Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:17:27 GMT

امکان انجام پرواز خارجی براساس پروتکل‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۵۷۴۱

امکان انجام پرواز خارجی براساس پروتکل‌ها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا بدیعی‌فرد با تاکید بر اینکه بعد از شیوع کروناویروس، پروازهای خارجی فرودگاه‌های استان فارس، لغو شده است، گفت: پروازهای ورودی از سایر کشورها به فرودگاه‌های فارس صرفا با هماهنگی وزارت امور خارجه و با هدف انتقال هموطنان ایرانی انجام می‌شود.

او ادامه داد: براساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب سازمان هواپیمایی کشوری، همه مسافران ملزم به تکمیل پرسشنامه‌هایی هستند که زمان پرواز در اختیار آنان قرار می‌گیرد و باید به سئوالات مطرح شده در خصوص سوابق سلامتی خود پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیعی‌فرد افزود: در بدو ورود مسافران به فرودگاه، پرسشنامه‌های مذکور در اختیار پرسنل قرنطینه قرار گرفته و با انجام تب سنجی و تست کرونا به صورت موردی، مسافران از فرودگاه ترخیص می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس به رعایت فاصله گذاری اجتماعی زمان نشستن مسافر در هواپیما هم اشاره کرد و گفت: در پروازها نیز پروتکل‌های موجود با تاکید بر استفاده از ماسک، دستکش و رعایت مسائل بهداشت فردی در طول پرواز رعایت می‌شود.‌ اقلام بهداشتی از طرف شرکت‌های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

بدیعی‌فرد همچنین بیان کرد: خوشبختانه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی تاکنون هیچگونه مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در فرودگاه شیراز مشاهده نشده است.

مدیرکل فرودگاه‎های فارس ادامه داد: علاوه بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌های فارس، این اداره کل و شرکت‌های مختلف هواپیمایی نیز بر این روند نظارت دارند.

بدیعی‌فرد جمع آوری چرخ دستی‎های اضافه، قطع آب سردکن، تعطیلی اتاق سیگار، کافی شاپ، رستوران و ...را از دیگر مواردی عنوان کرد که از زمان شیوع کرونا تاکنون در این فرودگاه اجرایی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس همچنین با بیان اینکه تعداد پروازهای استان فارس به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است، یادآور شد: در فروردین ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل کل پروازها، مسافران و بار به ترتیب با کاهش۷۰،۷۹ و ۸۳ درصدی مواجه شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی پروازهای داخلی و خارجی رعایت پروتکل بهداشتی کرونا ویروس فرودگاه های فارس بدیعی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار به دلیل نقص فنی با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی،حسن جعفری اظهارداشت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار  به شماره 8759 قرار بود ساعت 21 و 35 دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر 500 دقیقه ای مواجه شد.

وی افزود: پذیرایی از مسافران در 2 نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و 55 دقیقه صبح امروز انجام شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس