Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فریبا رضائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان در جمع خبرنگاران گفت: در پی وصول گزارشی مبنی بر ورود مقدار ۱۰۸ تن پسماند ویژه به کشور از طریق مرز باشماق مریوان، کارشناسان حفاظت محیط زیست کردستان به محل مراجعه کرده و پس از بازدید و بررسی و پایش موضوع، صحت گزارش را تائید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: پسماند ویژه مذکور، در ۴کامیون حاوی خاکستر و غبار فلز روی ناشی از فرآوری صنایع فولاد و آهن در کشور عراق بوده و ضمن عدم داشتن مجوز قانونی، طی بارنامه جعلی در قالب کنسانتره سرب سولفیدی جاسازی شده و حمل آن به مقصد استان قم بوده است.

رضائی افزود: در اجرای ماده ۲ مقررات کنوانسیون بازل و همچنین شیوه نامه واردات و پسماند‌های ویژه به استناد ماده ۱۴ قانون مدیریت پسماند که " هر گونه واردات و صادرات پسماند‌های ویژه بدون رعایت مفاد کنوانسیون مذکور و بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در کشور را ممنوع اعلام کرده است"، پس از تنظیم صورت جلسه و هماهنگی با مدیر گمرک باشماق از ورود به داخل کشور ممانعت به عمل آورده و مقرر گردید پسماند مذکور به کشور مبدأ (عراق) عودت داده شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست