Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@19:45:28 GMT

۲۰ میلیون تومان برای تربیت هر حافظ قرآن هزینه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۱۲۷۶

۲۰ میلیون تومان برای تربیت هر حافظ قرآن هزینه می‌شود

حجت الاسلام علی‌رضا شاهسونی روز یکشنبه با اشاره به هزینه‌های برپایی مراکز شبانه روزی حفظ یک ساله قرآن در موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان گفت: طبق برآوردی که در مجموعه مؤسسه داشتیم، هزینه واقعی تربیت هر حافظ کل قرآن کریم بین ۱۷ تا ۲۳ میلیون تومان متغیر است در حالی که فقط بخش اندکی از این مبلغ یعنی بین ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تا چهار میلیون تومان در مراکز مختلف از قرآن آموزان اخذ می شود و در واقع می توان گفت حافظان این مراکز بورسیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور پس از شیوع ویروس کرونا و کسادی و تعطیلی کسب و کارها افزود: طی جلسه ای که با همکاران در مؤسسه بیت الاحزان داشتیم، با توجه به آغاز نام نویسی مراکز شبانه روزی حفظ یکساله و همچنین طرح ملی رحله تصمیم گرفتیم با وجود افزایش هزینه‌ها، به منظور تسهیل حضور جوانان علاقه مند به فراگیری قرآن، شهریه این دوره ها را نسبت به سال قبل ثابت نگه داریم و در برخی موارد نیز شهریه ها را کاهش دادیم.

این خادم برگزیده قرآنی اضافه کرد: با توجه به هزینه صورت گرفته نیاز است که قرآن آموزان بالاترین کارایی را داشته باشند و بیشترین استفاده را از دوره داشته باشند و به همین دلیل فقط افراد مستعد و دارای پشتکار و روحیه قوی می توانند در این مراکز حفظ تخصصی حضور پیدا کنند.

شاهسونی درباره نحوه تأمین هزینه‌های این مراکز گفت: مؤسسه بیت الاحزان، مؤسسه ای مردم نهاد است و جز در طرح هایی مقطعی آن هم به شکل محدود که مساعدت‌هایی از نهادهای قرآنی کشور نظیر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت می کند، در تأمین هزینه‌های خود فقط به کمک و همیاری‌های مردم و خیراندیشان متکی است.

ثبت نام بیستمین دوره مراکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم بیت الاحزان از روز گذشته (شنبه) آغاز شد و هموطنان سراسر کشور و همچنین اتباع کشورهای دیگر می توانند در این دوره شرکت کنند.

این دوره یکساله در ۱۲ مرکز شبانه روزی مؤسسه بیت الاحزان در استان های فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، قم، همدان، خوزستان و لرستان برگزار می شود. جوانان علاقه مند ۱۴ تا ۲۲ سال برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی موسسه بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قم همدان خراسان جنوبی قرآن کریم لرستان فارس پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم همدان خراسان جنوبی قرآن کریم لرستان فارس ویروس کرونا قم همدان خراسان جنوبی قرآن کریم لرستان فارس بیت الاحزان شبانه روزی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی

به گزارش خبرگزاری مهر، رباب ملایی، در خصوص زمان برگزاری آزمون مرحله کتبی نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۱۷۷ نفر از استان زنجان، در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ثبت نام کرده اند که جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرحله اول، همزمان با سراسر کشور در این آزمون با هم به رقابت خواهند…

رباب ملایی، کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص زمان برگزاری آزمون مرحله کتبی نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۱۷۷ نفر از استان زنجان، در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ثبت نام کرده اند که جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرحله اول، همزمان با سراسر کشور در این آزمون با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: از تعداد ۱۷۷ نفر، ۴۷ نفر در رشته ۱۰ جز، ۲۷ نفر رشته ۲۰ جز و ۱۰۳ نفر در رشته حفظ کل در این آزمون حضور خواهند یافت. کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: نتایج این آزمون طبق جدول زمان بندی سازمان دارالقرآن الکریم ۲۱ خردادماه از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

ملایی با تشریح طرح اعطای مدرک حفظ گفت: بر اساس مصوّبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان کلام وحی، سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصّصی به حافظان قرآن کریم را اجرا می‌کند.

کد خبر 6094878

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است