Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:36:30 GMT

اندیشه‌های رهبر انقلاب در قالب کتاب بازخوانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۱۳۸۹

اندیشه‌های رهبر انقلاب در قالب کتاب بازخوانی می‌شود

مسعود اسماعیلی امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کتاب سلسله جلسات رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن مجتبی در شهر مشهد است که در آن اصول و پایه‌های فکری اسلام، در خلال آیات قرآن مطرح شده‌ است.

به گزارش ایرنا،‌ جلسات مقام معظم رهبری در مسجد کرامت مشهد در اسفند سال ۱۳۵۲ به‌وسیله ساواک تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این تعطیلی ایشان در جلسات مختلفی به سخنرانی و تبلیغ پرداختند که یکی از این محافل مسجد امام حسن مجتبی بود که رهبر انقلاب در آنجا به اقامه نماز جماعت و طرح تازه‌ای برای سخنرانی‌های خود با عنوان طرح تبیین رئوس و اصول کلی اندیشه اسلامی با تکیه بر قرآن کریم پرداختند.

مجموعه این مباحث در چند مرحله برای چاپ آماده شد و انتشار یافت. در ابتدا کتابچه‌ای از خلاصه مباحث در سال ۱۳۵۴ منتشر شد، اما صورت کامل و پیاده‌شده همه سخنرانی‌ها بعد از انقلاب انجام شد. پس از وقوع انقلاب اسلامی نیز تا مدت‌ها انتشار متن کامل سخنرانی‌ها ممکن نشد. البته بخش‌هایی از آن در قالب جزوه‌ها و کتابچه‌هایی در دسترس قرار می‌گرفت. سرانجام مجموعه سخنرانی‌ها در سال ۱۳۹۲ در قالب کتابی با نام طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن از سوی مرکز صهبا منتشر شد.

وی گفت: این کتاب به چند زبان بارها تجدید چاپ شد و موسسه کالک با همکاری مراکز آموزش تشکیلاتی اسلام ناب و موسسه میقات تلاش می‌کند در قالب مسابقه، این کتاب بار دیگر بازخوانی شود و داوری آن هم بر عهده اساتیدی از این سه موسسه خواهد بود.

مسوول رسانه‌ای موسسه کالک افزود: در این کتاب ضرورت کار تشکیلاتی، اصول روابط در تشکیلات، تربیت، رشد و کادرسازی، نسبت خودسازی و جامعه‌سازی مطرح شده است. همچنین در این کتاب مباحث ضروری دین مبتنی بر آیات قرآن به مخاطب عرضه می‌شود؛ به طوری که این اصول اعتقادی از سطح مفاهیم ذهنی خارج شده و رنگ و بوی عملی به خود می‌گیرند.

اسماعیلی در خصوص قیمت و چگونگی دسترسی دانشجویان به کتاب توضیح داد: با توجه به اینکه کتاب سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب است، با حداقل قیمت ۴۰ هزار تومان در اختیار دانشجویان قرارمی‌گیرد. همچنین ارسال کتاب رایگان است و یک کتابچه توصیه‌ای نیز همراه کتاب ارسال می‌شود.

وی افزود: دانشجویان می‌توانند آثار خود را پس از بازخوانی فصل‌های نبوت و ولایت در قالب‌های یادداشت، مقاله، ارائه صوتی، تصویری پرده‌نگار و غیره تا ۱۴ خردادماه به دبیرخانه ارسال کنند. البته ۲۰ مجموعه از کتب رهبر معظم انقلاب و مبالغ سه، دو و یک میلیون تومانی به عنوان جایزه به شرکت کنندگان و سه تشکل برتر اهدا می‌شود.

دبیر اجرایی موسسه کالک خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمتر شدن فعالیت‌های تشکلی دانشجویان، این مسابقه فرصت خوبی است تا دانشجویان با بازخوانی دوباره کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن سطح معرفتی و دینی خود را افزایش دهند. زیرا در این کتاب مسائل دینی به صورت کاربردی در اجتماع مطرح شده و دانشجو می‌تواند اعتقادات دینی خود را بازنگری کند.

به گفته دبیر اجرایی موسسه کالک علاقه‌مندان برای شرکت در طرح می‌توانند آثار خود را تا ۱۴خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به شناسه @nehzat_admin در پیام‌رسان‌های بله، ایتا و یا تلگرام ارسال کنند. همچنین متقاضیان برای خرید کتاب (+کتابچه هدیه و ارسال رایگان) می‌توانند، کد tarhkoli۱۳۹۹ را در دایرکت به instagram.com/ketabforoosh یا ble.ir/ketabforoosh ارسال کنند و یا صوت کامل کتاب را هر شب ساعت۲۲ از کانال @kalk_ir دریافت کنند.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری دانشجو قرآن کریم کتاب تشکل های دانشجویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دانشجو قرآن کریم کتاب تشکل های دانشجویی مقام معظم رهبری دانشجو قرآن کریم کتاب تشکل های دانشجویی کلی اندیشه اسلامی سخنرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، انتشارات «مکتب حاج قاسم» با شش عنوان اثر چاپ اولی در کنار عرضه ده‌ها عنوان کتاب پیرامون شخصیت و سیره شهید حاج قاسم سلیمانی، پا به عرصه سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گذاشته است.

کتاب «باران گرفته است» به قلم «احمد یوسف زاده» حاوی خاطرات و روایات از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شهید سلیمانی، کتاب «همراه ما بود» حاوی مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان از حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت وی با گردآوری و ترجمه «سید حسین مرکبی»، کتاب «بچه‌های حبیب» گردآوری شده توسط «نازنین قنبری» روایت خاطرات رزمندگان گردان‌های اطلاعات عملیات و تخریب لشکر ۴۱ ثارالله از فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی، «این خانه فروشی نیست» به قلم «مهدیه داوودی» و تصاویر مستند «سعید فرجی»، روایت مقاومت ۸۴ روزۀ مردم شهر «آمرلی» عراق در محاصره ۳۶٠ درجه داعش و حضور شجاعانه حاج قاسم سلیمانی در شهر، که با طراحی یک عملیات دقیق، موفق به شکستن محاصره و آزادسازی این شهر می‌شود.

کتاب «طبقه‌بندی موضوعی سخنرانی‌های منتشر شده از شهید سلیمانی» اثر جامع و پژوهش محور در باب شخصیت شهید سلیمانی، کتاب مجموعه دوجلدی «جهت» جلد اول؛ سخنرانی‌ حاج‌ قاسم سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه چند ماه پیش از شهادت‌ به همراه موخره‌ای بر این سخنرانی و جلد دوم؛ سخنرانی شهید سلیملنی در جمع ائمه جماعت به انضمام موخره‌ای در شرح‌ و تبیین این سخنرانی‌.
انتشارات مکتب حاج قاسم ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، میزبان عموم بازدیدکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن شبستان عمومی خواهد بود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229609 برچسب‌ها کتابخوانی شهید قاسم سلیمانی

دیگر خبرها

  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب