Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بعد از بارندگی‌ها تعداد حشرات در مراتع افزایش پیدا می‌کند و از جمله این حشرات می‌توان به «سوسک سیاه گندم» اشاره کرد؛ حضور این حشره در مراتع نه تنها مضر نیست بلکه این حشرات از تخم حشرات آفت‌زا مانند ملخ تغذیه می‌کنند و مقابله با آن نیازمند اقدام خاصی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت : از روز گذشته شنبه بیستم اردیبهشت ماه حشراتی به نام «سوسک سیاه گندم» در برخی از شهرهای استان مانند تاکستان، اسفرورین، شال، دانسفهان و بوئین‌زهرا مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از بارندگی‌ها تعداد حشرات در مراتع افزایش پیدا می‌کند و از جمله این حشرات می‌توان به «سوسک سیاه گندم» اشاره کرد؛ حضور این حشره در مراتع نه تنها مضر نیست بلکه این حشرات از تخم حشرات آفت‌زا مانند ملخ تغذیه می‌کنند و مقابله با آن نیازمند اقدام خاصی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: امروز جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان تاکستان برگزار شده که مصوباتی در پی داشته است؛ از جمله این مصوبات می‌توان به ضدعفونی و سمپاشی شهر اشاره کرد که امشب محل‌هایی که جمعیت این سوسک زیاد است سمپاشی می‌شود و با توجه به اینکه این حشرات به نور علاقه دارند در مناطقی که جمعیت زیادی دارد چراغ برق معابر خاموش خواهد شد.

وی گفت: این حشره هیچ عوارضی برای افراد و محصولات کشاورزی ندارد و خسارتی وارد نمی‌کنند؛ عمر مفید این  حشره ۴۰ روز است و بر اساس گفته‌های کارشناسان جهادکشاورزی این حشرات بعد از سه روز به زیستگاه‌های خود که مراتع هستند بازمی‌گردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سوسک سیاه گندم استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره حفظ آثار استان یزد، منصور زارع اظهار کرد: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شب پنجشنبه هم مراسم گرامیداشت شهدای امنیت استان با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و قرائت دعای ندبه در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد واقع دربلوار جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه هم مراسم وداع با این شهید گرانقدر ساعت ۲۰ در گلزارشهدای فیروز آباد اشکذربرگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در پارک بزرگ اشکذر پس از تشییع به خاک سپرده می‌شود.

زارع از عموم مردم ولایتمدار دارالعباده برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله‌ی بی نام نامدار وطن دعوت کرد.

کد خبر 749182

دیگر خبرها

  • پدرو تماشاگر ویژه دیدار بارسلونا و والنسیا / عکس
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه