Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:12:50 GMT

تصویب افزایش ۳۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ در تبریز

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۳۱۰۳

تصویب افزایش ۳۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی لایحه شهرداری تبریز در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها به میزان ۳۱ درصد توسط اعضای شورا به تصویب رسید.

در جلسه امروز شورای شهر تبریز، لایحه شهرداری با توجه به مصوبه و ابلاغ دولت مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های شهری پیرو افزایش نرخ بنزین به میزان ۱۱ درصد و همچنین درخواست شهرداری برای افزایش کرایه سالجاری، در مجموع افزایش کرایه تاکسی‌ها مطابق لیست تسلیمی سازمان تاکسیرانی با لحاظ افزایش نرخ سوخت و مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر کاهش سرنشین تاکسی‌ها (مصوبه جلسه ۷۶ کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک) بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداله تقی پور-رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز در این جلسه گفت: با لحاظ بررسی‌های کارشناسانه، حداکثر افزایش ۳۱ درصد است.

وی افزود: امروز قیمت واحدی بین رانندگان و مسافران وجود دارد،  اگر قیمت دیگری تعیین شود، در حقیقت کم اهمیت جلوه دادن مصوبه شورا است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز نیز در ادامه گفت: دولت به اکثر شهرها اجازه افزایش ۱۱ درصدی را داده است.

محمد حسین اکبرنژاد اضافه کرد: در خصوص سرشکنی مسافران به سه نفر هنوز در برخی شهرها تصویب نشده است و واقعیت مطلب این است که رانندگان تاکسی مشکلات زیادی دارند.

وی گفت: اما این افزایش ۳۱ درصدی در بعضی مسیرها کرایه را افزایش داده و به شهروندان فشار می‌آورد.

محمد باقر بهشتی، عضو شورای شهر تبریز هم گفت: پیشنهاد من این است که نرخ‌ها برای تمام مسیر یکی شود و این طور نباشد که در وسط مسیر که پیاده شدیم، راننده نیز خالی حرکت کرده و کرایه تا وسط مسیر داده شود.

وی با بیان این‌که از ارائه نرخ‌های رند توسط کمیسیون تشکر می‌کنم، گفت: از مسافر برای مسیر هزینه دریافت کنیم و اگر ستاد کرونا تصویب می‌کند، سه نفر از تاکسی استفاده کنند آن سه نفر هزینه نفر چهارم‌ را پرداخت کنند.

غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز نیز اظهار کرد: امسال برای قطار شهری هزار میلیارد تومان و برای اتوبوسرانی ۵۰۰ میلیارد بودجه در نظر گرفته شده، اما هیچ هزینه و بودجه‌ای برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته نشده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، وی تاکید کرد: باید به رانندگان تاکسی کمک کرد و شهرداری نیز باید بودجه‌ای همانند سایر وسائط حمل ونقل عمومی برای تاکسی‌ها اختصاص دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تاكسيراني شورای شهر تبریز افزایش نرخ تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در صورت دریافت کرایه تاکسی بالاتر از نرخ مصوب سال ۱۴۰۳، با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع صورت می‌پذیرد.

قاسم طالبی با اشاره به ابلاغ نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت : با توجه به ابلاغ نرخ کرایه سال ۱۴۰۳، کلیه رانندگان ملزم به دریافت کرایه طبق نرخ ابلاغی هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، در صورت دریافت کرایه بالاتر از نرخ مصوب با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع  صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه به‌منظور رفاه حال تاکسیرانان و مسافرین و مشکل در تهیه پول خُرد، رانندگان در اسرع وقت نسبت به تهیه و استفاده از دستگاه کارت‌خوان اقدام کنند، ابراز کرد: در این خصوص طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده با بانک رفاه کارگران استان، شرایط بسیار مناسبی به مدت محدود جهت دریافت دستگاه کارت‌خوان (پوز سیار) فراهم‌شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: رانندگان با توجه به محدودیت زمانی هرچه سریع‌تر جهت دریافت فرم‌های مربوطه به سازمان تاکسیرانی، طبقه زیرزمین، اتاق ۶ مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تاکسی‌ها موظف به رعایت نرخ کرایه مصوب و الصاق برچسب نرخ در معرض دید مسافرین هستند، تصریح کرد: با اخذ هرگونه کرایه اضافی به‌شدت برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه دریافت کرایه اضافی می‌توانند مراتب را به همکاران ما مستقر در سامانه ۱۳۷ شهرداری و یا شماره تلفن ۳۶۶۲۸۸۰۰ با ذکر شماره پلاک و یا کد تاکسی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند