Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور درباره بازگشایی تدریجی هتل‌ها به خبرنگار مهر گفت: در این باره اعلام رسمی نکرده‌ایم ولی هتل‌های هر استانی به تناسب وضعیت خود و با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا در آن استان، اقدام به بازگشایی هتل‌ها می‌کنند. برخی این هماهنگی‌ها را انجام داده‌اند و برخی نیز در حال مذاکره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً در استان‌هایی که وضعیت سفید دارند، این هتل‌ها با هماهنگی، باز شده‌اند. این بازگشایی مربوط به همه هتل‌ها می‌شود نه درجه خاصی از آن‌ها. بازگشایی برخی از هتل‌ها توجیه اقتصادی ندارند، بنابراین فعلاً باز نمی‌شوند.

حمزه‌زاده با بیان اینکه اکنون حدود ۵۰ درصد هتل‌های کشور باز شده‌اند، گفت: از آنجا که مسافرت‌های کاری آغاز شده، اگر هتل‌ها باز نشوند، ممکن است مردم به سمت مراکز غیرمجاز بروند، در چنین شرایطی تبعات آن بیشتر خواهد بود. در بسیاری از هتل‌ها اکنون کارشناسان مستقر هستند بنابراین باید به این موضوع نیز توجه می‌شد.

رئیس جامعه هتلداران کشور درباره پروتکل بهداشتی وزارت میراث فرهنگی که بخشی از آن مربوط به بازگشایی هتل‌ها و رعایت موارد بهداشتی توسط مسافر و مدیران هتل می‌شود، توضیح داد: ما پروتکل معاونت گردشگری و وزارت بهداشت را در هتل‌ها اجرا می‌کنیم. اصولی را نیز رعایت خواهیم کرد که جدا از این پروتکل‌ها هستند. به عنوان مثال، گفته‌ایم که اتاق هتل پس از ۴۸ ساعت از استفاده مسافر ضدعفونی شده و خالی بماند. برخی از هتل‌ها حتی ۷۲ ساعت را در نظر گرفته‌اند تا بین پذیرش مسافر فاصله ایجاد شود. مورد دیگر تأکید روی سلامت کارکنان بود؛ اینکه هر روز باید چک شوند یا سلامت آنها به خطر نیفتد. همچنین هر مسافری هنگام ورود از تونل تشخیص عبور کند یا اینکه با تب‌سنج، دمای بدن آنها چک شود.

رئیس جامعه هتلداران کشور همچنین درباره خسارت‌های ناشی از تعطیلی هتل‌ها گفت: از ۱۵ اسفند ماه تا کنون خیلی از هتل‌ها تعطیل بودند. برخی از هتل‌ها نیز مانند هتل‌های جزیره کیش اعلام کرده‌اند که از اول خرداد ماه آغاز به کار خواهند کرد. اگرچه اکنون تعدادی پرواز برای کیشوندان برقرار شده ولی از ۲۵ اردیبهشت تعداد پروازها بیشتر می‌شود.

حمزه‌زاده افزود: با یک حساب تقریبی می‌توان گفت که هتل‌های کشور از ۱۵ اسفند تاکنون یعنی طی سه ماه چیزی حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده اند. فروردین ماه پیک سفر بوده ولی آنها مسافر نگرفتند اردیبهشت ماه هم ضریب اشغال هتل‌ها کاهش پیدا کرد.

وی همچنین درباره تسهیلاتی که قرار بود دولت به بخش خصوصی بابت تعطیلی کسب و کارها بپردازد، گفت: از دولت خواسته بودیم که حداقل سهم بیمه کارفرما را از ما نگیرد ولی این اتفاق نیفتاد. از طرف دیگر، بابت پرداخت هزینه‌های حامل انرژی سه ماه فرصت خواسته بودیم ولی به عنوان مثال در شهر مشهد مجبور شده‌ایم این هزینه‌ها را هر چه سریع‌تر بپردازیم چون اخطار آمده هتل‌ها پلمب خواهند شد. اگرچه این امهال سه ماهه از سوی دولت بیان شده بود ولی وزارت نیرو به آن توجهی نکرد و اکنون بسیاری از هتل‌ها این مشکل را دارند و به آنها اخطار رسمی داده شده که سریع‌تر این هزینه‌ها را بپردازند. وام ۱۲ درصدی اعلام شده را نیز نمی‌گیریم چون کمکی به ما نخواهدکرد.

کد خبر 4922403 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: هتل داری ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ترجمه ادبیات کتابفروشی تازه های نشر رایزنی فرهنگی ادبیات جهان گردشگری خبرگزاری مهر شیوع کرونا میراث فرهنگی دفاع مقدس موزه هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت

به گزارش خبرآنلاین از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها از نتایج، کیفیت و انجام آزمایشات پزشکی در سطح آزمایشگاه های کشور، جهت آگاهی افکار عمومی، اظهار داشت: آزمایشگاه های تشخیص طبی چه در بخش دولتی یا خصوصی به واسطه صدور جواب کتبی جزو مراکزی هستند که عملکرد شفافی داشته و این عملکرد قابل راستی آزمایی است و آزمایشگاه در قبال صدور جواب باید پاسخگو باشد.

وی گفت: نتیجه هر آزمایش باید در خروجی هر دستگاه وجود داشته باشد و ما از این خروجی به نام سند یاد می کنیم. در واقع از لحظه پذیرش درخواست آزمایش و این که توسط چه فردی خونگیری انجام شده، توسط چه دستگاه یا دستگاه هایی آزمایش انجام شده و توسط چه کسی آزمایش تحویل بیمار شده همگی مستند و قابل رهگیری و اثبات بوده و هر گونه مخدوش بودن آن ها می تواند مورد بررسی و شکایت قرار گیرد.

همتی افزود : آزمایشگاه های تشخیص طبی کشور تحت نظارت ادارات امور آزمایشگاه های استان ها بوده و در سال چند بار در خصوص استقرار استانداردهای سخت گیرانه ایزو ۱۵۱۸۹ که از سال ۱۳۸۶ اجباری شده است، مورد بازرسی قرار می گیرند و تمدید پروانه آزمایشگاه ها منوط به استقرار این الزامات است.

وی ادامه داد: این استانداردها تمامی آیتم های را که در انجام آزمایش ها دخیل هستند مانند پذیرش، جوابدهی، قیمت های اعلام شده توسط دولت، انجام آزمایش های کنترل کیفیت در بخش های مختلف، ایمنی فضا و تجهیزات، استخدام و آموزش پرسنل و بسیاری از موارد دیگر را شامل می شود.

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران یادآور شد: از چند سال پیش که پذیرش نسخ به صورت کاغذی حذف شده و پذیرش به صورت آنلاین صورت می گیرد، آزمایش توسط پزشک درخواست داده شده و توسط آزمایشگاه ها ثبت می شود و این درخواست قابل دخل و تصرف نیست.

همتی تاکید کرد: امروزه حدود ۸۰ درصد آزمایش های درخواستی بیماران به صورت آنلاین بوده که در سایت بیمه های پایه نیز همزمان ثبت می گردد. بنابراین امکان صدور جواب هایی که ضروری نباشد وجود ندارد.

وی همچنین گفت: از طرفی در سال های اخیر جهت افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی تعداد زیادی از آزمایشگاه ها وارد فرآیند اعتبار بخشی داوطلبانه شده اند. بدین صورت که آزمایشگاه ها خود را به صورت داوطلبانه طی فرآیند سخت گیرانه ای مورد ممیزی نهاد اعتبار بخشی قرار می دهند.

همتی بیان داشت: علیرغم این که سالانه میلیاردها جواب توسط آزمایشگاه های کشور صادر می گردد، آزمایشگاه های تشخیص طبی در بین گروه های مختلف پزشکی دارای کمترین شکایت در نظام پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند.

وی افزود: جهت حفظ و افزایش کیفیت، آزمایشگاه ها سه نوبت در سال توسط نهادهای کنترل کیفیت خارجی مورد پایش قرار گرفته و نتایج این ارزیابی ها نیز توسط ادارات امور آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد. بر اساس الزامات ۱۵۱۸۹ آزمایشگاه ها مکلفند بسته به نوع آزمایش، نمونه های بیماران را برای مدت مشخصی نگهداری کنند و اگر ادعایی مبنی بر عدم نمونه گیری و وجود نمونه در آزمایشگاه صورت گیرد این ادعا کاملا قابل بررسی است و وجود نمونه در آزمایشگاه قابل اثبات می باشد.

وی تاکید کرد: ذکر این نکته قابل توجه است که علیرغم تحریم ها، مشکلات اقتصادی و بالا رفتن قیمت ارز، آزمایشگاه ها در تلاشند تا کیفیت خدمات خود را حفظ کنند. از آنجا که نتایج آزمایش ها ۷۰ درصد در تصمیم گیری بالینی تاثیر دارد، آزمایشگاه ها تمامی تلاش خود را در ارائه یک جواب درست و قابل قبول معطوف داشته زیرا معتقدند که افزایش کیفیت خدمات و ارائه به موقع و درست آن تاثیری انکار ناپذیر در سلامت بیماران داشته و از طرفی موجب کاهش هزینه بیماران و نظام سلامت خواهد شد.

همتی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوانی که آزمایشگاه های کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند، صحبت هایی که در خصوص نتایج آزمایشگاه ها می شود، علاوه بر اینکه زحمات ۶۰۰۰ آزمایشگاه تشخیص طبی در کشور را زیر سوال می برد بلکه بازرسی و نظارت ادارات امور آزمایشگاه های کشور و بیمه ها را نیز زیر سوال خواهد برد.

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران گفت: در شرایط سختی که آزمایشگاه ها با آن ها روبرو هستند آزمایشگاهیان ترجیح می دهند که آزمایشگاه های خود را تعطیل کنند تا به کارهای خلاف روی بیاورند و ما شاهد آن هستیم که هر ساله تعدادی از آزمایشگاه ها به دلایل اقتصادی درخواست تعطیلی آزمایشگاه خود را به کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه ها ارائه می دهند.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم اساتید گرامی هنگام مصاحبه های خود با اشراف بیشتری موضوعات را تجزیه و تحلیل کنند و اگر مشکلی وجود دارد از طریق مجاری قانونی با آن برخورد کرده و موضوعات را به شنیده ها و حدسیات واگذار نکنند و صحت و سقم آن را بررسی نمایند. زیرا درج این گونه مطالب موجب کدورت خاطر مسئولین فنی و بیش از هزاران پرسنل آزمایشگاه خواهد شد. قابل ذکر است که پرسنل و مسئولین آزمایشگاه ها در دوران کرونا با از خود گذشتگی و تلاش فراوان در ساخت کیت های تشخیصی، نمونه گیری و انجام آزمایش ها و حتی کمک در امر واکسیناسیون سهم بزرگی در کنترل بیماری کووید ۱۹ داشتند که قابل ستایش است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900204

دیگر خبرها

  • (ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات