Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: در رابطه با اشتغال با سنگبری‌ها قرارداد بسته‌ایم ۲ هزار نفر از افرادی که از مرخصی بر می‌گردند به زندان نیایند و جایگزین کارگران اتباعی شوند که از کشور خارج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسداله گرجی‌زاده صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان میلاد امام حسن مجتبی(ع) را تبریک گفت و اظهار کرد: زندان‌ها آخر خط آسیب‌های اجتماعی و نقطه آخر امنیت کشور هستند، با وجود اینکه زندان‌ها خیلی دیده نمی‌شوند اما در بحران‌ها دچار مشکلات زیادی شده و در بحران کرونا این موضوع به خوبی دیده شد، زندان‌ها حساس هستند و مشکلات و آسیب‌هایی هم دارند که باید به آ‌ن‌ها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندان‌ها را به عنوان قسمتی از جامعه بدانیم

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به تغییر رویکردی مبنی بر اینکه زندان‌ها هم باید دیده شود، افزود: زندان‌ها را باید به عنوان قسمتی از جامعه بدانیم که همه مشکلات و آسیب‌های جامعه آنجا جمع می‌شود، اگر زندان‌ها را به عنوان خط آخر مشکلات بدانیم و از این دید مشکلات را بررسی کنیم، خیلی از مسائل جامعه حل خواهد شد، همه اندیشمندان بر این اتفاق نظر دارند که مشکلات یک جامعه را باید از زندان‌ها رصد کرد، چراکه زندانی شدن افراد برای خانواده آن‌ها هم که در جامعه حضور دارند مشکل ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه زندان به عنوان حلقه آخری است که زندانی مجبور به حضور در آن است، گفت: خانواده زندانیان یکی از مهم‌ترین بخش‌های آسیب‌پذیر در جامعه هستند و دیده نشدن این خانواده‌ها در جامعه باعث می‌شود در آینده انتقام گیرندگانی باشند که منجر به ادامه‌دار شدن آسیب‌ها می‌شود، بنابراین لازم است به حوزه زندان‌ها و آسیب‌هایی که متوجه آن است توجه شود.

۹۰ درصد از زندانیان نباید به زندان بیایند

گرجی‌زاده با شاره به اینکه اعتقاد ما بر این است که ۹۰ درصد از زندانیان نباید به زندان بیایند و فقط ۱۰ درصد نیاز به ارجاع به زندان دارند، مطرح کرد: علت این مسأله این است که شرایط جامعه به سمتی رفته است که  زندانی تولید می‌کند، این با وجود این است که قوه قضائیه به شدت به دنبال کاهش ورودی زندان‌ها است، در جامعه ما همه قانون‌ها حبس‌گرا هستند اما باید قانون در این زمینه اصلاح شود، رویکرد حبس را باید تغییر داد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با تأکید بر اینکه حبس جواب نداده است، مطرح کرد: حبس فقط مشکلات جامعه، خانواده‌ها، زندانیان و آسیب‌های جامعه را زیاد کرده  آسیب‌ها می‌شود، بنابراین رویکرد باید تغییر کند و نگاه این نباشد حتماً فرد باید به زندان بیاید تا مشکلات جامعه حل شود، آسیب‌های حضور افراد در زندان دیده نمی‌شود اما هر مشکلی مشکلات زیادی را به دنبال خود دارد و آسیب‌ها دامن همه جامعه را می‌گیرد.

وی با اشاره به سرکشی از خانواده زندانیان در خصوص اجرای شبکه شاد برای آموزش آنلاین دانش‌آموزان و مشکلات آن برای خانواده زندانیان گفت: در اجرای این طرح باید مشکلات خانواده زندانیان دیده شود چرا که بسیاری از دانش آموزان خانواده زندانیان گوشی هوشمند ندارند و تلویزیون هم ندارند و این موجب می‌شود که برخی از آن‌ها با داشتن معدل بالا امکان ادامه تحصیل نداشته باشند، انتظار ما این است که با کمک مدیریت شهری آسیب‌ها و مشکلات این خانواده‌ها را کمتر کنیم.

مرخصی ۶۲۰۰ زندانی در ایام کرونا

گرجی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا با همکاری دستگاه قضائی تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ زندانی در مرخصی هستند، عنوان کرد: هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد  پایان حبس گرفتند ، هزار و ۱۰۰ نفر هم عفو رهبری گرفتند و برای ۸۹۰ نفر برای عید فطر درخواست عفو کرده‌ایم، همه تلاش قوه قضائیه این است که این افراد در زندان نباشد و مشکلاتشان حل شود اما علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته برای آزادی زندانیان جمعیت زندانیان تغییر نمی‌کند و روز به روز به تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود، به همین دلیل باید مشکل کار را پیدا کنیم و باید نمایندگان مجلس به صورت هدفمند در راستای کاهش جمعیت زندانیان گام بردارند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان در سال ۹۷ و ۹۸ بیشترین مشارکت را در آزادسازی زندانیان داشتند، همچنین اصفهان رتبه اول آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد داشت، اذعان کرد: سال گذشته ۷۴۴ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بالاتر از ۱۱۸ میلیارد تومان از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند، از این میزان بدهی ۷۰ میلیارد تومان مربوط به گذشت شکات بوده است.

آزادی ۵۹ زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای سال ۹۹

وی از آزادی ۵۹ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۱۰.۵ میلیارد تومان که ۶ میلیارد تومان رضایت شکات داشته‌اند از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و ابراز کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر هزار و ۱۳۰ زندانی جرایم غیرعمد با نیاز به ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار در زندان‌های اصفهان داریم که ۸ درصد زندانیان زندان هستند و در بین آن‌ها زندانیان سال‌های ۸۹ و ۹۰ نیز وجود دارند که بدهی آن‌ها سنگین است.

گرجی‌زاده با اشاره به کمک ۳۵۰ ملیون تومانی امسال مدیریت شهری برای آزادسازی جرایم غیرعمد، مطرح کرد: همچنین شهرداری سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ هر سال به میزان ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کرده است؛ شهرداری در سال گذشته ۲ دستگاه اتوبوس، ۲ هزار جلد کتاب و تعدادی ال ای دی در اختیار اداره کل زندان‌های استان قرار داده است، همچنین شهرداری برای برای تکمیل و تأمین امکانات سالن تکریم ارباب رجوع و ملاقات زندان روبروی زندان مرکزی نیز همکاری کرده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تمام طول سال جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، عنوان کرد: قبل از ماه رمضان ۲۰ نفر آزاد شدند که با توجه به شرایط کرونایی کشور اقدامی ویژه بود.

علت کنترل مسائل در زندان‌های اصفهان درک خانواده زندانیان بود

وی در رابطه با حمایت از خانواده زندانیان گفت: حمایت از خانواده زندانیان از اصلی‌ترین کارهای ما است و دنبال می‌کنیم این خانواده‌ها را از هر طریقی پوشش دهیم، در ایام کرونا برای خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها در زندان بود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان کشور کمک نقدی گرفته شد که در قالب کارت بانکی بین خانواده زندانیان توزیع شد.

گرجی‌زاده ادامه داد: همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق اتاق اصناف بن خرید کالا برای خانواده زندانیان در نظر گرفته شد تا کمترین خسارتی را در این بحران متحمل شوند علت کنترل مسائل در زندان‌های استان اصفهان درک خانواده این افراد بود، می‌توان گفت در ایام به صورت میانگین بین ۸۰۰ تا یک میلیون تومان به هر خانواده زندانی کمک نقدی و غیرنقدی صورت گرفت، به خود زندانیان هم توجه ویژه شد تا به آن‌ها سخت نگذرد. 

زندانیانی که به مرخصی کرونا رفتند دیگر به زندان برگردانده نمی‌شوند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در رابطه با اقدامات فرهنگی و اشتغال‌زایی در زندان‌های استان اصفهان هم مطرح کرد: در این دو مقوله هر سال مقام اول را داریم، ۲ هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن از یک جزء تا حفظ کامل داریم، در رابطه با اشتغال با سنگبری‌ها قرارداد بسته‌ایم ۲ هزار نفر از افرادی که از مرخصی برمی‌گردند به زندان نیایند و جایگزین کارگران اتباعی شوند که از کشور خارج شده‌اند، روز گذشته با رئیس کل دادگستری هم توافقی کردیم که این افراد را دیگر به زندان نیاوریم و به کارگاه‌هایی که در بیرون با کمک شهرداری و دیگر سازمان‌ها فعال است، ببریم. 

وی با اشاره به اینکه زندان‌های استان اصفهان تنها استانی بود که توانست بیمارستان مجهز ۵۰ ایجاد کند، ابراز کرد: در تمام زندان‌ها قرنطینه ایجاد شد، ورودی زندانی هم تا ۲ هفته پیش به زندان مرکزی اصفهان نداشتیم و زندان نظام و بازداشتگاه سروش متعلق به نیروی انتظامی را گرفته و تمام بازداشتی‌ها در این محیط‌ها نگهداری شده و بعد از ۲ هفته قرنطینه به زندان مرکزی منتقل می‌شدند.

گرجی‌زاده در ادامه گفت: ما نیز همچون دیگر مراکز از ابتلاء به این بیماری بی‌نصیب نبودیم اما به خوبی توانستیم این معضل را مدیریت کنیم و نسبت به کل کشور مشکلات کمتری داریم. 

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان از شهرداری و شورای شهر اصفهان درخواست کرد تا در صورت امکان با توجه به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر ایجاد مرکز ویژه کسانی که آبرومند بوده و قرار است به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت به دلیل نداشتن وثیقه در زندان به سر ببرند، همکاری لازم را داشته باشند؛ این مرکز به صورت نیمه کاره در مرکز کانون اصلاح و تربیت اصفهان ایجاد شده است و از شهرداری درخواست داریم در صورت امکان برای تکمیل این پروژه با اداره کل زندان‌ها همکاری کند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمک به خانواده زندانیان آزاد کردن زندانیان مدیرکل زندان های استان اصفهان زندانی جرایم غیرعمد خانواده زندانیان خانواده زندانی میلیارد تومان برای خانواده کل زندان ها خانواده ها گرجی زاده آسیب ها ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «رضا دیلمی» در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص عفاف و حجاب، اظهار کرد: خانواده ای که ارزش ها و فضائل در آن دیده نمی شود نمی تواند منشأ تعالی و توسعه جامعه شود.
 
به گفته وی؛ عفاف، حجاب و سلوک توحیدی حقیقتا یک ارزش تمدن ساز بوده به همین خاطر اسلام به دنبال تعالی و تربیت فرزند صالح در کانون گرم خانواده است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با عنوان اینکه آنهایی که حافظ ارزش های دینی هستند حجاب و عفاف را عامل پیشرفت جامعه می دانند، تصریح کرد: ارزش ها منطبق با فطرت انسان است و نگاه اصلی ایجاد یک خانواده تمدن ساز با داشتن ارکان مهمی چون پدر و مادر است که مروج ارزش ها در کانون خانواده و در گام بعدی در جامعه هستند.
 
وی افزود: جامعه ای که ارکان تربیتی اش دچار بی بند و باری و فحشا شوند نمی تواند دارای ارکان پیشرفت و تعالی باشد.
 
به گفته وی؛ انسان فطرتا عفت و حجاب را دوست دارد، از نظر اسلام عفاف و حجاب یعنی حفظ کرامت زن، عامل آرامش و امنیت  و مولفه استحکام و ثبات کانون خانواده است.
 
حجت الاسلام دیلمی با اذعان بر اینکه دشمن با به ابتذال کشاندن بانوان به دنبال تخریب و خدشه به جایگاه آنان است، ابراز کرد: امروز دشمن برای تخریب کانون مقدس خانواده و جلوگیری از تعالی جامعه اسلامی تلاش می کند ابتدا با دو قطبی سازی بین مردم شکاف ایجاد کرده و با ایجاد گره های ذهنی صفوف همبستگی و وحدت جامعه را مورد تخریب قرار دهد تا در کانون مقدس خانواده افراد صالحی نتوانند تربیت شوند.
 
وی ادامه داد: جهان غرب برای رسیدن به اهداف شیطانی خود با ترویج فحشا، بدحجابی، بی بندباری و خدشه به جایگاه و منزلت زن بزرگترین خیانت را به بشریت و کانون خانواده ها کرده است.
 
به گفته وی؛ نگاه غرب به زن نگاه ابزاری، شهوانی و شیطانی است، نابودی کانون خانواده و ایستادگی در مقابل فطرت انسانی و عفت عمومی دستاورد فرهنگ منحط غربی است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اجرای طرح نور در کشور، اظهار کرد: نیروهای خدوم انتظامی  در بسترسازی طرح نور در جامعه و ترویج تذکر لسانی موفق بوده اند.
 
وی افزود: مردم نیز از طرح نور بسیار استقبال کرده اند و با حضور حداکثری خودشان در سنگر دفاع از ارزش ها، قداست ها و فضیلت ها می توانند یاریگر نیروهای انتظامی باشند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند