Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  یک شرکت فعال در حوزه فناوری نانو موفق به توسعه فناوری تولید ضدعفونی‌کننده‌های حاوی نقاط کوانتومی کربنی شده است، ضدعفونی‌کننده‌هایی که زیست‌سازگار بوده و حساسیت‌های مواد الکلی را ندارند.

این شرکت یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو است که در بخش تولید نقاط کوانتومی فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در راستای نیاز بازار به مواد ضدعفونی‌کننده، اقدام به توسعه فناوری ساخت ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر نقاط کوانتومی کربنی کرده است.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید: مواد وقتی به صورت نقاط کوانتومی درمی‌آیند خواص سطحی جدیدی پیدا می‌کنند که این خواص منجر به بروز رفتار‌های تازه‌ای در مواد می‌شود. کربن با کوچک شدن و قرار گرفتن در مقیاس نقاط کوانتومی خواص آنتی‌باکتریال از خود به نمایش می‌گذارد. از این رو ما از این ویژگی برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: تزریق نانوذرات برای تسریع در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده حاوی نقاط کوانتومی در جهان انجام نمی‌شود

او می‌افزاید: نقاط کوانتومی کربنی با اتصال به ویروس و باکتری موجب محدودیت فعالیت آن‌ها شده که این سرآغاز فعالیت ضدعفونی‌کننده است. سازوکار‌های مختلفی در مقالات پیرامون چگونگی از بین بردن میکرواورگانیسم‌ها با استفاده از نقاط کوانتومی درج شده است. باوجود انتشار گزارش‌های متعدد درباره این خواص، تولید مواد ضدعفونی‌کننده حاوی نقاط کوانتومی در جهان انجام نمی‌شود. دلیل این امر قیمت بالای نقاط کوانتومی است.

او  می‌گوید: ما موفق به تولید نقاط کوانتومی با قیمت بسیار پایین شدیم، در نتیجه تولید مواد ضدعفونی‌کننده با استفاده از نقاط کوانتومی مقرون‌به‌صرفه می‌شود. با این فناوری که ما ارائه کردیم، قیمت مواد ضدعفونی‌کننده نقاط کوانتومی بسیار کمتر از ضدعفونی‌کننده‌های الکلی است.

مدیرعامل این شرکت درباره مزیت‌های این ضدعفونی‌کننده‌های حاوی نقاط کوانتومی می‌گوید: نقاط کوانتومی کربنی زیست‌سازگار هستند و برای سلامت جامعه ریسک کمتری دارند. از سوی دیگر این ضدعفونی‌کننده‌ها سرعت تبخیر بسیار اندکی داشته و در نتیجه ماندگاری بالایی روی سطح دارند؛ بنابراین بعد از ضدعفونی‌کردن سطح با این مواد، تا زمان طولانی می‌توان نسبت به پاک ماندن سطح اطمینان داشت. همچنین فرار نبودن این ضدعفونی‌کننده‌ها موجب شده تا مشکلات تنفسی و پوستی در مصرف‌کننده ایجاد نکنند.

او می‌افزاید: هنوز زیرساخت‌ها برای استفاده از نقاط کوانتومی در صنایع مختلف در ایران فراهم نیست. ما از این نقاط‌کوانتومی در روان‌کار استفاده کرده و تاییدیه دانش‌بنیان را برای این فناوری دریافت کردیم.

مدیرعامل این شرکت از ظرفیت تولید یک تُن در روز کنسانتره‌ای خبر داد که این یک تن قابلیت تولید چهل تُن محلول ضدعفونی‌کننده (حاوی کنسانتره با غلظت ۵ درصد) را دارد. به اعتقاد وی با کمی سرمایه‌گذاری بیشتر می‌توان میزان تولید ضدعفونی‌کننده را تا صد تُن روز افزایش داد.

مدیرعامل این شرکت معتقد است که این ضدعفونی‌کننده حاوی نقاط کوانتومی به قطع حلقه گسترش ویروس در جامعه کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نانو تولید مواد ضدعفونی کننده نقاط کوانتومی کربنی حاوی نقاط کوانتومی ضدعفونی کننده مدیرعامل این شرکت ضدعفونی کننده ضدعفونی کننده ها نقاط کوانتومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی

به گزارش خبرآنلاین، به طور دقیق‌تر، محققان به کمک آمار، نشان دادند که میانگین کمک‌های مالی به یک سازمان خیریه مستقر در ایالات متحده در مقایسه با چهار هفته قبل و بعد از تغییر در هفته کاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. در آریزونا و هاوایی، ایالت‌هایی که محاسبه‌ی ساعات کاری را طبق ساعت تابستانی رعایت نمی‌کنند، کمک‌های مالی بدون تغییر باقی ماندند.

به گفته محققان، بیش از نیمی از افراد، که در بخش‌هایی از کشورهای توسعه‌یافته زندگی می‌کنند، گزارش داده‌اند که در طول هفته به اندازه کافی نمی‌خوابند.

اتی بن سیمون، عصب‌شناس از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «کمبود خواب، تجربیات اجتماعی ما و نوع جامعه‌ای که در آن زندگی می کنیم را شکل می‌دهد».

بن سایمون و تیمش برای بررسی ارتباط میان کم‌خوابی و مهربانی، ۲۳ جوان بزرگسال را به مدت دو شب به آزمایشگاه آوردند. شرکت کنندگان یک شب خوابیدند و یک شب دیگر بیدار ماندند.

صبح‌ها، شرکت‌کنندگان یک پرسشنامه‌ی استانداردشده با موضوع نوع‌دوستی را تکمیل کردند [که احتمال کمک به غریبه‌ها یا آشنایان را در سناریوهای مختلف ارزیابی می‌کند]. به عنوان مثال، شرکت‌کنندگان پاسخشان را به سؤالی با محوریت اینکه «آیا صندلی خود را در اتوبوس به یک غریبه یا به یک فرد مسن واگذار می‌کنند؟» در مقیاسی از ۱ تا ۵ (۱ برای کمترین احتمال و ۵ برای بیشترین احتمال) رتبه‌بندی کردند.

تقریباً ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در روزی که کم‌خواب بودند نسبت به زمانی که استراحت کافی داشتند، احتمال کمتری برای کمک به دیگران نشان دادند!

سپس محققان فعالیت مغزی شرکت‌کنندگان را در یک دستگاه MRI عملکردی مشاهده کردند و فعالیت عصبی هر شرکت‌کننده را در حالت استراحت و کم‌خوابی مقایسه کردند. این آزمایش نشان داد که محرومیت از خواب باعث کاهش فعالیت در شبکه‌ای از مناطق مغز می‌شود که با توانایی همدلی با دیگران مرتبط است.

منبع: sciencenews

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898792

دیگر خبرها

  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتوم ساخته شد
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد