Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راهور شیراز با بیان اینکه مبنای اعمال قانون براساس تخلفات صورت گرفته است،گفت: تابلو نقش مهمی در اعمال قانون بر اساس تخلفات صورت گرفته دارد و اگر کسی به اشتباه جریمه شده باشد می تواند بر اساس مستندات پیگیری کند.

سرهنگ صادق سلیمی در گفت و گو با خبرگزاری فارس درشیراز،اظهار داشت: تابلوهای شهر صدرا که به واسطه اتفاقات اخیر آسیب دیده بود بر اساس هماهنگی ها تا پایان خرداد ماه آماده نصب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی افزود: سال گذشته برای چهارمین سال متوالی شاهد کاهش اتفاقات ترافیکی در شهر شیراز بودیم به گونه ای که در پایان سال گذشته با کاهش ۱۰/۳۴ درصدی کاهش ۱۵ نفر در تعداد جانباختگان و با کاهش ۱۵/۳۶ درصدی کاهش ۹۰۰ نفری مجروحین داشاهد بودیم که آمار بسیار مطلوبی است.

وی با بیان این مطلب گفت: این آمارها در حالی است که میانگین کل کشوری 2 درصد است و ما به نوعی در این حوزه رکورد دار بوده ایم.

سلیمی،تعامل سازنده میان دستگاه های مربوطه،همکاری دستگاه قضایی،پایش تصویری معابر با استفاده از ظرفیت دوربین ها و شناسایی نقاط حادثه خیز را حاصل رخ دادن این اتفاق مطلوب و کار بر اساس یافته های علمی عنوان کرد و اظهار داشت:گرچه تا ایده ال ها فاصله داریم چرا که جان یک نفر هم به ویژه به لحاظ معنوی برای ما مهم است و باید تدابیری بیندیشیم که شاهد جان باختن یک نفر هم در پی سانحه رانندگی نباشیم.

رییس پلیس راهور شیراز، تعامل سازنده مردم را در کسب این موفقیت بسیار ارزنده دانست و ادامه داد: بحث دوربین ها نیز به عنوان یک ابزار کنترلی نوین کمک بسیاری در کنترل بحث ترافیک و کاهش محسوس تخلفات رانندگی داشته است.چنانچه دوربین ها در ابتدا تا ۴۰۰ هزار تخلف را ثبت می کردند و امروز این عددبه ۱۵۰ تا ۲۰۰ رکورد رسیده است.

وی افزود:به این ترتیب به ازای هر دوربین یک نفر کاهش کشته و ۵۷ نفر کاهش مجروح را شاهد بوده ایم‌ که از طریق کنترل محسوس و نامحسوس صورت گرفته است.

همچنین دوربین ها به لحاظ پایش ۲۴ ساعته بدون نیز به مامور کمک بسیاری به پلیس کرده اند.

این مقام مسئول شناسایی نقاط حادثه خیز درسطح شهر شیراز به صورت نقطه ای به وسیله جی پی اس نیز طی برنامه های کوتاه،میان و بلند مدت را از جمله برنامه های پلیس عنوان کرد.

رییس پلیس راهور شیراز در ادامه از افزایش دو درصدی جرایم از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد و گفت:هر سال مبلغ اندکی بر جرایم افزوده می شود و امسال این 2 درصد افزایش از سه تا هشت هزار تومان را شامل می شود.

سلیمی در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف،داشتن شکایت،انتقاد،پیشنهاد و یا تقدیر با شماره ۱۹۷ تماس بگیرند.

برای تکمیل این گفت‌وگو با شهردار شهر صدار نیز تماس گرفته  و پیامک ارسال شد ولی تلاش خبرنگار فارس برای این مصاحبه  با شهرداربی فایده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راهور شیراز جریمه تخلفات دوربین ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ریزش سنگ در جاده چالوس

رئیس پلیس راه البرز با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش تندری در این استان از احتمال سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ پیمان کرمی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت افزود: مسافران باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

وی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

کرمی افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی یادآورشد: همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

رئیس پلیس راه البرز تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

دیگر خبرها

  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • جریمه بار اول و دوم بی‌حجابی را مشخص کردند | زمان‌بندی پرداخت چگونه است؟ | فیلم
  • آموختن اتول‌رانی زیر تابلو پرستو | مسئول آموزش رانندگان یک افسر روسی بود
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!