Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:38:56 GMT

هنر متعالی، وسیله‌ای برای ارتقای فرهنگ جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۶۶۸۱

هنر متعالی، وسیله‌ای برای ارتقای فرهنگ جامعه است

سرابی هنر متعالی را وسیله‌ای برای ارتقای فرهنگ جامعه دانست و گفت: وظیفه اساسی مراکز آموزشی هنر نظیر هنرستان‌های هنرهای زیبا حفظ هنر اصیل کشور و انتقال آن به نسل‌های بعدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «سید سعید سرابی» در دیدار با کادر آموزشی هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان با تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: هنرستان هنرهای زیبای اصفهان می‌تواند و بایدبه عنوان نگین فعالیت‌های هنری استان قرار گیرد بنابراین لازم است تلاش کنیم تا به اهداف مورنظر شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با ابراز خرسندی از کادر اداری و اجرایی توانمند هنرستان هنرهای زیبای پسران اظهار کرد: قبل از اینکه از این مجموعه بازدید داشته باشم نگاه و دید بسیار مثبتی نسبت به کادر آموزشی و اجرایی این هنرستان داشتم که با حضور در این جمع برداشت ذهنی‌ام تکمیل شد مجموعه حاضر و جمعی از منتخبان سرمایه انسانی در این هنرستان مشغول فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وجود هنرستان‌های هنرهای زیبا است، تصریح کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و تقویت هنرستان‌های هنرهای زیبا بوده و ماموریت آموزشی از جمله ماموریت‌های این وزارتخانه است که همواره این نسل جدید هستند که می‌توانند عقبه پر رنگ هنری را به نسل بعد منتقل نمایند و این جز در سایه آموزش صحیح اتفاق نمی‌افتد.

 

سرابی در ادامه از بخش‌های مختلف هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان از جمله کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ، دفاتر اداری و نیز موزه هنرستان بازدید کرد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین با کادر اداری آموزشی هنرستان هنرهای زیبای دختران اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

 

وی در این دیدار با تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و با تقدیر از فعالیت‌های آموزشی انجام شده در این هنرستان گفت: مجموعه توانمندی در هنرستان هنرهای زیبای دختران اصفهان فعالیت دارند.

 

سرابی با بیان اینکه کار بسیار مهمی بر عهده هنرستان‌های هنرهای زیبا قرار داده شده خاطرنشان کرد: جمعی از منتخبان و بهترین‌های منابع انسانی در این هنرستان جمع هستند و امیدوار هستیم در کنار یکدیگر توفیق خدمت موثر به عرصه فرهنگ و هنر استان اصفهان و کشور را داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه از بخش‌های مختلف هنرستان هنرهای زیبای دختران اصفهان از جمله کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نیز کتابخانه تخصصی هنر این هنرستان بازدید کرد.


وی همچنین در ادامه بازدیدهای خود از مدرسه هنرهای زیبا و موسیقی اصفهان بازدید و با کادر آموزشی  این هنرستان به گفتگو نشست.

 

سرابی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان از فعالیت‌های آموزشی انجام شده در این هنرستان تقدیر کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هنر متعالی را وسیله‌ای برای ارتقای فرهنگ جامعه دانست و گفت: وظیفه اساسی مراکز آموزشی هنر نظیر هنرستان‌های هنرهای زیبا حفظ هنر اصیل کشور و انتقال آن به نسل‌های بعدی است.

 

سرابی در ادامه از بخش‌های مختلف مدرسه هنرهای زیبا و موسیقی اصفهان از جمله کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی هنرستان بازدید کرد./

پایان پیام/129

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هنرستان هنرهای زیبای اصفهان هنرستان هنرهای زیبای پسران هنرستان هنرهای زیبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هنرستان های هنرهای زیبا هنرستان هنرهای زیبای آموزشی هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای گفت: ویژه‌برنامه به‌رسم فتوت به مناسبت فرارسیدن هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در راستای تکریم پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در ذکر خانه بوتراب برگزار شد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و آئین ورزش زورخانه ای در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی، افتخاری ماندگار محسوب می‌شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است.

وی با بیان اینکه روز ۱۷ شوال به‌عنوان روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از آن اشاعه در فرهنگ عمومی جامعه و تسری در مراودات و کارهای روزمره و توسعه ورزش زورخانه‌ای وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود محلات قدیمی امین‌آباد، عاشق‌آباد و محمودآباد اداره فرهنگی اجتماعی ورزشی منطقه ویژه برنامه به‌رسم فتوت را برای دومین سال در راستای تکریم و بزرگداشت پهلوانان و قهرمانان نامی بزرگ این محلات برگزار کرد.

رسالت با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه برنامه به. رسم فتوت در قالب اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای، تکریم خانواده پهلوان شهید محله محمودآباد و تکریم و بزرگداشت پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در منطقه ۱۲ اصفهان در ذکر خانه بوتراب محله محمودآباد برگزار شد.

کد خبر 748041

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان