Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:18:19 GMT

آزمایشگاه گندله‌سازی فولاد خراسان به بهره‌ برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۳۷۴۲

آزمایشگاه گندله‌سازی فولاد خراسان به بهره‌ برداری رسید

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در نیشابور روز یکشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های جدید مجتمع فولاد خراسان گفت: واحد گندله‌سازی خط مقدم تولید در زنجیره تولید این مجتمع است که با انجام آزمایش‌های کیفی در این واحد آزمایشگاهی موجب ارتقای کیفیت و رفع اشکالات در مدار تولید می‌شود.
کسری غفوری افزود: با راه‌اندازی این آزمایشگاه، آزمون‌های تعیین کیفیت کنسانتره، اندازه گیری و پایش کیفیت گندله ورودی، گندله تولیدی و تعیین کیفیت بنتونیت مصرفی به طور مستقیم انجام شده و هفت فرآیند اندازه‌گیری و پنج تجهیز جانبی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پس از شیوع کرونا این مجتمع در جهت ارتقای سطح بهداشت محیط برای کارکنان مجتمع فولاد خراسان با تدابیر کمیته ویژه پیشگیری از کرونا اقدام به ساخت و تجهیز ۵۰ دوش و ۳۴۰ رختکن انفرادی با صرف ۲۰میلیارد ریال هزینه کرد که امروز به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: سرانه فضای سبز در مجتمع فولاد خراسان‌ در بین مجموعه‌های صنعتی منحصر به فرد است و در راستای افزایش سطح فضای سبز در فولاد خراسان پارک کیفیت در مجاورت یکی از واحدهای تولیدی این مجموعه ساخته شد.

فرماندار نیشابور هم در این مراسم گفت: در شرایطی که به خاطر شیوع کرونا انتظار می‌رفت بهره‌برداری از طرح‌های جدید با وقفه مواجه شود ولی طی این مدت چندین طرح ارزشمند از لحاظ فنی و ریالی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
علیرصا قامتی افزود: آغاز بهره‌برداری از خط جدید کارخانه نخریسی با محوریت آستان قدس رضوی و آزمایشگاه کنترل کیفی خط گندله‌سازی فولاد خراسان با هزینه بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال از مهمترین این طرح‌ها بوده است.
وی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا مجموعه فولاد خراسان با اهدای تجهیزات پزشکی و بسته‌های کمک معیشتی هر کدام به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به دانشکده علوم پزشکی و خانواده‌های کم‌ برخوردار نیشابور گام ارزشمندی در جهت مبارزه با این ویروس منحوس برداشته است.
فرماندار نیشابور گفت: آنچه که به حق از سوی شهروندان درباره فولاد خراسان مورد توجه قرار دارد میزان اشتغالزایی این مجموعه است و امروز دو هزار و ۵۷۰ نفر در مجموعه فولاد خراسان به صورت پیمانکاری و مستقیم مشغول به کار هستند که از این تعداد هزار و ۴۰۰ نفر پرسنل فولاد هستند.
قامتی افزود: افزون بر ۹۵ درصد از پرسنل مجتمع فولاد خراسان بومی نیشابور و ۹۸ درصد بومی خراسان رضوی و در بخش نیروهای متخصص هم ۹۰ درصد بومی نیشابور هستند.
وی اضافه کرد: در حوزه زیست محیطی هم اقدامات خوبی در این‌مجموعه انجام شده و با توجه به این که معمولا در این نوع مجتمع‌های صنعتی سرانه فضای سبز بین۲۰ تا ۳۰درصد از فضای موجود است در مجموعه فولاد خراسان با هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت ۴۰۰ هکتار به تاسیسات و ساختمان‌ها و ۷۰ درصد از ‌هزار هکتار باقیمانده به ایجاد کمربند سبز با آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است.

مجتمع فولاد خراسان واقع در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در شرق کشور، از سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسید. 
مجتمع فولاد خراسان (سهامی عام) در سال ۱۳۶۹ با سرمایه اولیه ۱.۵ میلیارد ریال با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران و بانک سپه تاسیس و با نام نورد فولاد خراسان به ثبت رسید و در سال ۷۴ نام آن به شرکت مجتمع فولاد خراسان تغییر یافت.
از کل سهام مجتمع فولاد خراسان ۵۱.۴۴ درصد به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، ۳۲.۱۶ درصد به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، ۱۳.۳۳ درصد به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان و ۳.۰۷ درصد به سایر سهامداران تعلق دارد.
این مجتمع شامل ۶ کارخانه گندله سازی با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن در سال، دو واحد احیای مستقیم با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن، دو واحد فولادسازی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن و کارخانه نورد با ظرفیت تولید سالانه ۶۴۰ هزار تن است.
مرکز شهرستان ۴۵۰هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها نیشابور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیشابور نیشابور مجتمع فولاد خراسان فولاد خراسان برداری رسید بهره برداری گندله سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد