Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت والیبال گفت: اگر ولاسکو پیشنهاد حضور در ایران را بپذیرد باید برای او فرش قرمز پهن کنیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مصطفی کارخانه در مورد جلسه هم‌اندیشی فدراسیون والیبال با مربیان و کارشناسان اظهار داشت:

به نظرم جلسه خوبی برگزار شد و حداقل اینکه پس از مدت‌ها شرایطی ایجاد شد که تمام مربیان و کارشناسان این رشته توانستند نظرات خودشان را به گوش مسئولان فدراسیون برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در طول سال چندین جلسه داشته باشیم خیلی می‌تواند کمک کند تا بهتر و بیشتر از تجربیات همدیگر استفاده کنیم.

با چیدن پازل می‌توان به خروجی خوبی برای تیم ملی رسید
مصطفی کارخانه افزود:

امیدوارم این نشست خروجی مثبتی برای انتخاب سرمربی تیم ملی داشته باشد. به نظرم اگر مسئولان فدراسیون از مربیان حاضر در این جلسه درخواست کنند تا با ارسال نامه مکتوب نقطه نظرات خودشان را ارسال کنند، کمک خواهد کرد تا فدراسیون بتواند با چیدن این پازل‌ها کنار هم به جواب‌های خوبی دست پیدا کند.

نباید براساس پارتی بازی برای تیم ملی سرمربی انتخاب کرد
مصطفی کارخانه پیشکسوت والیبال ادامه داد:

یک سرمربی برای حضور روی نیمکت تیم ملی باید دارای فاکتور‌های متعددی باشد و هر کسی که نمره ۱۰۰ گرفت می‌توان او را یک مربی موفق و حرفه‌ای محسوب کرد. نمره ۷۵ یک مربی خوب، نمره ۵۰ یک فرد معمولی، اما آینده‌گرا خواهد بود؛ بنابراین باید از روی شایستگی و لیاقت مربی برای تیم ملی را انتخاب کرد نه اینکه بخواهیم براساس پارتی بازی برای کولاکوویچ جانشین تعیین کنیم.

مصطفی کارخانه  عنوان کرد:

به نظرم مهمترین فاکتور مربیگری این است که یک فرد باید دارای شخصیت، جذابیت و کاریزماتیک بالا باشد. دومین فاکتور روی اصل تجربه است، یعنی کسی که روز‌های سخت را پشت سر گذاشته و در کار خود ماهر باشد. هنگامی که تیمش برنده می‌شود بداند چه مواردی به او در این امر مهم کمک کرده و اگر هم شکست خورده برود آنالیز کند چه مسائلی در این اتفاق تاثیرگذار بوده است. فاکتور سوم این است رزومه قابل قبول در عرصه ملی و باشگاهی داشته باشد و یک شبه به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نشود.

برای آمدن ولاسکو باید فرش پهن کنیم
مصطفی کارخانه در مورد صحبت‌های مطرح شده مبنی بر حضور خولیو ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال اظهار داشت:

بعید می‌‍دانم ولاسکو سرمربیگری تیم ملی را قبول کند، البته والیبال ما خاطرات خوبی با ولاسکو دارد. اگر او پیشنهاد فدراسیون را قبول کند باید برای او فرش پهن کرد. شاید سن و سال او بالا باشد، اما بدون شک می‌تواند در خیلی از مسائل مدیریتی و … به ما کمک کند.

مربیان ایرانی از مربیان بی کیفیت خارجی بهتر هستند
مصطفی کارخانه با اشاره به اینکه بازیکنان به دنبال مربی هستند که با آن‌ها همفکر باشد، توضیح داد:

طی چهل سال فعالیت مستمر در والیبال به این نتیجه رسیده‌ام که بازیکنان، مربی می‌خواهند که مشتاق و علاقه‌مند به مربیگری و توانایی متقاعد کردن بازیکنان را داشته باشد. به اعصاب خود مسلط و صاحب تجربه و فنون باشد و این آیتم‌هایی است که بازیکنان از مربی توقع دارند. خواسته بازیکنان را کنار هم قرار بدهیم و می‌توان یک معجون خوب برای آن ایجاد کرد. از آنجایی که والیبال ما دارای لیاقت و جایگاه خوبی در جهان است باید مربی تراز اول در تیم ملی استفاده شود و همدیگر را تخریب نکنیم. به نظرم مربیان ایرانی از مربیان درجه دوم خارجی بهتر هستند و در این شرایط هم پولمان هدر نمی‌رود. هشتمی در المپیک بهتر از رده ششم تا هفتمی در المپیک با مربی خارجی است.

کارخانه در خصوص حضورش در هیئت رئیسه فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد:

هنوز حکمی نگرفته‌ام. اگر باشم با تمام وجود به والیبال کشورم کمک می‌کنم و اگر هم نبودم مانند گذشته باز هم به عنوان یک هوادار از موفقیت‌های والیبال کشورم خوشحال خواهم شد.

میزان

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مصطفی کارخانه ولاسکو تیم ملی والیبال ایران مصطفی کارخانه ولاسکو مصطفی کارخانه تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران

به گزارش "ورزش سه"، سرانجام انتظار ها به پایان رسید و موریسیو موتا پائز سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران به تهران رسید و با لبخند و انگیزه ای فراوان که در چهره اش موج می زد به فدراسیون رفت.

این مربی برزیلی- فرانسوی شاید برای هواداران والیبال ایران ناشناخته باشد، اما کارنامه او نشان می دهد مربی با دانشی است و می تواند با تیم ملی والیبال ایران نتایج خوبی کسب کند.

پائز که امروز به ایران آمده خود را به تمرینات تیم ملی والیبال ایران خواهد رساند تا بر عملکرد ملی پوشان از نزدیک نظارت کند. البته او در بدو ورودش با چالش انصراف بعضی بازیکنان از تیم ملی والیبال ایران مواجه شده است و باید دید با این چالش چگونه کنار خواهد آمد.

هواداران منتظر هستند ببینند در هفته اول لیگ ملتهای والیبال او چگونه تیم ملی را کوچ و هدایت خواهد کرد، قطعا با شروع اولین بازی تیم ملی بحث در مورد عملکرد او در فضای رسانه ای و مجازی داغ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • کارخانه مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد
  • کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • مصطفی کارخانه مشاور عالی و دبیر کمیته فنی شد
  • از مورینیو، دشان و آنچلوتی تا آلونسو، کلوپ و فان خال؛ کدام مربیان بزرگ به همکاری با لیورپول «نه» گفتند؟
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران