Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@03:22:36 GMT

۱۶۴ روستا در قزوین شبکه آب شرب مکانیزه ندارند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۰۷۶۷

۱۶۴ روستا در قزوین شبکه آب شرب مکانیزه ندارند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: این روستاها به دلیل پایین بودن سرانه خانوار (کمتر از ۲۰ خانوار) از نظر قانونی قابلیت قرارگرفتن زیرپوشش دستگاه‌های خدمات رسان را ندارند.

اکرم نجفی افزود: وجود فقط ۵ تا ۱۰ خانوار در برخی از این روستاها که نشان می‌دهد بخش اعظم آنها مهاجرت کرده‌اند، شرایطی را ایجاد کرده که خدمات رسانی به این روستاها برای دولت صرفه اقتصادی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: علاوه بر روستاهای زیر ۲۰ خانوار، ۱۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تعداد حدودی ۶۰ روستا نیز فاقد شبکه آب و فاضلاب هستند و ملزومات لازم مانند مخزن، محلول‌های کلرزنی و گندزدایی در اختیار شوراها و عوامل درون روستا قرار گرفته است.

نجفی افزود: اگرچه در حوزه روستاهای زیر ۲۰ خانوار تکلیف قانونی برای دستگاه‌های خدمات رسان وجود ندارد، اما در روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید هرچه سریع‌تر شاهد پوشش شبکه آب شرب باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین بیان کرد: علت اینکه هنوز شرکت آب و فاضلاب نتوانسته شبکه آب شرب این روستاها را در اختیار بگیرد، مخالفت خود روستاییان است که معتقدند ما برای مخرن و تمام تجهیزات هزینه کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم شرکت آب و فاضلاب امورات را در اختیار بگیرد.

نجفی یادآور شد: مدیریت مصرف آب، حفظ و نگهداری شبکه آب و فاضلاب و جلوگیری از انتشار بیماری از مهم‌ترین دلایل در اختیار قرار گرفتن شرکت آب و فاضلاب روستایی است که درسال جاری برای آن با روستائیان مذاکره خواهیم کرد.

چندی پیش خبری در فضای مجازی منتشر شده بود که برخی از روستاهای قزوین از داشتن نعمت آب شرب محروم بوده و اهالی روستا از سفره‌های قدیمی مانند قنات و چاه استفاده می‌کنند.

کد خبر 510123 برچسب‌ها آب استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب استان قزوین آب و فاضلاب ۲۰ خانوار شبکه آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ روستای دره دول با ۳۰ خانوار سال هاست که با وجود سرچشمه های زیاد اما بدلیل کوهستانی بودن و عدم دسترسی به این چشمه ها مشکل آب آشامیدنی داشتند.

بمنظور رفع این مشکل اداره آب و فاضلاب با همکاری فرمانداری و بسیج سازندگی یک مخزن آب ۵۰ مترمکعبی ساخته و ۴ کیلومتر لوله‌ گذاری از سرچشمه آب سرده این روستا واقع در دل کوهای مجاور این روستا تا مخزن جدید را در دستور کار قرار دادند. 

کار انتقال و نصب لوله ها بصورت جهادی  از یک مسير کوهستانی و بسیار سخت و خطرناک توسط بخشداری و دهیاری ،کارکنان آب و فاضلاب بخش ماژین و همچنین نیروهای مردمی روستا پس از ساعت ها و روزها تلاش طاقت‌فرسا صورت پذیرفت و مردم روستا پس از سال ها از نعمت آب آشامیدنی سالم و به میزان کافی برخوردار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور