Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از بیرجند، ساعت و سن و سال، جنسیت در اینجا معنا ندارد. زن، مرد، پیر و جوان، بزرگ و کوچک هر کدامشان به طریقی تلاش دارند تا در خدمت رسانی به هم نوع از دیگری پیشی گیرند. یکی در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی است و دیگری در حال شناسایی نیازمندان است.

اینجا عشق و همدلی موج می‌زند و هرچند کرونا ضربه سنگینی وارد ساخته اما نمی‌گذارند هم نوعانشان دچار مشکلات اقتصادی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی اصناف و اماکن به دلیل جلوگیری از انتشار و انتقال ویروس کورنا سبب بروز مشکلات جدی معیشتی برای اقشار کم درآمد و روز مزد شده و شرایط زندگی را برای آنها سخت کرده است.

در این شرایط مردم مومن و انقلابی خراسان جنوبی در مناطق مختلف شهر و روستا با همدلی و همراهی در صدد تهیه حداقل اقلام معیشتی و بهداشتی برای قشرهای آسیب‌دیده هستند.

صحنه‌های زیبای همدلی و همراهی مردم کویری خراسان جنوبی با همشهریان آسیب‌دیده بی‌بدیل و در تاریخ ماندگار است و بار دیگر نشان داد مردم استان در روزهای سخت پشتیبان یکدیگر هستند.

بسیجیان و گروه‌های جهادی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا پای‌کار بوده‌اند در این روزها علاوه بر ضدعفونی و گندزدایی به تهیه و توزیع اقلام غذایی در مناطق مختلف مشغول هستند و خیرین و نیکوکاران نیز در حد توان مشغول کمک‌رسانی هستند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مردم ایران، همدلی و نوع دوستی آنان است که در سخنرانی نیمه شعبان رهبر معظم انقلاب اسلامی هم این نکته ظهور و بروز یافته بود.

تلاش برای تسکین آلام خانواده‌های آسیب دیده از بحران کرونا در خراسان جنوبی همزمان با شیوع این بیماری آغاز شده است اما اینک و با دستور مقام معظم رهبری، قرارگاه مواسات و همدلی با هدف شناسایی، تهیه بانک اطلاعاتی کامل از خانواده‌های تحت تأثیر این بیماری شامل خانواده‌های بیماران مثبت و مشاغلی که با این بیماری تحت تأثیر قرار گرفتند و همچنین توزیع عادلانه کمک‌های مردمی در استان تشکیل شده است.

همزان با موج مواسات و کمک‌های مومنانه در کشور، مردم نوع دوست استان خراسان جنوبی با مشارکت بسیجیان برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی را آغاز کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در حاشیه رزمایش همدلی و کمک مومنانه که در محل مصلی المهدی (ع) بیرجند برگزار شد اظهار داشت:  مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز شد.

سردار قاسمی افزود: قرار است در این مرحله ۵۸ هزار و ۲۱۷ بسته حمایتی از ۱۵ تا ۲۳ ماه رمضان بین افراد نیازمند شناسایی شده و آسیب دیده از کرونا توزیع شود.

وی افزود: ارزش این تعداد بسته‌ حمایتی تهیه شده  ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و هر بسته حمایتی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان است که با همکاری استانداری، کمیته امداد امام خمینی استان، اوقاف و امور خیریه، آستان قدس رضوی، بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ه) هلال احمر، سپاه پاسداران، بسیج، خیران و خیران مدرسه ساز جمع آوری شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: مرحله سوم رزمایش مواسات در استان  از ۲۵ رمضان تا عید فطر است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی نیز در این رزمایش گفت: رزمایش همدلی و توزیع بسته‌های معیشتی در مرکز استان از امروز با رمز «یا معین الضعفاء» آغاز شده است.

ابراهیمی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا ۲ هزار خادمیار رضوی در بخش‌های مختلف به نام امام رضا(ع) خدمات متعددی شامل تولید ماسک، تجلیل از کادر درمانی و مدافعان سلامت، اجرای طرح مهر رضوی و توزیع غذا و اقلام متبرک در بیمارستان‌ها، ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: خادمیاران رضوی در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری پنج هزار بسته معیشتی با ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را در قالب طرح سفره مهربانی به عشق امام رضا(ع) تهیه کردند که در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی افزود: ارزش هر بسته معیشتی بیش از ۲۰۰ هزار تومان است افزود: بسته‌های کمک معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، عدس، سویا، مرغ، خرما، رب، شکر و اقلام بهداشتی است که با مشارکت پنج میلیارد ریالی آستان قدس رضوی و کمک های خیرین استان تهیه شده است.

ابراهیمی گفت: نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا به همت کانون‌های محلی و مساجد تحت نظر آستان قدس در سطح استان شناسایی شدند و  در حال حاضر بسته‌های معیشتی شهرستان‌ها ارسال شده و خادمان این آستان مقدس، با هماهنگی قرارگاه‌های رزمایش اقدام به توزیع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، گوشت مرغ، شکر، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، حبوبات، خرما و ماسک بهداشتی است که با محوریت مساجد، توسط خادمیاران آستان قدس رضوی درب خانه نیازمندان در سراسر استان توزیع می‌شود و بانک صادرات استان هم ۳۰۰ بسته غذایی به ارزش ۶۰ میلیون تومان به افراد نیازمندی که تا کنون هیچ بسته معیشتی دریافت نکرده و از قبل توسط پایگاه مقاومت بسیج شناسایی شده‌اند، در مناطق محروم استان مثل نهبندان توزیع می‌کند.

46

کد خبر 1386778

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی آستان قدس رضوی آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی

نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم توزیع اقلام مورد نیاز فقرا، تحت عنوان پویش دست‌های مهربانی اظهار داشت: این پویش بیانگر احسان، انفاق و توجه به محرومان است و تمام ادارات ظرفیت‌های خیلی خوبی دارند که بتوانند قدری از فقر جامعه را بزدایند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: کاری که اکنون سازمان تبلیغات اسلامی کردستان و سازمان اموال تملیکی در استان انجام داده است یک الگوی بسیار خوبی است و به عنوان یک طرح در شورای اداری استان کردستان مطرح شود.

 وی تاکید کرد: نماز و روزه از واجباتی است که برای خودمان می‌باشد، اما توجه به محرومین و فقرا و کمک به نیازمندان از واجبات الهی است.

 مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اموال تملیکی کشور در راستای رسالت اجتماعی و محرومیت زدایی در مناطق محروم اقدام به تهیه بسته‌های پوشاک برای خانواده‌های نیازمند و فقرا کرده اند.

حجت الاسلام رازیانی افزود: در اجرای طرح پویش دست‌های مهربانی و در این مرحله ۵۰۰ بسته پوشاک مهیا شده است.

وی گفت: این بسته‌ها ۶ تا ۷ قلم لباس اعم از بلوز، شلوار، کاپشن و وسایلی در این زمینه و یک جفت کفش و یک بسته لوازم التحریر با ارزش چهل میلیون ریال در هر کدام از این بسته‌ها تدارک دیده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی