثبت و پردازش سیگنال‌های مغزی ۴ تا ۱۶ کانال با هدف بکارگیری در BCI، سیستم غربالگری زودهنگام اوتیسم با استفاده از صدای گریه کودکان و نوزادان، دستگاه آنالیز گفتگو، سامانه ارزیابی آمادگی تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی و ابزار پوشیدنی جهت تشخیص حملات تشنج در بیماران مبتلا به صرع اعلام کردند.

این ابزار‌ها و دستگاهی در زمینه درمان افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، کاهش استرس، کاهش درد‌های میگرنی، افزایش سیستم‌های توانبخشی، درمان اختلالات شناختی-رفتاری مبتنی بر گفتگو، غربالگری، درمان افسردگی و اضطراب، تست ارزیابی آمادگی تحصیلی و پیش‌بینی صرع کاربرد‌های درمانی دارد. 

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزار‌های شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد