Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@13:51:23 GMT

بازگردان وجوه دریافتی سرویس مدارس خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۷۸۸۳

بازگردان وجوه دریافتی سرویس مدارس خراسان شمالی

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، عبدالله درخشانی روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت اظهار کرد: بر اساس تصمیم گرفته شده در کارگروه استانی ماده ۱۸، مقرر شده است خانواده‌هایی که هزینه سرویس مدارس را به صورت یک‌جا پرداخت کرده‌اند، مبالغ مربوط به روزهای تعطیل را بازپس بگیرند.  

وی افزود: بر این اساس، رانندگان سرویس مدارس، بابت روزهای تعطیل پس از کرونا، مبلغی را دریافت نمی‌کنند، نحوه بازپرداخت کرایه اضافه سرویس مدارس، در کارگروه ماده ۱۸ شهرستان تصمیم‌گیری و مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخشانی درباره تعیین تکلیف هزینه سرویس مدارس روستایی نیز اظهار کرد: نیمی از هزینه‌های سرویس مدارس روستایی را دولت و نیم دیگر را خانواده‌ها پرداخت می‌کنند و رانندگان این ناوگان هم بابت روزهای تعطیل وجهی را دریافت نمی‌کنند.  

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در قرارداد منعقد شده، ذکر شده است که هزینه‌ها در قبال سرویس دهی پرداخت می‌شود و بر این اساس، بابت روزهای تعطیل، نباید هزینه‌ای برای سرویس مدارس پرداخت شود.  

امسال برای نخستین بار، سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی، «سپند» راه‌اندازی شده است و اطلاعات رانندگان، ناوگان و نیز دانش‌آموزان در این سامانه ثبت شده است.

در خراسان شمالی ۲۰ هزار دانش‌آموز شهری و روستایی، با سرویس مدرسه جابه‌جا می‌شوند که در این زمینه ۲ هزار و ۸۰۵ دستگاه خودرو به عنوان ناوگان دانش آموزی شهری فعال شده است.  

۱۸۰ هزار دانش‌آموز و پیش دبستانی خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می‌کنند.

کد خبر 510305 برچسب‌ها مدرسه و مدارس استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مدرسه و مدارس استان خراسان شمالی خراسان شمالی روزهای تعطیل سرویس مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،سال گذشته بود که الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد شهریه تحصیل در مدارس سمپاد برای دهک‌های یک تا چهار رایگان شد وی گفته بود امسال درصد جمعیتی که از چهار دهک پایین پذیرفته‌شده‌اند، ۴۵ درصد افزایش یافته و این موضوع خوبی است زیرا همیشه نگرانی بابت پایین‌ بودن درصد دانش‌آموزان سمپاد در دهک‌های یک تا چهار را داشتیم و قرار است 

از میان پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی مدارس سمپاد، دهک‌های پایین شناسایی و شهریه آنها رایگان شود. با این همه شهروند خبرنگاری از اجرا نشدن این وعده رییس سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان گلایه کرده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما: 

در مرداد ماه ۱۴۰۲ جهت کمک به خانواده‌های طبقات ضعیف‌تر، و رعایت عدالت آموزشی ریاست محترم جمهوری فرمودند دولت هزینه خانوار‌های دهک‌های اول تا چهارم دانش آموزان استعداد‌های درخشان را بر عهده می‌گیرد و هیئت وزیران هم انرا مصوب کرد و وزریر آموزش و پرورش و رییس سمپاد هم انرا تایید کردند ولی الان که ۷ ماه از ان تاریخ می‌گذرد دستورالعمل یا مصوبه برای مدارس سمپاد نیومده و مدارس از ما درخواست شهریه می‌کنند خواهشمند است پیگیری بفرمایید تا مشکل ما حل شود و دستور ریاست محترم جمهور هم بر زمین نماند ممنون -

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن