Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اقدامات این سازمان در زمینه مقابله با کرونا ویروس از زمان شیوع این بیماری تا ۱۳ اردیبهشت ماه را تشریح کرد. تاریخ انتشار: 13:57 - 21 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۹۵۹۷

خبرگزاری میزان -  محمد نصیری درباره اقدامات سازمان داوطلبان در زمینه پیشگیری از کرونا در سراسر کشور از ابتدای شیوع این بیماری تا ۱۳ اردیبهشت ۹۹، گفت: در این طرح یک هزار خانه داوطلب هلال احمر با مشارکت ۷۲ هزار و ۶۹۴ داوطلب به میزان ۹۲۴ هزار و ۷۴۸ نفر ساعت مشارکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تجمیع ۳۰۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی مردمی در حساب‌های هلال احمر اشاره و تاکید کرد: کمک‌های غیرنقدی مردمی به ارزش ۵۱۳ میلیارد ریال ساماندهی و هدایت شده است.

بیشتر بخوانید: چندین باور غلط درباره زلزله

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به تهیه و توزیع ۱۷۱ هزار پک و بسته بهداشتی اهدایی مردمی میان اقشار آسیب پذیر، افزود: ۱۰۰ هزار بسته، سبد حمایتی و معیشتی اهدایی مردم میان خانوار‌های متاثر از کرونا تهیه و توزیع شد و با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۰۰ هزار پک و بسته بهداشتی از محل مشارکت‌های نقدی مردمی تهیه و میان بیماران خاص توزیع شد.

فعالیت ۸۸۴ کارگاه تولید ماسک، لباس بیمارستانی و دستکش

نصیری درباره فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک در سراسر کشور، گفت: ۸۸۴ کارگاه تولید ماسک و لباس سرهمی بیمارستان توسط داوطلبان خانه‌های هلال برپا و موفق به تولید یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۵۳ عدد ماسک، ۱۴۷ هزار و ۳۵۴ جفت دستکش و ۴۲ هزار و ۶۲۴ لباس سرهمی شد.

وی درباره فعالیت‌های تبلیغاتی و آگاه سازی هموطنان برای مشارکت در امور خیریه، گفت: ارسال ۳ میلیون و ۳۹۵ هزار پیامک و تهیه و توزیع ۵۴۵ هزار بروشور برای آگاه سازی داوطلبان و عموم مردم برای شرکت در پروژه‌ها و برنامه‌های جمعیت هلال احمر از دیگر اقدامات سازمان داوطلبان از زمان شیوع کرونا بوده است.

 

ضدعفونی و گندزدایی بیش از ۱۷ هزار معبر و خیابان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر فعالیت داوطلبان هلال احمر برای ضدعفونی و گندزدایی از معابر، مکان‌های عمومی خیابان‌ها و وسایل نقلیه شخص و عمومی، ضد عفونی و گندزدایی، بیان کرد: ضدعفونی و گندزدایی از ۱۷ هزار و ۲۲۰ معبر و خیابان به مسافت ۹۲ هزار کیلومتر، وسایل شخصی و عمومی شامل ۴۸ هزار و ۷۹۳ واحد اتوبوس، تاکسی و سواری، اماکن عمومی شامل ۹۶ گرمخانه، ۴۳ زندان، ۳ هزار و ۴۰۹ مسجد، یک هزار و ۷۹ همراه سرا، و ۴۳ هزار و ۳۱۳ مورد سایر اماکن توسط ۵ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۸۸۱ لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۲۳ هزار و ۷۰۸ لیتر الکل اهدایی مردمی انجام شد.

 

اهدای بیش از ۸ هزار واحد خون از سوی داوطلبان

به گفته نصیری، با توجه به کمبود ذخیره خون در کشور در جهت ترغیب و تشویق داوطلبان به اهدای خون اقدام شد و در این زمینه ۸ هزار و ۱۴۷ واحد خون توسط داوطلبان هلال احمر اهدا شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی از سوی ۵۷۹ پزشک و پیراپزشک داوطلب در ۶۱ نقاهتگاه برپاشده، تاکید کرد: یک هزار و ۲۶۷ منطقه حاشیه نشین و کم برخوردار برای اجرای پروژه‌های داوطلبانه و طرح‌های پیشگیری از کرونا تحت پوشش سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بود.

 

صدور مجوز برای ۴۴ تشکل مردم نهاد

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر مشارکت داوطلبان حقوقی از جمله ۵۷۹ تشکل مردم نهاد، اضافه کرد: ۱۲۷ بنگاه اقتصادی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها با جمعیت هلال احمر همکاری داشت و در این زمینه ۴۴ مجوز برای تشکل مردم نهاد و هماهنگی و تعامل جهت تامین خیریه‌ها و تشکل‌های پشتیبان برای بیمارستان‌ها درگیر با بیماری کرونا صادر شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلال احمر کرونا رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر هلال احمر تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم با حضور خانم دکتر مهریزی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران، امامیان معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات، بهرامی مدیر عامل، حجت الاسلام و المسلمین فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، جمعی از مسئولین کشوری و استانی هلال احمر در سالن همایش خانه معلم برگزار شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این همایش، گزارش مختصری از عملکرد این جمعیت ارائه کرد و گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر از جوانان استان قم، آموزش‌های امدادی، فرهنگی، هنری، رایانه، اجتماعی و دیگر رشته‌های آموزشی را به همت معاونت امور جوانان فرا گرفتند.

بهرامی افزود: در ۳۲ رشته فنی و حرفه‌ای که در کلاس‌های آموزشی این معاونت در طرح اوقات فراغت آموزش داده می‌شود، در سطح کشور جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

او  تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که طی چهار سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در طرح اوقات فراغت بودیم که حاصل زحمات و تلاش‌های همه همکاران این جمعیت است.

مدیر عامل هلال‌احمر قم افزود: برگ زرین دیگر این جمعیت، کسب عنوان برتر در حوزه آموزش و پژوهش در سال گذشته رقم خورد و به آمار بسیار ایده آلی در تقویت امدادگر در سطوح مختلف امدادی و برگزاری دوره‌های عمومی، ایستگاهی، مخاطرات، تخصصی و ضمن خدمت ویژه کارکنان که به بیش از ۳ هزار نفر آموزش داده شد، دست یابیم.

مدیر عامل هلال‌احمر قم عنوان کرد: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قم از سال ۱۳۹۰ تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۱۷ دانشجو به همت مدرسان پرتلاش و خستگی ناپذیر این مرکز در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شدند و بهترین نجاتگران را در مجموعه کشور در حوادث و سوانح تربیت کرده است.

در ادامه سه نفر از مربیان و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم در این همایش به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.

رونمایی از دو بروشور آموزش‌های امدادی در زمینه‌های مارگزیدگی، عقرب گزیدگی و هاری، ایمنی در رانندگی و پیشگیری از حوادث رانندگی به همت معاونت آموزش و پژوهش و مربیان این معاونت و همچنین دو فصلنامه تخصصی کمک‌های اولیه و امداد و نجات توسط مسئولین کشوری و استانی، پخش کلیپی کوتاه از فعالیت‌های معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان و اجرای گروه سرود ساقی کوثر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان