Web Analytics Made Easy - Statcounter

محجودثمینی گفت :اولین گام توسعه،گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ ثمینی در جلسه ویدئو کنفرانس انجمن کتابخانه های عمومی استان ، اظهارکرد: صرف نظر از نواقص و مشکلات موجود، گزارشات ارائه شده در زمینه کتابخوانی در سطح استان خوب و امیدوار کننده است .

اوضمن تقدیر از همت سازمان های مربوطه ازمدیرکل کتابخانه های استان لرستان ،برنامه و بودجه ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی استان  تقدیر کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ثمینی با تبیین اهمیت موضوع، تصریح کرد :اگر بناست در هر کشور و جامعه ای امر توسعه،تحقق پیدا کند، اولین گام گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

اوخاطرنشان کرد: زیرساخت توسعه،گسترش علم  افزایش آگاهی بوده و توسعه علم و آگاهی توأم با توسعه فرهنگی است. 

ثمینی گفت: جامعه ای که مردم آن مطلع و کتابخوان باشند به توسعه فرهنگی رسیده اند و این مهم زیرساخت سایر توسعه های اجتماعی سیاسی و عمرانی کشور است.

معاون سیاسی،اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان با تأکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش فرهنگی گفت: هر چقدر در زمینه کتابخوانی هزینه شود به نوعی سرمایه گذاری است و این امر در نهایت منجر به توسعه همه جانبه استان خواهد شد که به این منظور لازم است از تمام امکانات دولتی و غیر دولتی استفاده شود.

 ثمینی در ادامه افزود: سرانه مطالعه عمومی ما به تناسب، سرانه خوب و بالایی نیست و باید تلاش کنیم میزان آنرا افزایش دهیم. 

 وی تصریح کرد:به این منظور کتاب باید در سبد کالای خانواده قرار گیرد و این امر مستلزم ارائه حمایت های خاص از طرف دستگاههای فرهنگی است که قطعاً مردم فهیم و با فرهنگ لرستان از این امر استقبال خواهند کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است

فرشاد مهدی‌پور در دیدار هیات رسانه‌ای ایران با استاندار کربلا اظهار داشت: موضوع مهم در حوزه فرهنگ میان دو کشور، مساله اربعین است که باید یک تصویرسازی جهانی انجام شود.

وی بیان‌داشت: خوب نیست و دور از شان است که دو کشور منتظر روایت رسانه‌ای دیگران باشند. کسانی هستند که دشمنانه می‌خواهند روابط استراتژیک ایران و عراق را بر هم بزنند.

مهدی‌پور افزود: ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در مبارزه با تروریسم داشتند و امنیت امروز مرهون خون دو کشوری است که به‌هم آمیخته است.

در این دیدار نصیف الخطابی استاندار کربلا هم گفت: دو کشور ایران و عراق یک دشمن مشترک دارند و آن؛ هجمه فرهنگی علیه فرهنگ اسلامی است.

وی تاکید کرد: دو مشکل بزرگ داریم؛ نخست، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و مشکل دوم، القای ناامیدی برای دو کشور است.

الخطابی با بیان اینکه نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم، تاکید کرد: زیارت اربعین بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمن است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین