Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که آمریکا همچنان رتبه نخست در آمار ابتلا به کووید-19 را حفظ کرده، این بیماری در آمریکا، حلقه نزدیکان ترامپ را درگیر کرده و سخنگوی مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور این کشور به این ویروس مبتلا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، تاکنون دست‌کم 4 میلیون و ۱۸۱ هزار و 221 نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده‌اند که از آن میان ۲۸۳ هزار و 877 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمجموع یک میلیون و ۴۹۳ هزار و 500 نفر نیز بهبودی یافته‌اند. آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا را در جهان دارد.

بیشتر بخوانید:

جدی‌ترین چالش اقتصادی بوریس جانسون

آمریکا

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل ابتلای دستیارش به ویروس کرونا خود را قرنطینه کرده است. وی پیش‌تر تحت آزمایش کرونا قرار گرفته بود اما نتیجه آزمایش‌هایش منفی بود.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا

یک مقام ارشد آمریکا نیز روز گذشته (یکشنبه) گفته بود پنس در چند روز آتی فاصله خودش را با دیگران حفظ می‌کند، اما هیچ محدودیتی در برنامه‌اش وجود ندارد.

از سوی دیگر، به دلیل ابتلای یک عضو دفتر رئیس کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی سنای آمریکا به کرونا و قرنطینه شدن اعضای ارشد کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با کرونا نشست استماع این کمیته به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود.

در بیانیه رئیس دفتر «لامار الکساندر»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی و رئیس کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی سنای آمریکا اعلام شد: به‌دنبال مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از اعضای این دفتر، سناتور الکساندر هر چند هیچ نشانه‌ای از ابتلا ندارد، اما تصمیم گرفت برای ۱۴ روز در قرنطینه خانگی در تنسی بماند و به محل کارش در واشنگتن بازنگردد.

یک کارشناس آمریکایی با هشدار درباره خوش‌بین کردن مردم در زمینه کنترل کرونا گفت: در یکی دو سال آینده ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت آمریکا به این ویروس آلوده خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: سناتور لامار الکساندر از راه دور به کار ادامه خواهد داد و ریاست جلسه استماع سه‌شنبه صبح (به وقت آمریکا) را به‌وسیله ویدئوکنفرانس برعهده خواهد گرفت، نشستی که آنتونی فائوچی، رابرت ردفیلد، برت گیرویر و استفان هان به‌عنوان شاهد در آن حضور می‌یابند.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers مجموع قربانیان کرونا در آمریکا را یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۳۸ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را ۸۰ هزار و ۷۸۷ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک همچنان با ۳۴۵ هزار و ۴۰۶ مورد ابتلا و ۲۶ هزار و ۸۱۲ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکاست.

اروپا

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: دولت برای ارزیابی خطر شیوع کرونا سیستم هشدار پنج مرحله‌ای را در نظر خواهد گرفت و بر مبنای آن تصمیم می‌گیرد. جزئیات تدابیر جدید در پارلمان اعلام خواهد شد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس

وی افزود: بر مبنای این رده‌بندی، انگلیس در دوران قرنطینه در مرحله چهارم قرار داشت، ولی حالا وارد مرحله سوم شده است.

اظهارات جانسون در حالی بیان شد که با مرگ ۲۶۹ نفر از مبتلایان به کرونا در انگلیس در شبانه‌روز گذشته تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به دست‌کم ۳۱هزار و 855 نفر رسیده است. شمار مبتلایان نیز بیشتر از ۲۱۹ هزار نفر اعلام شده است.

در آلمان، مردم این کشور در اعتراض به ادامه محدودیت‌های کرونایی که به مشکلات اقتصادی و گرانی منجر شده‌ است، دست به تظاهرات زدند. در حالی که میزان ابتلا به ویروس کرونا در آلمان بار دیگر افزایش یافته است، هزاران شهروند این کشور علیه محدودیت‌ها تظاهرات کردند.

به‌دنبال این اعتراضات حزب دموکرات آزاد (FDP) خواستار بررسی اقدامات انجام شده به‌وسیله دولت‌های فدرال و ایالتی در پارلمان شده است.

طبق اعلام مؤسسه «رابرت کخ»، تعداد موارد تأییدشده ابتلا به کروناویروس در آلمان با افزایشی ۳۵۷ نفری به 171 هزار 879 نفر رسید. همچنین ۲۲ فوتی به آمار تلفات این کشور اضافه شد تا آمار کلی مرگ‌ومیر آن به ۷ هزار و 569 نفر برسد.

غرب آسیا

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه درباره آمار 24 ساعت اخیر ویروس کرونا در این کشور گفت: از 36 هزار و 187 آزمایشی که در 24 ساعت اخیر گرفته شده، یک هزار و 542 مبتلای جدید شناسایی شده است و 47 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند. به این ترتیب، آمار کل مبتلایان به 138 هزار و 657 نفر و آمار جان‌باختگان نیز به 3 هزار و 786 نفر رسیده است.

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه

کمیته عالی مقابله با کرونا در یمن اعلام کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در عدن به ۵۱ نفر و تعداد فوتی‌ها به هشت نفر افزایش یافته است. به‌دنبال افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها، عدن به‌عنوان شهر آلوده به کرونا اعلام شد. این کمیته افزود: تصمیم مذکور پس از آن گرفته شد که چندین بیماری در عدن به دلیل باران و سیل شایع شده است.

آسیا

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی از شهروندان این کشور خواست تا هوشیاری خود را در برابر شیوع ویروس کرونا حفظ کنند. وی با بیان افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا در کره جنوبی، بر لزوم رعایت تدابیر بهداشتی تأکید کرد.

مرکز کنترل بیماری‌های عفونی در کره جنوبی از شناسایی ۳۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که بالاترین رقم ابتلای روزانه در یک ماه گذشته است. تاکنون در این کشور 10 هزار و 909 نفر به کرونا مبتلا شده و 256 نفر دیگر براثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی

با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهر «شولان» واقع در شرق چین و در نزدیکی مرز با کره شمالی، این شهر از سوی مقامات چینی قرنطینه شده است. در این شهر ۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در روز گذشته ثبت شده که همه مبتلایان به‌وسیله زنی که شغلش شستن لباس بوده مبتلا شده‌اند. این فرد ۴۵ ساله که همسر، خواهرها و برخی دیگر از اعضای خانواده را مبتلا کرده، گفته به‌تازگی هیچ سفری انجام نداده است.

در حال حاضر تمام مکان‌های عمومی شهر شولان تعطیل است‌ و از ساکنان خواسته شده تا در خانه‌های خود بمانند. همچنین تمامی سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر نیز تعطیل و این شهر جزو مکان‌های با خطر بالا اعلام شده است.

سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت چین از ابتلای ۱۷ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد. در این مدت هیچ مورد فوت بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده است. به این ترتیب تاکنون در چین 82 هزار و 918 نفر به کرونا مبتلا شده و 4 هزار و 633 نفر دیگر براثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

«می فِنگ» با بیان دو رقمی شدن موارد ابتلا در چین در دو روز اخیر به مردم هشدار داد که درقبال کرونا همچنان هوشیار بمانند و تدابیر حفاظتی در برابر ویروس را تقویت کنند.

آفریقا

«نانا آکوفو-آدو»، رئیس‌جمهور غنا یکشنبه‌ شب (به وقت محلی) گفت: یک کارگر در کارخانه فرآوری ماهی در این کشور آفریقایی، ۵۳۳ نفر را به ویروس کرونا آلوده کرده است. مقام‌های بهداشتی غنا روز جمعه شیوع کرونا را در این کارخانه اعلام کرده بودند، اما از جزئیات آن خبری منتشر نشده بود.

رئیس‌جمهور غنا افزود: ۵۳۳ مورد مثبت کرونا در این کارخانه ثبت شده که معادل ۱۱.۳ درصد کل مبتلایان در این کشور است.

اعلام موارد جدید ابتلا در غنا شمار کل مبتلایان در این کشور را به ۴ هزار و 263 مورد افزایش داد که بیشترین آمار در غرب قاره آفریقا به‌شمار می‌رود.

10 کشور اول دنیا از نظر آمار ابتلا و جان باختگان کرونا

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: چین کرونا رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ مایک پنس ابتلا به کرونا ویروس کرونا رئیس جمهور مبتلا شده کره جنوبی اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟