Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:55:27 GMT

آغاز اعتراضات ضددولتی در هنگ‌کنگ با کاهش محدودیت‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۰۳۹۲

آغاز اعتراضات ضددولتی در هنگ‌کنگ با کاهش محدودیت‌ها

اعتراضات ضد دولتی در هنگ‌کنگ پس از یک دوره آرامش به دلیل شیوع کرونا بار دیگر با کاهش محدودیت‌ها از سر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه اپل دیلی در گزارشی نوشت، رسانه‌های محلی از دستگیر شدن بیش از ۲۰۰ تن در جریان اعتراضات ضددولتی یکشنبه شب خبر دادند. بیش از ۲۰۰ تن دستگیر شدند و روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست این تعداد را ۲۵۰ تن اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اعتراضات شبانه به دنبال یک سری اعتراضات در فروشگاه‌ها در صبح یکشنبه انجام شد.

پلیس ضد شورش هنگ‌کنگ، فعالان حامی دموکراسی را که هم‌زمان با روز مادر دست به تجمع زده و خواستار استقلال از چین و استعفای رییس اجرایی این شهر شدند، در فروشگاه‌ها و خیابان‌ها تعقیب کرد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این شهر با شیوع کروناویروس شاهد دوره‌ای آرام پس از چندین ماه اعتراضات ضد دولتی بود اما با بهبود همه‌گیری کووید-۱۹، اعتراضات کوچک طی دو هفته گذشته بار دیگر در این شهر از سر گرفته شده‌اند.

در بعدازظهر یکشنبه تجمعات کوچکی در دست‌کم هشت فروشگاه در هنگ‌کنگ برگزار شد که موجب شد پلیس وارد عمل شده و برای متفرق کردن فعالان و مشتریان این فروشگاه‌ها اقدام کند. در این اعتراضات دست‌کم سه تن دستگیر شدند و مقامات پلیس با متوقف کردن افراد آنان را بازرسی کردند.

همچنین گزارش شده است که پلیس افرادی را که با تجمع خود به نقض تدابیر اضطراری مقابله با کرونا متهم شدند، ۲۶۰ دلار (۲۰۰۰ دلار هنگ‌کنگ) جریمه کرده است.

هنگ کنگ یکشنبه روز جهانی مادر را گرامی داشت و معترضان در گروه‌های مجازی خود طرح متمرکز کردن این روز بر کری لام، رییس اجرایی هنگ‌کنگ را مطرح کردند که حامی پکن است. کری لام در آغاز اعتراضات سال گذشته میلادی در هنگ‌کنگ، خود را به مادری عصبانی و معترضان هنگ‌کنگی را به کودکان بهانه‌گیر تشبیه کرد؛ اظهاراتی که به خشم معترضان دامن زد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در روزهایی که سران دولت های غربی و در رأس آنان آمریکا، چشمان خود را به جنایت های پرشمار رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه بسته اند، خیزش دانشجویی در ایالات متحده آمریکا، خواب را از چشمان قاتلان کودکان و زنان فلسطینی در غزه ربوده است.

این اعتراضات دانشجویی البته با سرکوبگری پلیس آمریکا روبرو شده ولی همچنان موج اعتراضی دانشجویان و اساتید ادامه دارد.

جامعه دانشگاهی قم هم اقدام دانشجویان آمریکایی را شجاعانه می دانند و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه توقف برخورد سرکوب گرانه پلیس آمریکا با خواسته به حق جامعه علمی این کشور را خواستار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد
  • فیلم/وضعیت خیابان‌های تل آویو و تظاهرات ضددولتی صهیونیست‌ها
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • دموکراسی علیه آزادی
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع