Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین‌های هفته دفاع مقدس که هر سال از ۳۱ شهریورماه و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای یادآوری جانفشانی و دلاوری‌های ملت ایران و فرزندان برومند آنان در دفاع از سرزمین و آرمان‌های انقلابی خویش است.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» صبح امروز (یکشنبه) در همایش سراسری مدیران و معاونان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به صورت ویدئو کنفرانس در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: برابر دستورالعمل مصوب هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ابلاغ ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح به کلیه سازمان‌های لشکری و کشوری، مقرر شده است تا امسال که با چهلمین سالگرد دفاع مقدس مقارن است، برنامه‌های ویژه‌ای را در سراسر کشور در جهت ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه سازان دوران دفاع مقدس داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با جدیت دنبال شود، افزود: اگرچه مواجه با ویروس کرونا تا حدودی بر روی برنامه‌های حضوری تاثیرگذار خواهد بود، اما ما باید با جایگزین کردن برنامه‌های دیگر و بهره‌گیری از فضای مجازی فعالیت‌های خود را در این رابطه پیش ببریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تعاملات صورت گرفته در جهت برگزاری هر چه مطلوبتر گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، عنوان کرد: تاکنون جلساتی را در سطح فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی برگزار کرده‌ایم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک نیز نشستی را در وزارت دفاع با حضور وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار خواهیم کرد.

سردارکارگر تصریح کرد: در سطح نیروهای مسلح معاونان هماهنگ کننده هر نیرو ریاست ستاد برگزاری برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را برعهده دارند و در سطح استان‌ها نیز هر یک از استاندارها ریاست ستاد برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس را در سطح استان عهده دار هستند.

وی افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات ایجاد شده، بتوانیم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به نحو احسن گرامی بداریم و با ذائقه شناسی و ایجاد جذابیت‌های سمعی و بصری آنچه که در ۸ سال دفاع مقدس رقم خورده و گنجینه عظیمی از ارزش‌های متعالی را ایجاد کرده است را به نسل جوان انتقال دهیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه همزمان با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس باید فضای شهر و کشور ما رنگ و بوی دفاع مقدس به خود بگیرد افزود: با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف هنری، فرهنگی و ادبی باید در این عرصه گام برداریم و همچنین در حوزه تبلیغاتی نیز باید جذابیت‌های لازم را ایجاد کنیم.

سردار کارگر با تاکید بر اهمیت حضور مسئولان استانی در اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: حضور مسئولان استانی در اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس امری مهم، ضروری و امیدوار کننده است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مختلف در راستای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: خاطره‌گویی بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان عزیز و همچنین استفاده از ظرفیت‌های سازمان صداوسیما در سراسر کشور می‌تواند بسترساز تحقق اهداف بلند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت سوم خرداد در تغییر روند جنگ تحمیلی گفت: سوم خرداد امسال تقریبا با عید فطر مصادف خواهد شد و ما باید این روز را گرامی بداریم؛ زیرا سالروز بزرگداشت عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود و در این عملیات بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع از اراضی کشور آزاد شد و دشمن شکست سنگینی را تجربه کرد.

سردارکارگر با اشاره به اهمیت قدردانی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، گفت: برابر فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در سال ۹۶ و برابر تدبیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در هفته گرامیداشت دفاع مقدس همان سال انجام شد که طی آن از تعداد ۵۰۰ نفر از فرماندهان تیپ و همتراز به بالا در تهران تجلیل شد.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم تا در هفته دفاع مقدس امسال از تعداد یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل کنیم.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی عملیات بیت المقدس وزارت دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی عملیات بیت المقدس وزارت دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس جنگ تحمیلی عملیات بیت المقدس وزارت دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گرامیداشت دفاع مقدس نیروهای مسلح بهره گیری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید علی مهاجر شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در چهارمین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نکوداشت ۲۹۱ مین سالگرد تولد شاعر و عارف نامی و بلند آوازه ترکمن، در جوار آرامگاه وی در مراوه تپه گفت: امسال برای دومین بار برنامه‌های متنوعی به مناست دهه گرامیداشت این شاعر نامی در تمام ۱۴ شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری سالگرد تولد مختومقلی را فرصت خوبی برای نمایش دوباره وحدت در گلستان دانست و گفت: اقوام و مذاهب ساکن در این دیار در یک سنگر فعالیت دارند و با اتحاد در مقابل همه موانع و چالش‌ها ایستادگی می‌کنند.

معاون استاندار گلستان افزود: با توجه به حجم بالای مهمانان شرکت کننده در آیین گرامیداشت تولد مختومقلی باید تدابیر لازم برای کاهش بار ترافیکی و ارائه خدمات امدادی، اورژانسی، ساماندهی پارکینک خودرو‌ها و روشنایی محوطه و زیباسازی محل آرامگاه و اطراف آن با لوازمی که معرف قومیت ترکمن است، اندیشیده شود.

سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مختومقلی فراغی عارف و دانشمند فرزانه‌ای است که در راستای انسانیت، تقوا و ترویج فرهنگ قرآن کریم و احترام به اهل بیت (ع) همت گمارده است.

او افزود: شعر و  هنری که در راستای آموزه‌های دینی و اسلامی با ایجاد و تداوم وحدت و همدلی و رضای خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را به همراه داشته باشد، ماندگار خواهد بود.

او تاکید کرد: ادارات کل و دستگاه‌های اجرائی استان و شهرستان، در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان مراوه تپه هم با بیان اینکه مراسم بزرگداشت این شاعر شهیر قوم ترکمن ۲۷ اردیبهشت با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود گفت: ما باید از تجربیات سال‌های گذشته بهره ببریم و برای حل مشکلات اقدام کنیم، تا پشتیبانی شایسته‌ای از این مراسم شود.

امان محمد باشقره، مختومقلی فراغی را یکی از محور‌های وحدت در گلستان دانست و بیان کرد: مراسم بزرگداشت این عارف و شاعر ایرانی با محوریت وحدت، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

فرماندار مراوه تپه با بیان اینکه در روز‌های منتهی به مراسم، جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در آرامگاه مختومقلی فراغی حضور خواهند داشت ادامه داد:  تامین آب شرب بهداشتی و سالم،  بهبود روشنایی محوطه و محیط پیرامونی همراه با افزایش ولتاژ برق، پاکسازی و زیبا سازی محوطه، پیش بینی و ایجاد پارکینگ وسایل نقلیه، بهبود عبور و مرور خودرو‌ها و نیز افزایش پهنای باند و بهبود پوشش مخابراتی تلفن همراه و افزایش سرویس‌های بهداشتی، از الزامات برگزاری این مراسم است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان