Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا فیروزجا که در مسابقات آنلاین جام ملت‌های شطرنج شرکت کرده است روز پنجم این مسابقات را با ۲ پیروزی به پایان رساند.

با توجه به شیوع کرونا و لغو مسابقات ورزشی، فدراسیون جهانی شطرنج تصمیم گرفت که مسابقات آنلاین تیمی جام ملل فیده را با همکاری سایت شطرنج chess.com برگزار کند. در این مسابقه اکثر ستاره‌های شطرنج جهان در قالب شش تیم‌ آمریکا، روسیه، اروپا، چین، هند و تیم منتخب جهان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور فیروزجا و غیبت مگنوس کارلسن قهرمان جهان در بخش کلاسیک از مهم‌ترین اتفاقات این مسابقات به شمار می‌رود.

روز پنجم و پایانی این مسابقات در مرحله مقدماتی دیروز (شنبه) پیگیری شد که در آن فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۳ در اولین دیدار خود مقابل حریفی با ریتینگ ۲۷۰۹ قرار گرفت. فیروزجا که برای تیم منتخب جهان دست به مهره شده است در مقابل این حریف روسی با مهره سیاه به پیروزی رسید همچنین تیم او در مقابل روسیه به مساوی ۲ بر ۲ رضایت داد.

دور بعد در حالی آغاز شد که تیم منتخب جهان در مقابل تیم اروپا قرار گرفت. چین که دو دور قبل صعود خودش را به فینال قطعی کرده بود در مقابل آمریکا قرار گرفت. دو تیم اروپا و آمریکا برای فینالیست شدن در این دور با یکدیگر در رقابت بودند. فیروجا در دور آخر هم پیروز شد اما تیم او به تساوی ۲ بر ۲  مقابل تیم اروپا رسید. از دیگر شگفتی‌های این مسابقه پیروزی آمریکا بر چین بود و چینی‌ها اولین شکست خود را تجربه کردند.

با این نتایج دو تیم آمریکا و چین به فینال این مسابقات راه یافته و برای کسب مقام اولی با یک دیگر به رقابت می‌پردازند. تیم منتخب جهان در این مسابقات در رده آخر ایستاد.

کاپیتان تیم منتخب جهان، آرکادی دورکوویچ، رییس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و کاپیتان تیم اروپا گری کاسپاروف قهرمان اسبق جهان است.

این مسابقات از ٥ تا ١٠ ماه می (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) با حضور شش تیم در حال پیگیری است. در هر تیم شش شطرنج‌باز حضور دارند و در هر دور چهار بازی انجام می‌شود. از جمله قوانین این بازی رقابت حداقل یک زن در هر مسابقه است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تیم منتخب جهان تیم اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی 5 بر 0 آرسنال مقابل چلسی به روایت کارتون / فیلم

آرسنال و چلسی در چارچوب دیداری معوقه از هفته بیست و نهم لیگ برتر به مصاف هم رفته بودند که این بازی جذاب و دیدنی با برتری 5-0 توپچی‌ها به پایان رسید. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • تصاویر منتخب هفته در جهان
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • پیروزی یک نیمه‌ای هوادار مقابل مس سونگون
  • پیروزی 5 بر 0 آرسنال مقابل چلسی به روایت کارتون / فیلم
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر