Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه فاکس نیوز، دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی در این کشور نرخ بیکاری به شدت افزایش یافته است. در همین حال، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا از احتمال وخیم‌تر شدن این شرایط و افزایش نرخ بیکاری و احتمال رسیدن نرخ بیکاری به ۲۵ درصد در این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مصاحبه با کریس والاس، مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: «آمار منتشر شده احتمالا به جای آنکه بهبود یابد، وخیم‌تر هم خواهد شد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا نرخ ۲۵ درصدی بیکاری، آمریکا را در مسیر رکود بزرگ اقتصادی جدیدی قرار می‌دهد، گفت: احتمال دارد ما شاهد چنین چیزی باشیم. اما اجازه دهید بر روی این موضوع تأکید کنم که بر خلاف دوران رکود بزرگ، که ما شاهد مسائل اقتصادی بودیم، اکنون ما اقتصاد را تعطیل کرده ایم؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر که ما اقتصاد را تعطیل کنیم و نیمی از نیروی کار نتوانند بر سر کار خود حاضر شوند. به همین دلیل ما به شدت بر روی بازسازی اقتصاد و بازگشت به مسیر اصلی متمرکز شده ایم.

وی ادامه داد: این روند تقصیر کسب و کار‌های آمریکایی نیست. این تقصیر کارگران آمریکایی نیست. این اتفاق در نتیجه شیوع یک ویروس رخ داده است و به همین دلیل رئیس جمهور و من مصمم به در پیش گرفتن بزرگترین برنامه اقتصادی هستیم تا بتوانیم به کارگران آمریکایی برای عبور از این شرایط کمک کنیم. از این رو حق با شماست. آمار گزارش شده احتمالا به جای آنکه بهبود یابد، بدتر خواهد شد و به همین دلیل ما بر روی بازسازی اقتصاد خود متمرکز شده ایم. ما در سه ماهه سوم شاهد آمار بهتری خواهیم بود. در سه ماهه چهارم هم آمار به مراتب بهتر خواهد شد و سال آینده یک سال بزرگ برای ما خواهد بود.

منوچین در ادامه اعلام کرد کاخ سفید مذاکراتی را برای اتخاذ اقدامات مالی بیشتر به منظور کاهش مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس آغاز کرده است. با این حال، طبق گفته منوچین دولت فدرال نمی‌خواهد به ایالت‌هایی که مدیریت ضعیف برای کنترل کرونا داشته اند، کمک کند.

او همچنین از تلاش کاخ سفید برای کاهش مالیات حقوق و دستمزد خبر داد.

وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد در رخدادی بی سابقه ۲۰.۵ آمریکایی شغل خود را در مدت همه گیری ویروس کرونا از دست داده اند. آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل رکوردی تاریخی را ثبت کرده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد که نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل به ۱۴/۷ درصد رسیده است که بیشترین رقم از سال ۱۹۳۹ به شمار می‌رود. از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌ها و کارخانه‌های متعددی در آمریکا از ادامه فعالیت باز ماندند.

ویروس کرونا تا کنون نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را در آمریکا مبتلا کرده است که از این تعداد بیش از ۸۰ هزار نفر جان باخته اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیکاری در آمریکا نرخ بیکاری وزیر خزانه داری آمریکا ویروس کرونا ویروس کرونا نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را برای امروز، هفدهم اردیبهشت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان هواشناسی وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را در ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق / ‏‏ بیشینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۵ درجه سانتی‌گراد

اردبیل: آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق / بیشینه دما: ۱۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۸ درجه سانتی‌گراد

اهواز: آسمان قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده / بیشینه دما: ۳۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۳ درجه سانتی‌گراد

بوشهر: آسمان نیمه ابری گاهی غبار محلی به تدریج ابری / بیشینه دما: ۳۳ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۳ درجه سانتی‌گراد

تهران: آسمان قسمتی ابری تا ابری و بارش باران / بیشینه دما: ۲۳ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد

رشت: آسمان کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد / بیشینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۶ درجه سانتی‌گراد

شیراز: آسمان کمی ابری گاهی افزایش باد به تدریج افزایش ابر / بیشینه دما: ۲۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۹ درجه سانتی‌گراد

کیش: آسمان صاف تا کمی ابری مه رقیق / بیشینه دما: ۳۳ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۴ درجه سانتی‌گراد

مشهد: آسمان نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر و افزایش باد / بیشینه دما: ۳۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۴ درجه سانتی‌گراد

ساری: آسمان صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر / بیشینه دما: ۲۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۶ درجه سانتی‌گراد

یزد: آسمان صاف تا کمی ابری افزایش ابر / بیشینه دما: ۳۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد

کد خبر 751096

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟