Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید بابایی» مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در واکنش به اینکه  گفته شده اگر مدارس در مناطق سفید بازگشایی شوند، مهدهای کودک هم بازگشایی خواهند شد، گفت: کارکرد مهدهای کودک فقط آموزشی نیست که بازگشایی آنها را  فقط منوط به بازگشایی مدارس بدانیم. ما نیاز داریم در چنین شرایطی مراکز قانونی و استاندارد بتوانند فعالیت کرده و از فرزندان مادران شاغل نگهداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: بنابراین نه تنها در مناطق سفید بلکه در کلیه مناطق این آمادگی را داریم تا با ابلاغ پروتکل‌های مورد نیاز با ظرفیت محدودتر اقدام به بازگشایی کنیم، چراکه مادران شاغل که کودک شیرخوار یا نوزاد دارند، باید جایی برای نگهداری کودکان خود داشته باشند و در صورت تداوم تعطیلی مهدهای کودک تکلیف این مادران و کودکان چه می‌شود. 

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پروتکل‌های پیشنهادی برای آغاز به کار مهدهای کودک گفت: پیشنهاد ما این است که پیرو سیاست‌های گام به گام بازگشایی فعالیت‌های اجتماعی، مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی نیز با ملاحظاتی فعالیت خود را آ‌غاز کنند. 

بابایی با اشاره به پروتکل‌ها ادامه داد: این پروتکل‌ها مربوط به ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیزات، اسباب‌بازی‌ها، محیط و کلیه مکان‌ها از جمله دستشویی و ... قبل از بازگشایی و در پایان هر روز، تب‌سنجی روزانه مربیان و کودکان، عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارند، نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی، حضور تمام پرسنل مهدکودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش، ماسک و رعایت پروتکل‌های مربوطه، تهیه و در اختیار قرار دادن مواد ضدعفونی کننده به پرسنل، به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص است. 

وی تصریح کرد: همچنین خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی، تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تاکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی با حفظ فاصله مطمئن، عدم حضور اولیا در محیط مهد کودک، آموزش اولیا جهت اجرای پروتکل بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیا و معطلی آنها نگردد از دیگر پروتکل‌های پیشنهادی ما برای بازگشایی مهدهای کودک است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در صورت تایید ستاد ملی کرونا فعالیت مهدهای کودک در مناطق نارنجی و قرمز می‌تواند، شامل پذیرش کل کودکان در رده سنی تا دو سال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا و پذیرش کودکان ۳ تا ۶ سال با نصف ظرفیت ابلاغی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اولویت مادران شاغل باشد. همچنین در مناطق سفید نیز می‌توانیم تمامی کودکان را تا سن ۶ سال به محض اعلام با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرش کنیم. 

به گفته مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تاکنون در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم نهایی در خصوص بازگشایی مهدهای کودک گرفته نشده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا مهدهای کودک پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسوولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

ارائه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی بهزیستی به مردم

مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان بهزیستی اولین تشکیلات دولتی است که علم روانشناسی و مشاوره را توانسته وارد ساختار اجرایی کند، گفت: ۹۴ مرکز دولتی و ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز مشاوره غیر دولتی در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون نفر را طی دو میلیون و ۷۵۰ هزار جلسه مورد مشاوره قرار دادند.

وی افزود: در راستای عدالت اجتماعی و دسترسی عموم افراد به خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی ارائه داده است و در سال جاری ارتقای خط و ارتباط با سایر خطوط در دستور کار قرار دارد.

موسوی با اشاره به اختصاص یاری برگ به خانواده های کم بضاعت و مددجویان سازمان بهزیستی، اظهارداشت: برنامه های دیگری مثل مشاوره های به افراد در شرف طلاق، دوره های آموزشی پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی و فرزندپروری ارائه می شود که به سلامت روان جامعه کمک می کند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۲۲ سال پیش مسوولیت صدور پروانه فعالیت مراکز مشاوره به سازمان بهزیستی واگذار شده است، گفت: ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز در این سال‌ها همراه بهزیستی بودند و نظارت های مختلفی بر روی این مراکز انجام می شود.

کد خبر 6092732

دیگر خبرها

  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است